Lennuõnnetused 1950–1960

17 minutit lugemist

Lennukompaniide lühendid

Trans World Airlines – TWA (USA, ühines 2001. aastal American Airlines’ga)
United Airlines – UA (USA)
American Airlines – AA (USA)
Eastern Air Lines – EAL (USA, lõpetas tegevuse 2001)
Pan-American World Airways – Pan Am (lõpetas tegevuse 1991)
Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – KLM (Holland)
British Eagle International Airlines – BEA (lõpetas tegevuse 1968)
Japan Air Lines – JAL
Scandinavian Airlines – SAS
Société anonyme belge de la navigation aérienne – SABENA (lõpetas tegevuse 2001)

(NB! Arv enne kaldkriipsu märgib hukkunud reisijate arvu ja arv pärast kaldkriipsu hukkunud meeskonnaliikmete arvu.)

Kui keegi soovib mingi lennuõnnetuse kohta internetist üksikasjalikumat infot, siis otsimise hõlbustamiseks on sõna lend (ka reis) asendatud sõnaga flight. Piisab, kui näiteks sisestada American Airlines Boeing 707-123B (N7506A, flight AA1), kui vajalikud viited eri infoallikatele käes.

-1950-

  1.01.1950. Sverdlovski lähedal kukub alla Aerofloti Li-2. 19 hukkunut, nende hulgas 11 nõukogude õhujõudude hokimängijat.
  7.03.1950. Minneapolis-Saint Pauli rahvusvahelisel lennuväljal puruneb Northwest Orient Airlinesi Martin 2-0-2 (N93050, flight 307). 13 hukkunut, 2 inimest saab maa peal surma.
12.03.1950. Inglismaal kukub maandumisel Landowi lennuväljale alla Inglise Fairflight Ltd Avro Tudor (G-AKBY). Õnnetuse peapõhjuseks oli valesti paigutatud pagas (raskuskese oli seetõttu liialt taga) ja mootorite veojõu ootamatu vähenemine maandumise kriitilises faasis. 75/5. Kolm reisijat pääseb raskete vigastustega.
25.03.1950. Develt Hava Yollari DC-3 (TC-Bal) kukub alla Türgis Ankara lähedal. 15 hukkunut.
  9.06.1950. New Tribes Missioni DC-3 (N16030) kukub alla Colombias Fonseca lähedal. 15 hukkunut.
12.06.1950. Saigonist Pariisi teel olnud Air France’ DC-4 (F-BBDE) kukub enne vahemaandumist Bahraini lennuväljale Araabia merre. 52 hukkunut.
24.06.1950. Tõenäoliselt turbulentsetesse õhuvooludesse sattunud Northwest Airlinesi DC-4 (N95425, flight 2501) kukub lennul New Yorgist Seattle’sse u 30 km kaugusel Benton Harborist Michigani järve. 55/3.
26.06.1950. Australian National Airways Amana DC-4 (VH-ANA) kukub alla pärast starti Perthi lennuväljalt. 24/5.
  9.07.1950. Aigle Airi DC-3 (F-BFGL) kukub alla Marokos Casablanca lähedal. 22 hukkunut, 7 pääseb.
17.07.1950. Indian Airlinesi DC-3 (VT-ATS) kukub alla Patharkoti lähedal. 22 ohvrit.
30.07.1950. Karaganda lähedal kukub alla Aerofloti Il-12 (CCCP-L1803). 25 hukkunut.
31.08.1950. 20 minutit pärast starti Kairo lennuväljalt kukub linnast 105 km kaugusel alla põlev TWA Lockheed 749A Constellation (N6004C, flight 903). Õnnetuse põhjuseks peetakse mootori nr. 3 süttimist tehnilise rikke tagajärjel. 48/7.
  4.09.1950. Robinson Airlinesi DC-3 (N18936) kukub alla Utica lähedal (New Yorgi osariik). 16 hukkunut, 7 pääseb.
  3.11.1950. Air India Lockheed L-749A Constellation (VT-CQP, flight 245) põrkab vastu Mont Blanci mäge. 40/8.
13.11.1950. Curtiss-Reid Flying Services Ltd. DC-4 (CF-EDN), mis on katoliiklastest palveränduritega teel Roomast Montreali,  kaldub halva nähtavuse tõttu kursist 100 km kõrvale ja põrkab 50 km kaugusel Grenoble’st vastu Mount d’Obiou mäge. 51/7.
13.12.1950. Air India DC-3 ( VT-CFK) kukub alla Katagiris Indias. 21 hukkunut.
30.12.1950. Aerolineas Argentinase DC-3 (LV-ACH) kukub alla Cobos Argentinas. 17 hukkunut, 1 pääseb.

-1951-

31.01.1951. Icelanairi DC-3 (TF-ISG) kukub alla Islandil Hafnarfjorouri lähedal. 20 hukkunut.
  2.03.1951. Mid-Continent Airlinesi DC-3 (N19928) kukub alla Sioux City lähedal (Iowa). 16 hukkunut, 9 pääseb.
  6.04.1951. Pacific Southwest Airlinesi DC-3 ( N63439) kukub alla Californias Santa Barbara lähedal. 22 hukkunut.
  9.04.1951. Siamese Airwaysi DC-3 (HS-SAE) kukub alla Hong Kongis. 16 hukkunut.
25.04.1951. Cubana de Aviacioni DC-4 (CU-T188, flight 493) põrkab lennul Miamist Havannasse kokku USA lennukiga Beech SNB-1 (39939). 34/5. 4 inimest hukkub väikelennukis.
22.06.1951. Pan Am-i Lockheed L-049 Constellation (N88846, flight 151) marsruudil Accra-Monrovia kukub alla Sanoye lähedal Libeerias 86 km kaugusel lennuväljast. 31/6.
30.06.1951. Colorados Fort Collinsi lähedal põrkab kursilt kõrvale kaldunud United Airlinesi DC-6 (N37543, flight 610), mis oli teel San Franciscost Chicagosse, 2600 m kõrgusel vastu pilvedesse mähkunud Crystal Mountaini mäge. 45/5.

19.07.1951 suvatses põllule maanduda Eastern Airlinesi Lockheed L-749A Constellation (N119A, flight EA601). Kõik lennukis olnud pääsesid eluga.

21.07.1951. Canadian Pacific Air Linesi DC-4 (CF-CPC), mis oli teel Vancouverist Tokiosse, kukub Vaiksesse ookeani. 31/6. Lennuki rususid ei leitud kunagi.
24.08.1951. 25 km kaugusel Union City lennuväljast kukub maandumisel alla UA DC-6B (N37550, flight 615), mis oli teel Bostonist San Franciscosse. Hiljem selgus, et kursilt kõrvale kaldunud lennuk oli u 300 m kõrgusel vastu mäetippu põrganud. 44/6.
12.09.1951. Societe Alpes Provence’i DC-3 (F-BEIZ) kukub alla Hispaanias Ialas Baearesi lähedal. 39 hukkunut.
15.10.1951. South African Airwaysi DC-3 (ZS-AVJ) kukub alla East Griqualandi lähedal. 17 hukkunut.
21.11.1951. Deccan Airwaysi DC-3 ( VT-AUO) kukub alla Calcuttas Indias. 16 hukkunut, 1 pääseb.
16.12.1951. Lühikest aega pärast starti Newarki lennuväljalt süttib põlema Miami Airline Inc. transpordilennuki Curtiss Wright C-46F (N1678M) parempoolne mootor. Tampasse (Florida) teele asunud lennuk kukub Elizabethi jõkke. 54/3.
27.12.1951. Namtsevi lähedal, 90 km kaugusel Jakutskist kukub alla Aerofloti Li-2 (CCCP-L4228). 20 hukkunut.
29.12.1951. Continental Charters Curtiss-Wright C-46 (N3944C, flight 44-2) kukub alla Napoli lähedal. 23/3.

-1952-

10.01.1952. Aer Lingusi DC-3 (EI-AFL) kukub Inglismaal Gwynynti järve. 23 hukkunut.
  3.03.1952. Nizzast startimisel läheb rivist välja Air France’i SNCASE Languedoci kaldtüür. Lennuk kukub merre. Hukkuvad kõik 38 pardal olnud inimest.
22.03.1952. Johannesburgist saabunud KLM-i DC-6 (PH-TPJ) kukub maandumisel alla. 47 pardal olnud inimesest hukkub 44. Õnnetuse põhjust ei õnnestunud välja selgitada.
11.04.1952. Mõni minut pärast starti San Juani lennuväljalt teeb tehnilise rikke tõttu hädamaandumise 10 km kaugusel kaldast merre Pan Am-i DC-4 (N88899, flight 526A), mis oli teel New Yorki. Lennuk jäi veepinnale kõigest u. kolmeks minutiks. 69 pardal olnud inimesest hukkus 52. 17 ellujäänu hulgas oli ka 5 meeskonnaliiget. Lennuki vrakk vajus 600 m sügavusele merepõhja, kust seda ei suudetud enam üles tõsta.
29.04.1952. Pan Am-i Boeing 377 Stratocruiser (N1039V, flight 202), mis oli teel Buenos Airesest New Yorki, olles enne õnnetust teinud vahemaandumise Rio de Janeiros, kukub tehnilise rikke tõttu alla u 1600 km kaugusel Rio de Janeirost. 41/9.
12.08.1952. Transportes Areos Nacionalesi DC-3 kukub alla Palmeria de Goias Brasiilias. 24 hukkunut.
  5.10.1952. Skvorvitsõ lähedal põrkavad õhus kokku Aerofloti IL-2 (CCCP-L1328, flight 376) ja TS-62 (CCCP-L1055, flight 381). 31 hukkunut.
26.10.1952. Johannesburgist saabunud ja Roomas vahemaandumise teinud Inglise BOAC’i Comet 1 (G-ALYZ) kukub pärast starti Ciampino lennuväljalt alla. 35/8.
  6.12.1952. Cubana de Aviacióni DC-4 kukub alla vahetult pärast starti Kindley Fieldsi lennuväljalt. 37 hukkunut, 4 pääseb.
20.12.1952. USA õhujõudude C-124A Globemaster (50-0100) kukub põlevana alla pärast starti Larson Air Force Base’i lennuväljalt. 87 hukkunut. 28 pääseb eluga.
24.12.1952. Iran Airi DC-3 (EP-ACJ) kukub alla Teherani lähedal. 27 hukkunut, 2 pääseb.

-1953-

27.10.1953. 6 km kaugusel Magadanist kukub alla Aerofloti Il-12 (CCCP-L1765, flight 783). 17/5.

2.05.1953. Indias, Lääne-Bengaalis Jagalogori lähedal kukub alla BOAC de Havilland Comet 1 (G-ALYV, flight 783/057) „Yoke Victor”. Tõenäoliselt purunes lennuk juba õhus u. 2000 m kõrgusel, kui ta üritas laskuvasse õhuvoolu sattudes järsult kõrgust võtta. 37/6.
12.07.1953. USA Transocean Air Lines’i transpordilennuk DC-6A (N90806) kukub teadmata põhjusel 550 km kaugusel Wake’i saarest ida pool Vaiksesse ookeani. Lennuk oli teel Wake’st Honolulusse. 50/8.
12.08.1953. Transportes Aéreos Nacionali C-47A puruneb õhus. 24 hukkunut.
  1.09.1953. Regina Cargo Airlinesi DC-3 (N19941) kukub alla Vaili lähedal (Washington). 21 hukkunut.
14.10.1953. Vahetult pärast starti Frankfurdi (am Main) lennuväljalt kukub 2150 m kaugusel raja lõpust alla Belgia Sabena Convair CV 240 (OO-AWQ). 44 hukkunut.
  1.09.1953. Air France’ Lockheed 749A (F-BAZZ) põrkab maandumisel vastu mäge. 49 hukkunut.
16.09.1953. AA Convair 240 (N94255, flight 723) kukub alla maandumisel Albany lennuväljale. 28 hukkunut.
  3.11.1953. Lloyd Aereo Bolivaiano DC-3 (CP-600) kukub alla Boliivias Potosis. 28 hukkunut.

– 1954 –

10.01.1954. Pärast starti Rooma Ciampino lennuväljalt kukub Türeeni merre South African Airways’i tšartertatud BOAC-i DH 106 Comet (G-ALYP, flight 781). 21 hukkunut.
11.01.1954. Avianca DC-3 (HK-160) kukub alla Colombias Manizalesi lähedal. 21 hukkunut.
25.03.1954. Aeronaves de Mexico DC-3 (XA-GUN) kukub alla Mehhikos Monterrey lähedal. 18 hukkunut.
  3.04.1954. Devlet Hava Yollari DC-3 (TC-ARK) kukub alla Adana lähedal Türgis. 25 hukkunut.
13.04.1954. Lan Chile DC-3 kukub alla Santiago lähedal. 16 hukkunut.
23.04.1954. Aerolineas Argentinase DC-3 (LV-ACX) kukub alla Argentinas Sierra del Vilgo lähedal. 25 hukkunut.
31.05.1954. Transportes Aereos nacionalesi DC-3 ( PP-ANO) kukub alla Brasiilias Cipo lähedal. 19 hukkunut.
  5.09.1954. KLM-i Lockheed L-1049 Super Constellation (PH-LKY, flight 633) kukub pärast starti Shannoni lennuväljalt alla jõe deltasse. 28 hukkunut, 28 pääseb.
28.10.1954. Krasnojarski krais kukub alla Aerofloti Il-12 (CCCP-L1789, flight 136). 20 hukkunut.
31.10.1954. Lennul New Jerseyst Assooridele jääb teadmata kadunuks United States Navy lennuk. 42 hukkunut.
4.12.1954. Air Laos DC-3 (F-BEIA) kukub alla Laoses Luang Pragangi lähedal. 26/2 hukkunut.
12.12.1954. Ceskoslovenske Aerolinie DC-3 (OK-WDK, 12549) kukub alla Praha lähedal. 15 hukkunut.

 

-1955-

22.03.1955. Honolulu lähedal põrkab vastu kaljusid United States Navy lennuk. 66 hukkunut.
11.04.1955. Air India Lockheed L-749 Consellation („Kashmir Princess“, VT-DEP) puruneb turbulentsetes õhuvooludes. 16 hukkunut, 3 saab vigastada.
18.05.1955. East African Airlinesi DC-3 (VP-KKH) põrkab Keenias vastu Kilimandžaaro mäge. 20 hukkunut.
19.06.1955. Inglismaal Folkstone’ lähedal kukub kütuse lõppedes alla Šveitsi Convair CV 240. 3 hukkunut.
27.07.1955. Bulgaaria hävituslennukid tulistavad Petrici lähedal alla kursilt kõrvale kaldunud Israel Airlines’i Lockheed 049 Constellationi (4X-AKC, flight 402/62). 51/7.
  6.08.1955. Voroneži lähedal kukub alla Aerofloti Il-14 (CCCP-L5057, Magadan, flight 214). 25 hukkunut.
11.08.1955. Saksamaal Edelweileri lähedal põrkavad õhus kokku kaks USA transpordilennukit. 66 hukkunut.
  6.10.1955. UA Douglas DC-4 (N30062, flight 409), mis oli teel Denverist Salt Lake Citysse, kaldub kursist u 30 km kõrvale ja põrkab u 50 km kaugusel Laramie’st lääne pool 3500 m kõrgusel vastu järsku Medicine Bow Peaki kaljuseina, kõigest 20 m allpool mäetippu. 63/3.
10.10.1955. Austrias Viini lähedal kukub maandumisel alla Jugoslovenski Aerotransport (JAT) Convair 340-58 (YU-ADC) ja süttib põlema. 29 pardal olnud inimesest hukkub 7.
  1.11.1955. USA-s Denveri lähedal (Colorado) plahvatab õhus United Airlinesi DC-6B „Mainliner Denver“ (N37559, flight 629) pärast seda, kui üks reisija oli pommi lõhanud. 44 hukkunut.

-1956-

18.01.1956. Ceskoslovenske Aerolinie DC-3 (OK-WDZ) kukub alla Tšehhoslovakkias Torysa lähedal. 22 hukkunut, 4 pääseb.
18.02.1956. Malta lähedal kukub mootoririkke tagajärjel alla Scottish Airlines’i Avro York (G-ANSY). 50 hukkunut.
24.02.1956. Syrian Airwaysi DC-3 (YK-AAE) kukub alla Süürias Aleppo lähedal. 19 hukkunut.
  1.04.1956. TWA Martin 4-0-4 (N40403, flight 400) kukub alla pärast starti Greater Pittsburghi lennuväljalt. 22 hukkunut, 14 vigastatut.
15.05.1956. Indian Airlinesi DC-3 (VT-DBA) kukub alla Kathmandus Nepalis. 14 hukkunut, 19 pääseb.
24.05.1956. Avieteca DC-3 (TG-AHA) kukub alla Guatemala City lähedal. 30 hukkunut, 1 pääseb.
20.06.1956. 50 km kaugusel New Jersey rannikust kukub teadmata põhjusel merre Linea Aeropostal Venezolana Lockheed 1049E (YV-C-AMS). 64/10.

24.06.1956. BOAC-i Canadair C-4 (G-ALHE) kukub alla pärast õhkutõusmist äikesetormi ajal Nigeeria Kano lennuväljalt. 32 reisijat ja 3 meeskonnaliiget hukkusid. 6 reisijat ja 4 meeskonnaliiget pääsesid vigastustega.

30.06.1956. Põhja-Arizona kohal põrkavad kokku TWA Lockheed 1049 Super Constellation (N6902C, flight 2, pardal 64 reisijat ja 6 meeskonnaliiget ja UAL-i DC-7 (N6324C, flight 718), pardal 53 reisijat ja 5 meeskonnaliiget. See oli tsiviillennunduse ajaloo esimene lennuõnnetus, milles hukkus rohkem kui sada inimest. Surma said kõik mõlema lennuki pardal viibinud 128 inimest.
15.07.1956. Iirimaal Shannoni lähedal kukub alla tuliuus Convair CV 440, mis pidi üle antama Šveitsi lennukompaniile. 4 hukkunut.
16.07.1956. Argentinas Rio Cuartos puruneb maandumisel Aerolineas Argentinase DC-3 (LV-ACD). 18 hukkunut.
10.10.1956. USA õhujõudude transpordilennuk kukub Assooridest põhja pool Atlandi ookeani. 59 hukkunut.
16.10.1956. USA Pan American World Airwaysi Stratocruiser (N90943), mis oli teel Honolulust San Franciscosse, teeb mootoririkke tõttu hädamaandumise ookeani ja informeerib rannavalvet. Lennuk vajus vee alla 8 minutiga, sellegipoolest õnnestus kõigil lennukist väljuda.
27.11.1956. Linea Aeropostali Lockheed L-749 Constellation (YV-AMA, flight 253) kukub alla lähenemisel Caracasi lennuväljale. 25 hukkunut.
  9.12.1956. Kanadas, Hope’i lähedal kukub alla Trans-Canada Air Lines’i Canadair DC-4M-2 North Star, (CF-TFD, flight 810), mis oli teel Vancouverist Calgarysse. 50 minutit pärast starti teatas piloot mootor nr. 2 süttimisest. Mootor lülitati välja ja lennuk üritas lennuväljale tagasi pöörduda, kuid siis katkes raadioside. Alpinistid leidsid lennukirusud alles 1959. aasta mais u 80 km kaugusel Vancouverist ida pool. Lennuk oli 2300 m kõrgusel põrganud vastu järsku mäekülge ja purunenud. 59/3.
22.12.1956. Linee Aeree Italiane DC-3 (I-LINC) põrkab vastu Gineri mäge Itaalias. 21 hukkunut.

-1957-

23.01.1957. Lanica DC-3 (AN-AEC) kukub alla Nicaraguas Ometepe saare lähedal. 16 hukkunut.
  1.02.1957. USA-s Rikers Islandi lähedal kukub lumetormi ajal vahetult pärast starti LaGuardia lennuväljalt alla Northeast Airlinesi DC-6A (N34954, flight 823). 101 pardal olnud inimesest hukkub 20.
  9.03.1957. Avianca DC-3 (HK-155) kukub alla El Soldado lähedal Colombias. 15 hukkunut.
18.03.1957. Lloyd Aereo Boliviano DC-3 (CP-535) kukub alla Boliivias Sayari lähedal. 19 hukkunut.
14.03.1957. Inglismaal Manchesteri lähedal kukub maandumisel elamurajooni European Airwaysi Vickers Viscount 701 (G-ALWE, flight 411). 20 lennukis viibinud inimest hukkub, ja veel 2 inimest maa peal.
21.03.1957. USA õhujõudude lennuk, pardal 67 inimest, kukub umbes 400 km kaugusel Tokiost Vaiksesse ookeani. Hukkusid kõik.
  7.04.1957. Brasiilias Bage lähedal puhkeb Varigi Curtiss C-46 (PP-VCF) pardal tulekahju. Lennuk kukub alla. 40 hukkunut.
  8.04.1957. Air France’ DC-3 (F-BEIK) kukub alla Alžeerias. 30 hukkunut.
10.04.1957. REAL-i DC-3 (PP-ANX) kukub alla Anichieta saarel Brasiilias. 26 hukkunut, 4 pääseb.
  1.07.1957. Pakistan International Airlinesi DC-3 (AP-AJS) kukub Bengaali lahte. 24 hukkunut.
16.07.1957. Indoneesias kukub pärast starti Biak-Mokmeri lennuväljalt u 800 m kaugusel rannikust kas tehnilise rikke või piloodi vea tõttu merre Amsterdami startinud KLM Lockheed 1049E Super Constellation (PH-LKT, flight 844). 58 hukkunut, 10 inimest pääseb eluga, sest pärismaalased korjasid nad oma paatidesse.
11.08.1957. Issouduni (Quebec, Kanada) lähedal kukub alla äikesepilve sattunud Kanada Maritime Central Airways’i DC-4 (CF-MCF). 73/6.
15.08.1957. Maandumisel Kopenhaageni lennuväljale riivab Nõukogude Aerofloti Il-2 (CCCP-L1874, flight 103) korstnat ja kukub alla. 23 hukkunut.
28.10.1957. Iberia DC-3 (EC-ACH) kukub alla Madridi lähedal. 21 hukkunut.
8.11.1957. Pan Am-i Boeing 377 Stratocruiser (N90944, flight 7) kukub teel San Franciscost Honolulusse 1510 km kaugusel Honolulust kirde pool teadmata põhjusel Vaiksesse ookeani. Merest leiti kabiinitükke, postikotte ja 19 veepinnal ulpivat laipa. 36/8.

-1958-

  6.02.1958. BEA Airspeed AS.57 Ambassador (G-ALZU, flight 609) kukub pärast starti Müncheni lennuväljalt alla. 44 reisijast hukkub 23, nende hulgas Manchester United’i 8 mängijat. Lennuk oli teel Belgradist Manchesterisse.

21.04.1958. Sloani (Nevada) lähedal põrkavad 6400 m kõrgusel kokku UAL-i DC-7 (N6328C) ja USA õhujõudude hävituslennuk F-100 (56-3755). Hukkusid kõik reisilennukis viibinud 42 reisijat ja viis meeskonnaliiget, samuti hävitaja kaks pilooti.

24.03.1958. Indian Airlinesi DC-3 (VT-CYN) kukub alla Kathmandu lähedal Nepalis. 20 hukkunut.
25.03.1958. Miami lähedal kukub startimisel alla Braniff Airlines’i DC-7 (N5904, flight 971), kuna üks mootor oli süttinud. 24 reisijast hukkub 9.
  7.04.1958. AREA DC-3 (HC-ACL) põrkab vastu Illiniza mäge Equadoris. 32 hukkunut.
  6.04.1958. Capital Airlinesi Vickers 745D Viscount (N7437, flight 67) kukub alla Tri-City lennuvälja lähedal (Michigan). 44/3.
18.05.1958. Marokos Casablanca lähedal kukub mootoririkke ja piloodi valearvestuse tõttu hädamaandumisel alla Belgia SABENA DC-7C (OO-SFA). 56/9. Neli reisijat pääses eluga.
  2.06.1958. Mehhikos Guadalajara lähedal põrkab pärast starti vastu mäge Aeronavase Lockheed Constellation (XA-MEV, flight 111) ja kukub alla. 38/7.
12.08.1958. All Nippon Airwaysi DC-3 (JA5045) kukub alla Jaapanis Sakiya Saugye lähedal. 33 hukkunut.
14.08.1958. Umbes 150 km kaugusel Iirimaa rannikust kukub tõenäoliselt ühe mootori propelleri sammumuutja rikke tõttu merre Hollandi KLM-i Super-Constellation (PH-LKM, flight 607E). 91/8.
15.08.1958. Tšita lähedal satub Aerofloti Tu-104A (CCCP-L5442, Moskva, flight 4) 10 800 m kõrgusel turbulentsetesse õhuvooludesse ja kukub alla. 64 hukkunut.
  8.09.1958. Central African Airwaysi Vickers Viscount (VP-YNE) kukub piloodi eksituse tagajärjel alla Benina lennuvälja lähedal. 36 hukkunut, 18 pääseb.
17.10.1958. Kanaši lähedal, 650 km kaugusel Moskvast, kukub alla lamepöörisesse sattunud Aerofloti TU-104A (CCCP-42362), mis oli teel Pekingist Moskvasse. 71/9.
22.10.1958. BEA Vickers Viscount (G-ANHC, flight 142) põrkab kokku Itaalia õhujõudude hävituslennukiga F-86E. 26/5.
23.12.1958. Aerofloti Il-14P (CCCP-61663) Kukub alla Juznõi lennuvälja lähedal. 21 hukkunut.

-1959-

11.01.1959. Halva nähtavuse juures ja tugeva vihmasaju ajal kukub maandumisel Rio de Janeiro lennuväljale merre Hamburgist saabunud Lufthansa Lockheed L 1049 (D-ALAK, flight 502). 36 hukkunut, 3 pääseb.
18.01.1959. Lähenemisel Volgogradi lennuväljale kukub alla Aerofloti Il 14 (CCCP-41863, Aserbaidžaan, flight 205). 25 hukkunut.
  3.02.1959. Maandumisel New Yorgi lennuväljale kukub pilootide vea tõttu East Riverisse AA Lockheed 188A Electra (N6101A, flight AA320), mis oli teel Chicagost New Yorki. 65/2. Viis reisijat, teine piloot ja stjuardessid peale ühe pääsevad eluga.
  4.03.1959. Saksa DV nelja mootoriga reaktiivreisilennuk 152 (DM-ZYA) kukub Dresdeni lähedal oma teisel katselennul alla. 4 hukkunut. Lennukit ei võetud kunagi kasutusele.
29.03.1959. Indian Airlinesi DC-3 ( VT-CGI) kukub alla Indias Silchari lähedal. 24 hukkunut.
29.04.1959. Iberia DC-3 (EC-ABC) kukub alla Hispaanias Valdemeca lähedal. 28 hukkunut.
12.05.1959. Capital Airlinesi Vickers Viscount 745D (N7463, flight 175) puruneb lennul New York-Atlanta Chase (Maryland) kohal turbulentsetes õhuvooludes. 31 hukkunut.
26.06.1959. Itaalias Varese lähedal kukub alla USA TWA Lockheed 1649A Starliner (N7313C, flight 891). 3400 m kõrgusele tõusnud lennuki parema tiiva purustas ootamatu plahvatus, mille võimalikuks põhjuseks peeti kütuseaurude süttimist. 59/9.
19.08.1959. Transairi DC-3 (G-AMZD) kukub alla Barcelona lähedal. 32 hukkunut.
24.09.1959. TAI DC-7 kukub Prantsusmaal Bordeaxi lennuvälja lähedal metsa. 54 hukkunut, 11 pääseb.
29.09.1959. Braniff Locheed L-188 Electra (N9705C, flight 542) puruneb Buffalo (Texas) lähedal õhus. 34 hukkunut.
23.10.1959. Moskva Vnukovo lennuväljale lähenedes kukub alla Aerfloti Il-14 (CCCP-41806, Aserbaidžaan, flight 200). 28 hukkunut, 1 pääseb.
29.10.1959. Kreeka Olympic Airwaysi DC-3 (SX-BAD) kukub alla Ateena lähedal. 18 hukkunut.
30.10.1959. Piedmont Airlinesi DC-3 (N55V) kukub alla Waynesboroughi (Virginia) lähedal. 26 hukkunut, 1 pääseb.
16.11.1959. Lvovi lennuväljale lähenemisel kukub alla Aerofloti An-10 (CCCP-11167, Ukraina, flight 315). 40 hukkunut.
16.11.1959. National Airlinesi DC-7B (N4891C, flight 967), mis oli teel Tapmast Floridas New Orleansi, kukub tõenäoliselt pommiplahvatuse tõttu Mehhiko lahte. 42 hukkunut.
21.11.1959. Ariana Afghan Airlinesi DC-4 (YA-BAG, flight 202) kukub maandumisel alla. 24 hukkunut, 3 pääseb.
13.12.1959. 27 km kaugusel Boisunist põrkab vastu mäge Kabul-Taškent liinil lennanud Aerofloti Il-14 (CCCP-91577, flight 120). 30 hukkunut.

-1960-

18.01.1960. Charles City (Virginia) lähedal kukub jäätumise tagajärjel kahe või enama mootori ülesütlemise tõttu alla USA Capital Airlinesi neljamootoriline Vickers Viscount 745D (N7462, flight 20), mis oli teel Chicagost Norfolki. 46/4.

DC-8 rusude koristamine. (16.12.1960.)

17.03.1960. Canneltoni (Indiana) lähedal kukub alla USA Northwest Airlinesi Lockheed 188C Electra (N121US, flight 710). 57/6.
20.07.1960. Abhaasias kukub äikesetormi ajal alla Aerofloti IL-14P (CCCP-61696, flight 613). 23 hkkkunut.
17.08.1960. Kiievi lähedal kukub alla Aerofloti IL-18 (CCCP-75705). 35 hukkunut.
29.08.1960. Senegalis Dakari lähedal kukub 1,5 km kaugusel rannikust merre Prantsuse Air France’i Super Constellation (F-BHBC, flight 343). 55/8. Õnnetuse tegelikku põhjust ei õnnestunud välja selgitada.
2.09.1960. Belaja mäe lähedal kukub alla Aerofloti IL-14M (CCCP-04200). 18 hukkunut.
19.09.1960. Guami saarel põrkab piloodi vea tõttu USA World Airways’i Douglas DC-6AB (N90779, flight 830), vastu u 3 km kaugusel asuvat Mt Barrigada mäge. Lennuk, pardal USA sõjaväelased, oli teel Filipiinidelt (mitme vahemaandumisega) Californias asuvasse Travise õhujõududebaasi. Üks minut pärast starti Guami lennuväljalt sööstis lennuk 180 m kõrgusel merepinnast vastu mäenõlva ja süttis põlema. 94 pardal olnud inimesest hukkus 80, nende hulgas ka 7 meeskonnaliiget.
4.10.1960. Startides Bostoni (Massachussetts) lennuväljalt satub EAL-i Lockheed 188A Electra (N5533, flight 375) kuldnokkade parve. Kolme mootori rivist väljalangemise tõttu kukub lennuk Winthropi lahte. 59/3. Kümme reisijat ja mõlemad stjuardessid pääsevad eluga.
4.12.1960. Aerofloti IL-14M (CCCP-52091, flight 61) kukub alla Hernovo lähedal 14. hukkunut.
16.12.1960. New Yorgi kohal põrkavad 1520 m kõrgusel kokku UAL-i DC-8 (N8013U, flight 826) ja TWA Lockheed 1049 Super Constellation (N6907C, flight 266) „Star of Sicily”. Esimese lennuki pardal oli 77 reisijat ja 7 meeskonnaliiget, teises lennukis oli 35 reisijat ja 7 meeskonnaliiget. Hukkusid kõik mõlemas lennukis viibinud inimesed. Maa peal sai rusude all surma veel 6 inimest. DC-8 kukkus Brooklyni Park Slope’i linnaossa, põhjustades seal suuri purustusi. Lockheed murdus õhus kolmeks ja kukkus lennuväljale.

Tunnuspildil: Inglismaal maandub 6. nov. 1957 majakatusele Bristol 175 Britannia 301. Hukkus 11 reisijat ja 4 meeskonnaliiget.

NB! Loe ka:
Lennuõnnetused 1961–1970 (galerii)
Lennuõnnetused 1971–1980 (galerii)
Lennuõnnetused 1981–1990 (galerii)
Lennuõnnetused 1991–2000 (galerii)
Lennuõnnetused 2001–2010 (galerii)
Lennuõnnetused 2011–2020