Lennuõnnetused 2011–2020

20 minutit lugemist

Lennukompaniide lühendid

United Air Lines – UAL (USA)
Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – KLM (Holland)
Japan Air Lines – JAL
Scandinavian Airlines – SAS
Polskie Linie Lotnicze – LOT
Viação Aérea Rio-Grandense – VARIG (Brasiilia)

(NB! Arv enne kaldkriipsu märgib kas pardal olnud või hukkunud lendijate arvu ja arv pärast kaldkriipsu pardal olnud või hukkunud meeskonnaliikmete arvu.)
Kui keegi soovib mingi lennuõnnetuse kohta internetist üksikasjalikumat infot, siis otsimise hõlbustamiseks on sõna lend (ka reis) asendatud sõnaga flight. Piisab, kui näiteks sisestada arvutisse American Airlines Boeing 707-123B (N7506A – tähistab lennuki registreerimisnumbrit –, flight AA1), kui vajalikud viited eri infoallikatele on käes.

– 2011 –

1.01.2011. Surguti lennuväljal süttib startimisel Tu-154 (RA-85588, flight 348). 3 hukkunut, 121 pääseb.
9.01.2011. Iraani loodeosas kukub halva ilmaga alla Iran Airi Boeing 727-286 (EP-IRP, flight 277), pardal 95 inimest. Õnnetus juhtus Urumiyehi linna lähedal kell 19.45. 77 hukkunut, 28 pääseb vigastustega.

8.07.2011. Hewa Bora Airwaysi Boeing 727-30 (9Q-COP, flight 952), pardal 112 reisijat ja 6 meeskonnaliiget, puruneb maandumisel Kongos Bangoka lennuväljale. 74 hukkunut, 44 pääseb vigastustega.

11.07.2011. Angara An-24 (RA-47302, flight 2007) kukub 30 km kaugusel Nižnevartovskist Obi jõkke. 7 hukkunut, 30 saab vigastada.
13.07.2011. Noar Linhas Aereasi Let L-410 (PR-NOB, flight 4896) kukub alla pärast starti Recife (Brasiilia) lennuväljalt. 14/2.
21.07.2011. Venemaal Karjalas hukkub 44 inimest, 8 sai sai raskelt vigastada, kui Petroskoi lähistel teeb hädamaandumise maanteele RusAiri Tu-134 (RA-65691, flight 9605), pardal 43 reisijat ja 9 meeskonnaliiget. Lennuk oli teel Moskvast Petroskoisse. Õnnetuses mängis oma osa viletsad ilmastikutingimused, sest linna ümbruses oli öösel kõikjal tihe udu. Lennuk kaldus rasketes ilmastikuoludes maanduma valmistudes maandumisrajast 150–200 meetri paremale. Meeskond üritas lennukit 110 meetri kõrgusel tagasi õigele kursile juhtida, kui lennujuht oli andnud käsu uuele ringile minna, aga selle manöövri ajal riivas lennuk elektriliini. Seetõttu kustusid viieks sekundiks maandumisraja signaaltuled. Kui avariitoide sisse lülitus, puudutas lennuk juba puudelatvu ja tegi hädamaandumise maanteele. Tu-134 oli ehitatud 1980. aastal.
28.07.2011. Asiana Airlinesi Boeing 747-400F (HL7604, flight 991) kukub alla 112 km lääne pool Jeju saart. Kaks meeskonnaliiget hukkuvad.
8.08.2011. IrAero An-24RV (RA-46561, flight 103) kukub alla Venemaal Ignatjevo lennuväljal lähedal. 36/5.

Jak-42 rusud jões.

7.09.2011. Jaroslavli oblastis kukub kell 16.02 Moskva aja järgi alla rendilennuk Jak-42 (RA-42434). Õnnetuses hukkus 44 inimest, nende seas oli hokiklubi Lokomotiv põhimeeskond. Jaroslavlist Minskisse teed alustanud lennuk kukkus alla pärast õhkutõusmist 2 km kaugusel lennuväljast. Lennuk ei suutnud pärast starti tõusta ohutusse kõrgusesse ja lendas vastu majaka antenni. Pärast kokkupõrget purunes lennuk osadeks ja kukkus alla. Lennukis oli 45 inimest – 37 lendijat ja 8 meeskonnaliiget. Õnnetuses hukkus 43 inimest, kaks inimest olid üliraskes seisundis. Ellujäänutest üks on Venemaa hokikoondise liige Aleksandr Galimov, kes oli aga üliränkades põletushaavades. Ta suri haiglas viis päeva hiljem. Teine ellujäänutest oli lennuki stjuuard. Pealtnägijate sõnul muutus lennuk pärast allakukkumist põlevaks rusuhunnikuks. Õnnetuspaigalt leiti 31 inimese surnukehad. 8. septembril pidi Minskis toimumama Kontinentaalse Jäähokiliiga hooaja avamäng, kus vastakuti pidid astuma Jaroslavli Lokomotiv ja Minski Dünamo. Interfaxi teatel kuulus Lokomotivi hokimeeskonda mitmeid välisriikide kodanikke. Hukkunute seas oli Rootsi, Poola, Ukraina, Tšehhi, Saksamaa, Valgevene, Läti ja teiste riikide kodanikke. Meeskonna põhiosa moodustasid siiski Vene kodanikud. Meeskonna noorim liige oli 1991. aastal sündinud venelane. 2012. septembris leiti, et lennuõnnetuse põhjustanud pilootidel ei olnud uurijate sõnul õigust lennukiga Jak-42 lennata. Lennuki omanikfirma Jak-Service asejuht Vadim Timofejev lubas kahel piloodil lennukiga lennata ebaseaduslikult. Ühel piloodil olid võltsitud dokumendid ja teine polnud saanud selle lennukiga lendamiseks piisavat väljaõpet. Timofejevile oli juba varem esitatud süüdistus lennuohutusreeglite rikkumises. 2011. aastal ilmunud raportis öeldi, et piloodid vajutasid õhkutõusmise ajal kogemata pidurile. Samuti leiti, et kumbagi piloodi tervislik seisund ei olnud lendamiseks sobiv, sest ühe veres oli uinutava ravimi jälgi ning teisel oli diagnoositud motoorseid oskusi kahjustav haigus.
Vt YouTube: Авиакатастрофа хоккейного “Локомотива” 7 сентября 2011 года. Ярославль. Як-42.

– 2012 –

2.04.2012. Pärast starti Tjumeni lennuväljalt kukub alla UTairi ATR-72-201 (VP-BYZ, flight 120). 31 hukkunut, 12 pääseb.
20.04.2012. Pakistanis Islamabadi lähedal kukub maandumisel halbades ilmastikuoludes alla Bhoja Airi Boeing 737-236A (AP-BKC, flight 213). 121/6.
9.05.2012. Vene Sukhoi Superjet 100-95 (97004) põrkab Indoneesias vastu Salaki mäge. 37/8.

Nigeria Dana Airi MD-83 rusud.

4.06.2012. Abujast saabuv Nigeria Dana Airi MD-83 (5N-RAM, flight 992), pardal 147 reisisjat ja 6 meeskonnaliiget, kukub Lagose tihedalt asutatud elamurajooni. Hukkusid kõik, maa peal sai surma veel 10 inimest. Kõigepealt olevat lennuk riivanud kõrgepingeliini ja seejärel kerega mööblikauplust. Piloodid olevat eelnevalt teatanud probleemist mootoritega.
12.09.2012. Kamtšatkal kukub alla An-28 (RA-28715, flight 251). 10 hukkunut, 4 pääseb.
28.09.2012. Sita Airi Dornier 228 (9N-AHA, flight 601) kukub alla Kathmandu lähedal (Nepal), pärast seda, kui lind oli mootorisse sattunud. 19 hukkunut.
29.12.1912. Vnukovo lennuväljal libiseb üle maandumisraja välja Tšehhi Red Wimngs Airlinesi Tu-204-100 (RA-64047) ja lennuki kere murdub kolmeks. 8 meeskonnaliikmest hukkub 5, nende hulgas kapten ja teine piloot.

– 2013 –

29.01.2013. SCAT Airlinesi Bombardier CRJ200 (UP-CJ006, flight 760) kukub alla Alma Ata lähedal. 16/5.
13.02.2013. South Airlinesi An-24 (UR-WRA, flight 8971) kukub alla Ukrainas Donetski lähedal. 52 hukkunut.
13.04.2013. Lion Airi Boeing 737 800 (PK-LKS, flight JT904) kukub pärast starti Bali rahvusvaheliselt lennuväljalt kalda lähedal merre. Kõik 101 reisijat ja 7 meeskonnaliiget pääsevad eluga, 46 inimest saab vigastada.
29.04.2013. National Airlinesi Boeing 747-400 (N949CA) kukub alla pärast starti Afganistani Bagrami õhujõudude baasi lennuväljalt. Hukkuvad kõik 7 meeskonnaliiget. Lennuk oli teel Dubaisse.

6.07.2013. Lõuna-Koreast saabunud Asian Airlinesi Boeing 777 (HL7742, flight 307) maandub San Francisco lennuväljale liiga vara, vastu maandumisraja alguse rinnatist tugeva löögi saanud sabaosa puruneb ja eraldub lennukist. Boeing libiseb veel 600 m mööda maandumisrada, jääb lõpuks raja kõrval pidama ja süttib põlema. Lennuk hävib tules. 3 reisijat hukkub. See oli esimene inimohvritega õnnetus seda tüüpi lennukiga, mis tegi esmalennu 1995. aastal.

17.11.2013. Maandumisel Kaasani lennuväljale kukub alla Moskvast saabunud Tatarstan Airlinesi Boeing 737 (VQ-BBN, flight 363). 44/6. Hukkunute seas oli ka Tatarstani presidendi poeg. Lennuk oli käiku antud 1990. aasta suvel, seega 23 aastat vana.
Vt YouTube: Авиакатастрофа в Казани Боинг 737-500. 17 ноября 2013 года. Kazan. Boeing 737-500. Reconstruction.
29.11.2013. Namiibias kukkus õhtupoolikul alla Mosambiigi lennufirma Linhas Aéreas de Moçambique (LAM) Embraer-190 (C9-EMC, flight 479). Lennuki rusud leiti Angola piiri lähistel paiknevast tohutust Bwabwata rahvuspargist täna pärastlõunal. Lennuk oli teel Mosambiigi pealinnast Maputost Angola pealinna Luandasse. Uurmisel selgus, et kapten oli käsitsenud autopilooti niimoodi, et see annab tunnistust selgest kavatsusest lennuk alla kukutada. Kaaspiloodi lahkudes lukustas ta end kokpitti. 27/6.

Kõige vähem hukkunuid peale 1945. aastat
2013. aasta oli kõige turvalisem lennuaasta alates 1945. aastast ehk kogu maailmasõjajärgsest perioodist. See tulemus saavutati kõige väiksema hukkunute arvuga – kokku 269 surmajuhtumit 29-s lennuõnnetuses.
Kõige raskem lennuõnnetus toimus 2013. aastal lennufirma Tatarstan Boeing 737-500-ga lennul U9-363 Moskva-Kaasan. 17. novembril ebaõnnestus maandumine kolmandal katsel ja lennuk süttis maandumisrajal põlema, hukkus 44 reisijat ja kuus meeskonnaliiget. Kõige imelisem pääsemine leidis aset 6. juulil 2013. 304 reisijaga Asiana Boeing 777 maandus käpardist piloodi süül San Francisco rahvusvahelisele lennuväljale sabaosaga vastu lainemurdjat. Sabaosa eraldus. Lennuk süttis põlema. Vaid kolme hukkunuga (ühe hukkunu ajas alla tuletõrjeauto) lennukatastroofist pääsesid enamus ülejäänud reisijatest lihtsalt eemale jalutades või joostes. Lennuk põles rusudeks.

– 2014 –

11.02.2014. Alžeeria idaosas kukub alla sõjaväe transpordilennuk C-130 (7T-WHM), mille tagajärjel hukkus 103 inimest. Lennuk kukkus alla mägises piirkonnas Oum El Bouaghi provintsis.
Ööl vastu 8. märtsit 2014 kadus Vietnami lõunaosa lähistel radarilt Kuala Lumpurist Pekingisse lennanud Malaysia Airlines’i Boeing 777-200 (ER 9M-MRO, flight MH370). Malaysia Airlines’i esindajate sõnul kadus lennuk radariekraanilt kaks tundi pärast õhkutõusmist Kuala Lumpurist kell 2.40 kohaliku aja järgi. Pekingis pidi reisilennuk maanduma 6.30 kohaliku aja järgi (20.30 Eesti aja järgi). Lennuki pardal oli 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget. Vietnami valitsus teatas 8. märtsil, et reisilennuki võimalikust allakukkumiskohast Lõuna-Hiina meres Tai lahes leiti kaks suurt kütuselaiku.
„Kaks meie lennukit märkas kaht umbes 15–20 km pikkust paralleelset kütuselaiku, mis olid teineteisest umbes 500 meetri kaugusel,“ ütles esindaja. Lennufirma juhi Ahmad Jauhari sõnul oli lennukis reisijaid 14-st erinevast rahvusest, nende hulgas 152 Hiina kodanikku, 38 inimest Malaysiast, 12 Indoneesiast ning seitse austraallast. Täpsustatud andmetel oli pardal ka neli ameeriklast, nende seas ka üks laps, kolm prantslast, kaks reisijat Uus-Meremaalt, Ukrainast ja Kanadast ning üks Venemaalt, Taiwanist, Hollandist, Itaaliast ja Austriast. Hiina televisiooni teatel saatis Hiina otsingutele appi kaks laeva. Haihtumise hetkel jätkus lennukil kütust seitsmeks ja pooleks tunniks. Lennuk kadus radaripildilt Vietnamist lõunas, seisis valitsuse avalduses. Lennuki kadumise ajal oli ilm ilus ja ei esinenud turbulentsi. Jauhari sõnul töötas 53-aastane piloot Capt Zaharie Ahmad Shah Malaysia Airlines’is alates 1981. aastast. Ei välistata ka piloodi enesetappu.
3.06.2014. Moskva Šeremetjevo lennuvälja parkimisalal süttib teadmata põhjusel põlema Il-96-300 (RA-96010).

Malaysian Airlines’i reisilennuki Boeing 777 rusud.

17.07.2014. Kella 18.15 paiku kukkus Vene-Ukraina piiri lähistel 50 km kaugusel Vene õhupiirist alla Malaysian Airlines’i reisilennuk Boeing 777 (9M-MRD, flight MH17), mille pardal oli 280 reisijat ja 15 meeskonnaliiget. Ukraina julgeolekuteenistus (SBU) võttis vahelt terroristide vestlused väidetavalt nende poolt alla tulistatud Malaysia Airlinesi reisilennuki kohta, mis oli teel Amsterdamist Kuala Lumpurisse. Salvestuse järgi kandis terrorist Igor Bezler (Bes) allatulistatud lennuki kohta ette oma kuraatorile, Venemaa relvajõudude kindralstaabi luure peavalitsuse (GRU) polkovnikule Vassili Nikolajevitš Geraninile.
„Just tulistasime lennuki alla. „Minjori“ grupp. Kukkus Jenakijeve taha,“ ütleb Bes.
SBU märgib, et pärast lennuki jälgimist jõudsid terroristid järeldusele, et tulistasid alla reisilennuki. See ilmneb terroristide „Majori“ ja „Greki“ telefonivestluse salvestusest. „Major“ ütleb, et lennuki tulistasid alla „tšernuhhinolased“. Tema sõnul purunes lennuk õhus Petropavlovskaja kaevanduse piirkonnas ning selle tükid kukkusid otse hoovidesse. Mõne aja pärast ta täpsustab: „Nagu oleks sajapuudane tsiviillennuk.“ „Greki“ küsimusele, kas allatulistatud lennukis oli mingit relvastust, vastab „Major“: „Mitte midagi. Tsiviilasjad, meditsiiniräbalad, käterätikud, tualettpaber.“
Mõne aja pärast toimus vestlus ühe mässuliste võitleja ja Doni kasakate atamani Nikolai Kozitsõni vahel.
„Selle lennuki kohta, mis tulistati alla Snižne-Torezi piirkonnas. See osutus reisilennukiks. Kukkus Grabove piirkonda, seal on laibameri, naised ja lapsed. Praegu seal kasakad vaatavad seda kõike.“
Võitleja küsimuse peale, mida Malaysia Airlinesi reisilennuk Ukrainas tegi, vastab Kozitsõn: „Tähendab, vedasid spioone, ma ei tea… Nähh… lendavad, praegu käib sõda.“
23.07.2014. TransAsia Airwaysi ATR 72 (B-22810, flight 222) maandub Penghu maakonnas Magongi lennuväljale ja puhkeb maandumisraja lõpus põlema. Lennuki pardal oli 54 reisijat ja 4 meeskonnaliiget. Hukkus 51 inimest, 7 sai raskelt vigastada.
24.07.2014. Alžeeria Air Algérie teatas, et kaotas kontakti lennukiga MD 83 (EC-LTV, flight AH5017) ligi tund pärast selle õhkutõusmist Burkina Fasost. Lennuk oli teel Alžiiri ning selle pardal oli 110 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. Lennuki vrakk leiti Kirde-Malis, Burkin Faso piiri lähedal. Kell 3.30 saksa aja järgi teatasid piloodid Nigeeria lennujuhtimiskeskusele halvast ilmast ja palusid luba kurssi muuta. Kell 3.55 katkes side ja lennuk kadus radariekraanilt. 110/6.
10.08.2014. Mõni hetk pärast õhkutõusu Teherani Mehrabadi lennuväljalt kukkus alla Tabasi linna teel olnud reisilennuk An-140 (EP-GPA, flight 5915). Pardal oli 48 inimest, kellest vaid 8 pääses suuremate või vähemate vigastustega. Lennukiosad kukkusid maanteele vaid poole kilomeetri kaugusel turust, mis oli hommikul rahvast tulvil.

AirAsia A320-200 rusud.

28.12.2014. Radariekreenidelt kaob AirAsia A320-200 (PK-AXC, flight 8501) 162 inimesega pardal (7 meeskonnaliiget, 155 reisijat, nend ehulgas 16 last). Indoneesia võimud kinnitasid 30. dets. ametlikult, et Jaava merest leitud esemed ja surnukehad on pärit kadunud AirAsia reisilennukilt. Merest välja toodud vähemalt 40 surnukeha. Lennuki tükid leiti Karimata väinast umbes 110 meremiili kauguselt Pangkalan Bunist edelas.

-2015-
4.02.2015. Lennufirma TransAsia Airways ATR-72 (B-22810, flight 642) kukub Taiwani pealinna Taipei lähedal jõkke, olles enne seda veidi pärast õhkutõusmist silda riivanud. Tegemist oli siselennuga ja lennuki pardal oli 58 inimest, kellest vähemalt 19 hukkus. Mitmed inimesed jäid lennukisse lõksu ja vajasid päästmist. Teadetekohaselt olid piloodi viimased sõnad: „Mayday, mayday, mootorist leek väljas.“ Lennujuhid kaotasid lennukiga side kell 10.55 kohaliku aja järgi. Lennuk oli just Taipei Songshani lennuväljalt õhku tõusnud ning suundus Kinmeni saarele, mis asub Kagu-Hiina ranniku lähistel. Lennuk tabas enne allakukkumist silda.

Germanwingsi A320 rusud.

24.03.2015. Barcelonast startinud Germanwingsi A320 (D-AIPX, flight 4U9525) hakkas pärast lennukõrguse saavutamist (11 582 meetrit) kõrgust kaotama ning langes 8 minutit. Kell 10.53 kaotati lennukiga kontakt umbes 1800 meetri kõrgusel. Flightglobal kinnitab, et peaaegu kohe kui Germanwingsi Airbus 320 (teel Barcelonast Düsseldorfi) Vahemere kohal maksimaalse lennukõrguse saavutas, toimus lennukiga midagi, mille järel ta hakkas kiiresti kõrgust kaotama, laskumine algas juba enne Marseille’i õhuruumi jõudmist, purunes lennuk aga Alpides, Barcelonette’ küla lähedal. Lennuk oli teel Düsseldorfi. 144/6. Üsna pea selgus, et lennuõnnetuse põhjustas tahtlikult teine piloot, 27-aastane Andreas Lubitz, kellel olid ilmselgelt rasked psüühilised probleemid, kuid kellel õnnestus sellest hoolimata tööd piloodina jätkata.
31.10.2015. Vene Metrojet 18 aastat vana Airbus A321 (EL-ETJ, tšarterlendlend 7K9268) kadus radaripildilt Siinai poolsaare kohal 23 minutit pärast õhkutõusmist Punase mere kaldalt Sharm El Sheiki lennuväljalt Eesti aja järgi kell 05.51, kui lennuk oli jõudnud 9500 m kõrgusele.

Vene Metrojet Airbus A321 purunenud sabaosa Siinail.

Lennuk oli teel Sankt Peterburi. Lennuki rusud leiti Siinai poolsaare keskosast Arishi linna lähistelt. Hukkunute seas oli ka kolm Ukraina kodanikku. Hukkusid kõik 224 pardal olnud inimest, nende hulgas 17 last ja 7 meeskonnaliiget. Katastroofi põhjustas lennukisse sokutatud lõhkekeha.

-2016-

19.03.2016. Rostovi lennuväljal kukub peaaegu vertikaalselt alla Flydubai Boeing 737-800 (A6-FDN, flight 981). 55/7. Vt Youtube: Авиакатастрофа в Ростове-на-Дону 19 марта 2016 года. Боинг-737 Флай Дубай (FlyDubai)
19.05.2016. Pariisist startinud Egypt Airi A320-232 (SU-GCC, flight 804) kukub kell 2.33 Egiptuse aja järgi 390 km kaugusel Kairost loode pool Vahemerre. Teadmata põhjusel puhkes lennuki esiosas tulekahju, mis võis olla ka katastroofi põhjuseks. 56/7.
3.08.2016. Dubai lennuväljal üritab pooleldi sissetõmmatud telikuga Indiast Thiruvananthapuramist saabunud Emirates Boeing 777-300 (A6-EMW, flight EK521) minna teisele ringile, jättes samal ajal tagatiivad maandumisasendisse. Kõigil 282 reisijal ja 18 meeskonnal õnnestus juba põlema süttinud lennukist väljuda. Seejärel plahvatasid kütusetankid lennuki vasakus tiivas. Üks tuletõrjuja hukkus. Lennuk hävis tules.
28.10.2016. Startimisel Chicago O’Hare lennuväljalt puruneb Boeing 767-323ER (N345AN, flight AA383) kõrgsurveturbiini teine turbiin. Lennuk õnnestub peatada, kõik 161 reisijat ja 9 meeskonnaliiget jõuavad põlevast lennukist väljuda. Boeingi parem tiib ja mootor hävivad tules, tugevasti kannatada sai ka lennuki kere. Boeing läks mahakandmisele.
29.11.2016. Eesti aja järgi kella 5 paiku (kella 22 paiku kohaliku aja järgi) kukkus Kolumbias vahetult enne maandumist Rionegro rahvusvahelisele lennuväljale alla Boliivia lennukompanii LaMia tšarterlennuk Avro RJ85 (CP-2933), mille pardal oli 72 reisijat ja 9 meeskonnaliiget. Reisjate hulgas oli Brasiilia jalgpallimeeskond Chapecoense (22 meest), kes oli teel Lõuna-Ameerika tugevuselt teise jalgpalli klubisarja finaalmängule Medellini klubi Atletico Nacionali vastu. Samuti 21 ajakirjanikku, kes pidid sündmust valgustama. Hukkus 77 inimest, 4 pääses eluga.
7.12.2016. Pakistanis kukub teel Chitralist pealinna Islamabadi alla Pakistan International Airlinesi ATR-42 (AP-BHO, flight PK-661) 47 inimesega pardal. Lennuk kadus radariekraanidelt Haveliani lähedal. Lennuk tõusis Chitralist õhku kella 15 ajal kohaliku aja järgi, ide lennujuhtidega kadus kella 16.30 ajal veidi enne, kui lennuk pidi sihtkohta jõudma.

Merest väljatõstetud Tu-154 rusud.

25.12.2016. Pärast starti Sotši lennuväljalt kukub piloodi jämeda vea tõttu (teadmata põhjusel tõmbas piloot tagatiivad liiga vara sisse) rannikust 1,5 km kaugusel Musta merre Vene õhujõudude kasutuses olnud Tu-154 (RA-85572), pardal 84 reisijat ja 8 meeskonnaliiget. Kell 5.40 kohaliku aja järgi startinud 33 aastat vana lennuki sihtkohaks oli Süürias Latakia linna juures asuv Vene õhujõudude baas Hmeimim. Kaitseministeeriumi teatel oli reisijate seas sõdureid, samuti 64 inimest Vene relvajõudude Aleksandrovi nimelisest laulu- ja tantsuansamblist, samuti ansambli juht Valeri Halilov. Hukkunute hulgas oli ka Vene kaitseministeeriumi kultuuriosakonna ülem Anton Gubankov. Lennukis oli ka 9 ajakirjanikku, 6 Vene telekanalitest Pervõi ja NTV ning 3 kaitseministeeriumi meediaväljaandest Zvezda. 84/8. Kuulu järgi võis õnnetuse põhjustada mitte üheaegselt tagasi oma pesadesse liikuvad tagatiivad, mille tagajärjel kaldus lennuk kreeni ja sööstis alla. Teiseks kõige tõenäolisemaks põhjuseks peetakse piloodi ekistust, kes teliku asemel tõmbas kogemata sisse tagatiivad. Igal juhul kuulutas valitsus õnnetuse põhjuse riiklikuks saladuseks.

– 2017 –

16.01.2017. Kõrgõzstanis kukub piloodi vea tõttu alla Hongkongist Istanbuli teel olnud Türgi ACT 14 aastat vana kaubalennuk Boeing 747 (TC-MCL, flight 6491), mille tagajärjel hukkus vähemalt 37 inimest, kellest neli olid lennuki meeskonnaliikmed ja ülejäänud maapinnal. Lennuk kukkus elumajadele Manasi lennuvälja lähedal umbes 25 km kaugusel pealinnast. Hävis vähemalt 15 hoonet ning hukkunute hulgas oli teadete kohaselt ka mitu last. Lennukil oli Manasis ette nähtud plaaniline vahemaandumine. Lennuk kukkus alla Datša-Suu külas Sokuluki linnaosa lähedal.
30.09.2017. Pariisist Los Angelesse lennanud Air France’i  7 aastat vana Airbus 380 (F-HPJE, flight AF66) lennuk pidi maanduma Kanada idaosas Goose Bay’s, kuna ühe mootoriga oli tõsiseid probleeme. Lennufirma teatel keegi viga ei saanud ning kogenud piloodid suutsid lennukiga ohutult maanduda. Üks reisijatest kirjutas Twitteris, et kuulis valju müra ja tundis vibratsiooni. Hiljem oli näha, et osa mootorist oli õhus küljest rebenenud. Mis sellega juhtus, pole firma avalikustanud.

– 2018 –

11.02.2018. Vahetult pärast õhkutõusmist Moskvast kadus radaripildilt odavlennufirma Saratov Airlines lennuk An-148 (RA-61704, flight 703), pardal 65 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. Lennuk oli teel Orski linna. Hukkusid kõik.

12.03.2018. Õnnetus Kathmandu lennuvälja lähedal nõudis 52 inimelu.

18.02.2018. Iraani keskosas kukkus hommikul alla Aseman Airlinesi ATR 72 (EP-ATS, flight IRC3704) 60 reisijaga pardal.  lennuk kukkus alla mägisel alal umbes 90 minutit pärast õhkutõusu, olles teel pealinnast Teheranist 100 000 elanikuga Yasuj linna. Lennuk kadus radaritelt kohaliku aja järgi kell 5 hommikul. Ka ei ole võimalik kohapeale saata kiirabi, sest ala on liiga mägine, et seda sõidukiga läbida. Töid häiris ka tihe udu. Aseman Airlines on Iraani suuruselt kolmas lennufirma. 60/6
12.03.2018. Kathmandu Tribhuvani rahvusvahelisel lennuväljal sõidab maandumisel rajalt välja ja süttib põlema Dhakast saabunud Bangladeshi lennufirma US-Bangla Bombardier Dash 8 Q400 (S2-AGU, flight 211). Lennuki pardal oli 67 reisijat ja 4 meeskonnaliiget. Hukkus 52 inimest.
18.05.2018. Havanna Jose Marti lennujaama lähedal kukub alla Cubana de Aviacioni Boeing 737-200 (XAUHZ, flight 972), milles oli 107 reisijat ja 6 mehhiklasest meeskonna liiget. Elusana leiti kolm inimest, kes viidi raskes seisus haiglasse. Ellu neist vaid üks.
29.10.18. 13 minutit pärast starti (00.20 Kesk-Euroopa aja järgi) Indoneesia pealinna Jakarta lennuväljalt kukkus 13 km kaugusel Jaava saarest merre Lion Airi Boeing 737 MAX 8 (PK-LQP, flight JT610), mille pardal oli 178 reisijat, kolm last, 2 pilooti ja 5 lennusaatjat. Hukkusid kõik. Kell 6.20 kohaliku aja järgi startinud lennuk oli teel Bangka Belitungi saarte peamisse linna Pangkal Pinangi. Mõni hetk enne allakukkumist palus piloot luba pöörduda tagasi lennuväljale. Tegemist oli esimese Boeing 737 MAX 8 tüüpi reisilennuki inimohvreid nõudnud õnnetusega. Boeing 737 MAX 8 võeti lennuliinidel kasutusele 2017. aasta mais.

– 2019 –

Boeing 707 rusud. (14.01.2019.)

14.01.2019. Iraani õhujõudude Boeing 707 (EP-CPP) sõidab Payami lennuväljale maandudes selle liiga lühikese maandumisraja tõttu rajalt välja ja puruneb. 15 inimest hukkub, 1 pääseb eluga.
23.02.2019. Texase linna Anahuaci lähedal kukub Trinity lahte Atlas Air kaubalennuk Boeing 767-300ER (N1217A, flight 3591). Kõik kolm meeskonnaliiget hukkuvad. Lennuk oli teel Miamist Houstonisse.
10.03.2019. Kell 8.44 kohaliku aja järgi, 6 minutit pärast starti Addis Abeba lennuväljalt Keenia pealinna Nairobisse kukub 62 km kaugusel lennuväljast alla Ethiopian Airlinesi kõigest neli kuud vana Boeing 737 MAX 8 (ET-AVM, flight ET302), mille pardal oli 149 reisijat ja 8 meeskonnaliiget. Hukkusid kõik.
5.05.2019. Moskva Šeremetjevo lennuväljalt Murmanskisse startinud Aerofloti Suhhoi Superjet 100 (RA-89098, flight SU1492), pardal 73 reisijat ja 5 meeskonnaliiget, katkestab õhkutõusmise, teisel raskel maandumiskatsel põrkas lennuk mitu korda vastu maad, tõusis uuesti õhku ja prantsatas siis maha, purunesid telikud ja süttisid maandumisrada riivanud mootorid. Tuli levis kiiresti kogu lennuki tagaosale. Hukkus 41 inimest, pääses 33 reisijat ja 4 meeskonnaliiget. Õnnetuse põhjuseks oli piloodi jämedad vead.
Vt YouTube: Авиакатастрофа Суперджет-100 5 мая 2019 года в Шереметьево. Superjet-100, Sheremetyevo.
6.05.2019. Las Vegasest Mehhiko linna Monterreysse teel olnud VT Aviation eralennuk Canadair Challenger 601-3A (N601VH) kukub alla Coahuila maakonna mägisele alale. 11/3.
8.05.2019. Maandumisel Ranguni lennuväljale puruneb Biman-Bangladesh-Airlines Bombardier DHC-8 (S2-AGQ, flight 60). Kõik 33 lennukis viibinut said vaid kergelt vigastada. Lennuk murdus kolmeks.
27.12.2019. Vahetult pärast starti Almatõ lennuväljalt kukub alla Bek Airi Fokker 100 (UP-F1007, flight 2100). 12 inimest hukkus, 60 pääses, osa neist raskete vigastustega. Lennuki pardal oli 95 reisijat ja 5 meeskonnaliiget.

– 2020 –

2.01.2020. Taiwanis Wulais põrkab Hiina helikopter Sikorsky UH-60 Black Hawk (933) 13 minutit pärast starti vastu mäenõlva, pardal 10 reisijat ja 3 meeskonnaliiget. Hukkub 8, 5 saab vigastada. Hukkunute hulgas oli ka Hiina kindral Shen Yi-ming.
8.01.2020. Pärtast starti Teherani lennuväljalt kukub alla Ukraine Internationali Boeing 737-800 (UR-PSR, flight PS752). 167/9. Lennuk oli teel Kiievisse. Boeing jõudis tõusta kõigest 2400 m kõrgusele, kui kukkus alla 20 km kaugusel lennuväljast. Side lennukiga katkest 2 minutit pärast starti. Lennuki pardal oli kodanikke järgmistest riikidest: Iraan – 82, Kanada – 63, Ukraina – 2+9 (meeskond), Rootsi – 10, Afganistan – 4, Saksamaa – 3, Suurbritannia – 3. Iraani sõjavägi oli eksikombel reisilennukit õhutõrjeraketiga tulistanud.
27.01.2020. Caspian Airlinesi MD-83 (flight CPN6936, EP-CPZ), pardal 144 reisijat ja 9 meeeskonnaliiget sõidab maandumisel Teherani Manshahari lennuväljale rajalt välja. 2 inimest saab vigastada.

Pegasus Boeing 737-800 rusud (5.02.2020).

5.02.2020. Kell 16.20 kohaliku aja järgi maandus Istanbulis Sabiha Gökçeni lennujaamas Izmirist saabunud odavlennufirma 11 aastat vana Pegasus Boeing 737-800 (TC-IZK, flight PC-2193), mis sõitis maandumisrajalt välja ning murdus kolmeks. Pardal oli 177 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. Kolm reisijat hukkus, vigastada said kõik ellujäänud 180 inimest, neist 19 raskelt. Lennuki maandumise ajal möllas lennujaama piirkonnas äiksetorm, mis tõi kaasa ka tugevaid tuuleiile. (Tunnuspildil.)
4.05.2020. Somaalias Berdales kukub alla East African Express Airwaysi Embraer EMB (5Y-AXO). 4/2.
22.05.2020. Pakistanis Karachi lennuvälja lähedal kukub maandumisel elamupiirkonnas 3,2 km kauvgusel Jinnah’ rahvusvahelisest lennuväljast alla Pakistan International Airlinesi (PIA) A320 (AP-BLD, flight PK8303), mis oli teel Lahore’ist Karachisse. Lennuki pardal oli 107 reisijat ja 8 meeskonnaliiget. 2 inimest pääses eluga.
7.08.2020. Dubaist startinud Air India Boeing 737-8HG (flight 1344, VT-AXH) sõidab suure kiirusega maandumisel Calicuti (Kerala) rahavusvahelisele lennuväljale maandumisrajalt välja. Hukkus vähemalt 21 inimest, nende hulgas mõlemad piloodid ja neli väikelast. 169 inimest pääses eluga, 140 sai vigastada.
20.08.2020. South West Aviation An-26 (EX-126) kukub alla pärast starti Lõuna-Sudaani Juba lennuväljalt. Kolmest meeskonnaliikmest ja viiest rteisijast hukkus 7, üks raskete vigastustega reisija pääses eluga. Õnnetuse põhjuseks oli lennuki 2,5-tonnine ülekaal.

Tunnuspildil: Aerofloti põlev Suhhoi Superjet 100 Moskva Šeremetjevo lennuväljal 5. mail 2019.