Lennuõnnetused alates 2010. aastast

17 minutit lugemist

Lennukompaniide lühendid

United Air Lines – UAL (USA)

Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – KLM (Holland)

Japan Air Lines – JAL

Scandinavian Airlines – SAS

Polskie Linie Lotnicze – LOT

Viação Aérea Rio-Grandense – VARIG (Brasiilia)

(NB! Arv enne kaldkriipsu märgib kas pardal olnud või hukkunud lendijate arvu ja arv pärast kaldkriipsu pardal olnud või hukkunud meeskonnaliikmete arvu.)

Kui keegi soovib mingi lennuõnnetuse kohta internetist üksikasjalikumat infot, siis otsimise hõlbustamiseks on sõna lend (ka reis) asendatud sõnaga flight. Piisab, kui näiteks sisestada American Airlines Boeing 707-123B (N7506A, flight AA1), kui vajalikud viited eri infoallikatele käes.

– 2010 –

24.01.2010. Kirde-Iraanis süttis hädamaandumisel lennufirmale Taban Airi Tu-154 (RA-85787, flight 6437). Intsidendis sai kannatada vähemalt 46 inimest. Õnnetus toimus Mashhadi (Mešhed) linnas, kus erakorralise maandumise ajal läks põlema lennumasina sabaosa. Lennuk sai tugevaid purustusi – hävis telik ja üks tiib, teatab infoagentuur ISNA. Esialgsetel andmetel keegi surma ei saanud. Kannatada sai 46 inimest, kes viidi põletushaavadega kohalikesse haiglatesse. Kokku viibis Venemaal toodetud ja sealsele firmale kuuluva rendilennuki pardal 157 reisijat ja 13 meeskonnaliiget. Paljud reisijad olid palverändurid. Taban Airi esindajate sõnul põhjustas õnnetuse halb ilm. Kapten otsustas teha hädamaandumise Mashhadis, kuna ühel lennuki pardal olnud reisijal hakkas halb. Tu-154 oli teel Abadanist ning tegi halbade ilmastikutingimuste tõttu vahepeatuse Isfahanis, kuid otsustas siiski jätkata oma teekonda Mashhadi lennujaama.

25.01.2010. Ethiopian Airlinesi Boeing 737-800 (ET-ANB, flight 409) pardal 90 inimest, kukub veidi pärast õhkutõusmist Liibanonist Beiruti lennuväljalt piloodi eksituse tõttu Vahemerre. Boeing 737-800 sai välgutabamuse ja süttis põlema. Enamik Etioopia pealinna Addis Abebasse suundunud lennuki pardal olnutest olid Liibanoni ja Etioopia kodanikud. Boeing 737 tüüpi lennukis oli 80 reisijat ja 9 meeskonnaliiget. Reisijate nimekirjas oli lisaks kaks britti ning Türgi, Prantsusmaa, Venemaa, Kanada, Süüria ja Iraagi kodanikud. Teiste hulgas viibis lennukis Prantsusmaa Liibanoni suursaadiku abikaasa Marla Pietton. Lennuk kadus radariekraanidelt umbes viis minutit pärast tormise ilmaga õhkutõusmist kella 2 ajal kohaliku aja järgi. Õnnetuspaik asus 3,5 km kaugusel Na’amehi rannakülast läänes.

10.04. 2010. Neljandal maandumiskatsel tihedas udus Smolenski lennuväljale kukub alla Polish Air Force Tu-154M (101), president Lech Kaczyńskiga pardal. Kursist kõrvale kaldunud Tu-154M vasak tiib riivas suurt kaske. Tiib murdus, lennuk pöördus kummuli ja prantsatas vastu maad. Hukkusid kõik 89 reisijat ja 7 meeskonnaliiget. Õnnetus juhtus kell 10.41 Moskva aja järgi. Kaczyński oli teel Smolenskisse mälestamaks Katõni veresauna, millest 2010. aastal möödus 70 aastat. Varssavist Smolenskisse on 800 km.

12.05.2010. Tripoli lähedal kukub alla Lõuna-Aafrikast teele asunud Afriqiyahi Airlinesi A-330-202 (5A-ONG, flight 836) kukub alla piloodi eksituse tõttu. 103 hukkunut. Eluga pääses vaid üks Hollandi tüdruk.

17.05.2010. Pamir Airwaysi An-24 (YA-PIS, flight 112) kukub alla 20 km kaugusel Kabulist. 39/5.

22.05.2010. Indias Mangalore lennuvälja lähedal sõidab serblasest piloodi süü tõttu maandumisel Air India Express Boeing 737-800 (VT-AXV, flight 812), mis oli teel Dubaist Mangaloresse, maandumisrajalt välja metsa, puruneb ja süttib. Hukkus 158 inimest, 8 pääses vigastustega.

28.07.2010. Karachist saabuv Pakistani Airblue A-321-231 (AP-BJB, flight 202) kukub maandumisel alla Islamabadi lähedal. 146/6.

3.08.2010. Katekavia An-24 (RA-46524, flight 9357) kukub alla Venemaal Igarka lähedal. 12 hukkunut, 3 pääseb.

4.11.2010. Aero Caribbeani ATR-72-200 (CU-T1549, flight 883) kukub alla Sancti Spirituse lähedal Kuubal. 61/7.

4.11.2010. Varsti pärast vahemaandumist Singapuris, puruneb Indoneesia saare Batami kohal Austraalia Qantas A380 (VH-OQA, flight 32) mootor nr 2 ja süttib põlema. Lennukil õnnestub õnnelikult lennuväljale jõuda. Lennuk oli teel Londonist Sydneysse.

5.11.2010. Karatši JS Airi Beechraft 1900 (AP-BJD) kukub alla pärast õhkutõusmist. 17/4.

11.11.2010. Zalingei Tarco An-24 (ST-ARQ) kukub alla pärast õhkutõusmist Sudaanis Zalingei lennuväljalt. 6 hukkunut, 38 pääseb.

– 2011 –

1.01.2011. Surguti lennuväljal süttib startimisel Tu-154 (RA-85588, flight 348). 3 hukkunut, 121 pääseb.

9.01.2011. Iraani loodeosas kukub halva ilmaga alla Iran Airi Boeing 727-286 (EP-IRP, flight 277), pardal 95 inimest. Õnnetus juhtus Urumiyehi linna lähedal kell 19.45. 77 hukkunut, 28 pääseb vigastustega.

8.07.2011. Hewa Bora Airwaysi Boeing 727-30 (9Q-COP, flight 952), pardal 112 reisijat ja 6 meeskonnaliiget, puruneb maandumisel Kongos Bangoka lennuväljale. 74 hukkunut, 44 pääseb vigastustega.

11.07.2011. Angara An-24 (RA-47302, flight 2007) kukub 30 km kaugusel Nižnevartovskist Obi jõkke. 7 hukkunut, 30 saab vigastada.

13.07.2011. Noar Linhas Aereasi Let L-410 (PR-NOB, flight 4896) kukub alla pärast starti Recife (Brasiilia) lennuväljalt. 14/2.

21.07.2011. Venemaal Karjalas hukkus ööl vastu teisipäeva 44 ja sai raskelt vigastada kaheksa inimest, kui Petroskoi lähistel tegi hädamaandumise maanteele RusAiri Tu-134 (RA-65691, flight 9605), pardal 43 reisijat ja 9 meeskonnaliiget. Lennuk oli teel Moskvast Petroskoisse. 44 inimest sai surma ja kaheksast kannatanust seitse on üliraskes seisundis, kõik viibivad reanimatsiooniosakonnas luumurdude ja põletushaavadega. Õnnetuses oma osa mängida viletsad ilmastikutingimused, sest linna ümbruses oli öösel kõikjal tihe udu. Lennuk kaldus rasketes ilmastikuoludes maanduma valmistudes maandumisrajast 150-200 meetri paremale. Meeskond üritas lennukit 110 meetri kõrgusel tagasi õigele kursile juhtida, kui lennujuht oli andnud käsu uuele ringile minna, aga selle manöövri ajal riivas lennuk elektriliini. Seetõttu kustusid viieks sekundiks maandumisraja signaaltuled. Kui avariitoide sisse lülitus, puudutas lennuk juba puudelatvu ja tegi hädamaandumise maanteele. Tu-134 oli ehitatud 1980. aastal.

28.07.2011. Asiana Airlinesi Boeing 747-400F (HL7604, flight 991) kukub alla 112 km lääne pool Jeju saart. Kaks meeskonnaliiget hukkuvad.

8.08.2011. IrAero An-24RV (RA-46561, flight 103) kukub alla Venemaal Ignatjevo lennuväljal lähedal. 36/5.

Jak-42 rusud jões.

7.09.2011. Jaroslavli oblastis kukub kell 16.02 Moskva aja järgi alla rendilennuk Jak-42 (RA-42434). Õnnetuses hukkus 44 inimest, nende seas oli hokiklubi Lokomotiv põhimeeskond. Jaroslavlist Minskisse teed alustanud lennuk kukkus alla pärast õhkutõusmist 2 km kaugusel lennuväljast. Lennuk ei suutnud pärast starti tõusta ohutusse kõrgusesse ja lendas vastu majaka antenni. Pärast kokkupõrget purunes lennuk osadeks ja kukkus alla. Lennukis oli 45 inimest – 37 lendijat ja 8 meeskonnaliiget. Õnnetuses hukkus 43 inimest, kaks inimest on üliraskes seisundis. Ellujäänutest üks on Venemaa hokikoondise liige Aleksandr Galimov, kes oli aga üliränkades põletushaavades. Ta suri haiglas viis päevba hiljem. Teine ellujäänutest on lennuki stjuuard. Pealtnägijate sõnul muutus lennuk pärast allakukkumist põlevaks rusuhunnikuks. Õnnetuspaigalt on seni leitud 31 inimese surnukehad. 8. septembril pidi Minskis toimumama Kontinentaalse Jäähokiliiga hooaja avamäng, kus vastakuti pidid astuma Jaroslavli Lokomotiv ja Minski Dünamo. Interfaxi teatel kuulus Lokomotivi hokimeeskonda mitmeid välisriikide kodanikke. „Hukkunute seas oli Rootsi, Poola, Ukraina, Tšehhi, Saksamaa, Valgevene, Läti ja teiste riikide kodanikke,“ märkis Lokomotivi meeskonda tundev allikas Interfaxile. Meeskonna põhiosa moodustasid siiski Vene kodanikud. Meeskonna noorim liige oli 1991. aastal sündinud venelane. 2012. septembris leiti, et lennuõnnetuse põhjustanud pilootidel ei olnud uurijate sõnul õigust lennukiga Jak-42 lennata. Lennuki omanikfirma Jak-Service asejuht Vadim Timofejev lubas kahel piloodil lennukiga lennata ebaseaduslikult, teatas uurimiskomitee esindaja Vladimir Markin. Ühel piloodil olid võltsitud dokumendid ja teine polnud saanud selle lennukiga lendamiseks piisavat väljaõpet. Marikini sõnul on Timofejevile esitatud süüdistus lennuohutusreeglite rikkumises. Juba 2011. aastal ilmunud raportis öeldi, et piloodid vajutasid õhkutõusmise ajal kogemata pidurile. Samuti leiti, et kumbagi piloodi tervislik seisund ei olnud lendamiseks sobiv, sest ühe veres oli uinutava ravimi jälgi ning teisel oli diagnoositud motoorseid oskusi kahjustav haigus.

– 2012 –

2.04.2012. Pärast starti Tjumeni lennuväljalt kukub alla UTairi ATR-72-201 (VP-BYZ, flight 120). 31 hukkunut, 12 pääseb.

20.04.2012. Pakistanis Islamabadi lähedal kukub maandumisel halbades ilmastikuoludes alla Bhoja Airi Boeing 737-236A (AP-BKC, flight 213). 121/6.

9.05.2012. Vene Sukhoi Superjet 100-95 (97004) põrkab Indoneesias Salaki mäge. 37/8.

Nigeria Dana Airi MD-83 rusud.

4.06.2012. Abujast saabuv Nigeria Dana Airi MD-83 (5N-RAM, flight 992), pardal 147 reisisjat ja 6 meeskonnaliiget, kukub Lagose tihedalt asutatud elamurajooni. Hukkusid kõik, maa peal sai surma veel 10 inimest. Kõigepealt olevat lennuk riivanud kõrgepingeliini ja seejärel kerega mööblikauplust. Piloodid olevat eelnevalt teatanud probleemist mootoritega.

12.09.2012. Kamtšatkal kukub alla An-28 (RA-28715, flight 251). 10 hukkunut, 4 pääseb.

28.09.2012. Sita Airi Dornier 228 (9N-AHA, flight 601) kukub alla Kathmandu lähedal (Nepal), pärast seda, kui lind oli mootorisse sattunud. 19 hukkunut.

– 2013 –

29.01.2013. SCAT Airlinesi Bombardier CRJ200 (UP-CJ006, flight 760) kukub alla AlmaAty lähedal. 16/5.

13.02.2013. South Airlinesi An-24 (UR-WRA, flight 8971) kukub alla Ukrainas Donetski lähedal. 52 hukkunut.

29.04.2013. National Airlinesi Boeing 747-400 (N949CA) kukub alla pärast starti Afganistani Bagrami õhujõudude baasi lennuväljalt. Hukkuvad kõik 7 meeskonnaliiget. Lennuk oli teel Dubaisse.

6.06.2013. Lõuna-Koreast saabunud Asian Airlinesi Boeing 777 (HL7742, flight 307) maandub San Francisco lennuväljale liiga vara, vastu maandumisraja alguse rinnatist tugeva löögi saanud sabaosa puruneb ja eraldub lennukist. Boeing libiseb veel 600 m mööda maandumisrada, jääb lõpuks raja kõrval pidama ja süttib põlema. Lennuk hävib tules. 3 reisijat hukkub. See oli esimene inimohvritega õnnetus seda tüüpi lennukiga, mis tegi esmalennu 1995. aastal.

17.11.2013. Maandumisel Kaasani lennuväljale kukub alla Moskvast saabunud Tatarstan Airlinesi Boeing 737 (VQ-BBN, flight 363). 44/6. Hukkunute seas oli ka Tatarstani presidendi poeg. Lennuk oli käiku antud 1990. aasta suvel, seega 23 aastat vana.

29.11.2013. Namiibias kukkus õhtupoolikul alla Mosambiigi lennufirma Linhas Aéreas de Moçambique (LAM) Embraer-190. 27/6. Lennuki rusud leiti Angola piiri lähistel paiknevast tohutust Bwabwata rahvuspargist täna pärastlõunal. Hukkunutest 10 olid pärit Mosambiigist, 9 Angolast, 5 Portugalist, 1 Prantsusmaalt, 1 Brasiiliast ja 1 Hiinast. Lennuk oli teel Mosambiigi pealinnast Maputost Angola pealinna Luandasse. Urumisel selgus, et kapten oli käsitsenud autopilooti niimoodi, et see annab tunnistust slgest kavatsusest lennuk alla kukutada. Kaaspiloodi lahkudes lukustas ta end kokpitti.

– 2014 –

11.012.2014. Alžeeria idaosas kukub alla sõjaväe transpordilennuk C-130, mille tagajärjel hukkus 103 inimest. Lennuk kukkus alla mägises piirkonnas Oum El Bouaghi provintsis.

Ööl vastu 8. märtsit 2014 kadus Vietnami lõunaosa lähistel radarilt Kuala Lumpurist Pekingisse lennanud Malaysia Airlines’i Boeing B777-200 (ER 9M-MRO, flight MH370). Malaysia Airlines’i esindajate sõnul kadus lennuk radariekraanilt kaks tundi pärast õhkutõusmist Kuala Lumpurist kell 2.40 kohaliku aja järgi. Pekingis pidi reisilennuk maanduma 6.30 kohaliku aja järgi (20.30 Eesti aja järgi). Lennuki pardal oli 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget. Vietnami valitsus teatas 8. märtsil, et reisilennuki võimalikust allakukkumiskohast Lõuna-Hiina meres Tai lahes leiti kaks suurt kütuselaiku.

„Kaks meie lennukit märkas kaht umbes 15-20 km pikkust paralleelset kütuselaiku, mis olid teineteisest umbes 500 meetri kaugusel,“ ütles esindaja. Lennufirma juhi Ahmad Jauhari sõnul oli lennukis reisijaid 14-st erinevast rahvusest, nende hulgas 152 Hiina kodanikku, 38 inimest Malaysiast, 12 Indoneesiast ning seitse austraallast. Täpsustatud andmetel oli pardal ka neli ameeriklast, nende seas ka üks laps, kolm prantslast, kaks reisijat Uus-Meremaalt, Ukrainast ja Kanadast ning üks Venemaalt, Taiwanist, Hollandist, Itaaliast ja Austriast. Hiina televisiooni teatel saatis Hiina otsingutele appi kaks laeva. Haihtumise hetkel jätkus lennukil kütust seitsmeks ja pooleks tunniks. Lennuk kadus radaripildilt Vietnamist lõunas, seisab valitsuse avalduses. Lennuki kadumise ajal oli ilm ilus ja ei esinenud turbulentsi. Jauhari sõnul töötas 53-aastane piloot Capt Zaharie Ahmad Shah Malaysia Airlines’is alates 1981. aastast.

Malaysian Airlines’i reisilennuki Boeing 777 rusud.

17.07.2014. Kella 18.15 paiku kukkus Vene-Ukraina piiri lähistel 50 km kaugusel Vene õhupiirist alla Malaysian Airlines’i reisilennuk Boeing 777 (flight MH17), mille pardal oli 280 reisijat ja 15 meeskonnaliiget. Ukraina julgeolekuteenistus (SBU) võttis vahelt terroristide vestlused väidetavalt nende poolt alla tulistatud Malaysia Airlinesi reisilennuki kohta, mis oli teel Amsterdamist Kuala Lumpurisse. Salvestuse järgi kandis terrorist Igor Bezler (Bes) allatulistatud lennuki kohta ette oma kuraatorile, Venemaa relvajõudude kindralstaabi luure peavalitsuse (GRU) polkovnikule Vassili Nikolajevitš Geraninile, vahendab UNIAN.

„Just tulistasime lennuki alla. „Minjori“ grupp. Kukkus Jenakijeve taha,“ ütleb Bes.

SBU märgib, et pärast lennuki jälgimist jõudsid terroristid järeldusele, et tulistasid alla reisilennuki. See ilmneb terroristide „Majori“ ja „Greki“ telefonivestluse salvestusest. „Major“ ütleb, et lennuki tulistasid alla „tšernuhhinolased“. Tema sõnul purunes lennuk õhus Petropavlovskaja kaevanduse piirkonnas ning selle tükid kukkusid otse hoovidesse. Mõne aja pärast ta täpsustab: „Nagu oleks sajapuudane tsiviillennuk.“ „Greki“ küsimusele, kas allatulistatud lennukis oli mingit relvastust, vastab „Major“: „Mitte midagi. Tsiviilasjad, meditsiiniräbalad, käterätikud, tualettpaber.“

Mõne aja pärast toimus vestlus ühe mässuliste võitleja ja Doni kasakate atamani Nikolai Kozitsõni vahel.

„Selle lennuki kohta, mis tulistati alla Snižne-Torezi piirkonnas. See osutus reisilennukiks. Kukkus Grabove piirkonda, seal on laibameri, naised ja lapsed. Praegu seal kasakad vaatavad seda kõike.“

Võitleja küsimuse peale, mida Malaysia Airlinesi reisilennuk Ukrainas tegi, vastab Kozitsõn: „Tähendab, vedasid spioone, ma ei tea… Nähh… lendavad, praegu käib sõda.“

23.07.2014. TransAsia Airwaysi ATR 72 maandub Penghu maakonnas Magongi lennuväljale ja puhkeb maandumisraja lõpus põlema. Lennuki pardal oli 54 reisijat ja 4 meeskonnaliiget. Hukkus51 inimest, 7 sai raskelt vigastada.

24.07.2014. Alžeeria Air Algérie teatas, et kaotas kontakti lennukiga MD 83 (flight AH5017) ligi tund pärast selle õhkutõusmist Burkina Fasost. Lennuk oli teel Alžiiri ning selle pardal oli 110 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. (51 prantslast, 27 Burkina Faso elanikku, 8 liibanonlast, 6 alžeerlast, 5 kanadalast, 2 luksemburglast, 1 šveitslane, 1 belglane, 1 egiptlane, 1 ukrainlane, 1 nigeerlane, 1 kamerunlane, 1 Mali kodanik ja 4 sakslast.) Lennuki vrakk leiti Kirde-Malis, Burkin Faso piiri lähedal. Ke3ll 3.30 saksa aja järgi teatasid piloodid Nigeeria lennujuhtimiskeskusele halvast ilmast ja palusid luba kurssi muuta. Kell 3.55 katkes side ja lennuk kadus radariekraanilt.

10.08.2014. Mõni hetk pärast õhkutõusu Teherani Mehrabadi lennuväljalt kukkus alla Tabasi linna teel olnud reisilennuk An-140. Pardal oli 48 inimest, kellest vaid 9 pääses suuremate või vähemate vigastustega.

Lennukiosad sadasid maanteele vaid poole kilomeetri kaugusel turust, mis oli hommikul rahvast tulvil.

AirAsia A320-200 rusud.

28.12.2014. Radariekreenidelt kaob AirAsia A320-200 162 inimesega pardal (7 meeskonnaliiget, 155 reisijat, nend ehulgas 16 last). Indoneesia võimud kinnitasid 30. dets. ametlikult, et Jaava merest leitud esemed ja surnukehad on pärit kadunud AirAsia reisilennukilt. Merest välja toodud vähemalt 40 surnukeha. Lennufirma AirAsia teatas oma avalduses, et Indoneesia otsingu- ja päästeagentuur kinnitas, et varem leitud tükid on tõepoolest pärit lennult QZ8501, millega kadus side 28. detsembri hommikul. Lennuki tükid leiti Karimata väinast umbes 110 meremiili kauguselt Pangkalan Bunist edelas. Indoneesia tsiviillennunduse ülem Djoko Murjatmodjo ütles varem, et leitud on ka sellised märkimisväärsed esemed nagu lennuki reisijatesalongi ja kaubaruumi uksed. Päästeoperatsiooni ülem Bambang Soelistyo ütles, et kõik ressursid saadetakse nüüd sellesse piirkonda ning kõik objektid ja surnukehad viiakse Pangkalan Buni. Bambang Soelistyo sõnul on vee all nähtud ka lennukikujulist varju.

Võimud teatasid varem, et saadavad päästemeeskonnad uurima ka teateid suitsu kohta ühel saarel piirkonnas, kus pühapäeval kadus AirAsia reisilennuk Airbus A320-200.

Rahvusvaheline otsinguoperatsioon kestab nüüd kolmandat päeva ning seda on laiendatud 13 tsoonile nii maismaa kui mere kohal. Indoneesia otsingu- ja päästeteenistuste juht Banka Belitungi provintsis Andriandi ütles, et meeskonnad saadetakse uurima otsingutsoonis asuvalt saarelt tõusvat suitsu. Andriandi sõnul märkas suitsu esmaspäeval Hiina telemeeskond umbes 47 km kaugusel Ida-Belitungis asuvast Manggarist.

„On võimalik, et see on pärit kadunud AirAsia lennukilt, aga me otsime edasist kinnitust,“ ütles Andriandi.

Eksperdid hoiatasid, et suits ei pruugi kadunud lennukiga seotud olla. Teated õlilaikude kohta Belitungi saare lähedal osutusid hoopis veealusteks riffideks. Indoneesia otsingu- ja päästeagentuuri juht Bambang Soelistyo ütles teisipäeval, et räägitakse ka kahe kaluriga, kes teatasid, et kuulsid pühapäeval kõva pauku.

4.02.2015. Lennufirma TransAsia Airways ATR-72 kukub Taiwani pealinna Taipei lähedal jõkke, olles enne seda veidi pärast õhkutõusmist silda riivanud. Tegemist oli siselennuga ja lennuki pardal oli 58 inimest, kellest vähemalt 19 hukkus. Mitmed inimesed jäid lennukisse lõksu ja vajasid päästmist. Teadetekohaselt olid piloodi viimased sõnad: „Mayday, mayday, mootorist leek väljas.“ Lennujuhid kaotasid lennukiga side kell 10.55 kohaliku aja järgi. Lennuk oli just Taipei Songshani lennuväljalt õhku tõusnud ning suundus Kinmeni saarele, mis asub Kagu-Hiina ranniku lähistel. Lennuk tabas enne allakukkumist silda.

Germanwingsi A320 rusud.

24.03.2015. Barcelonast startinud Germanwingsi A320 (flight 4U9525) hakkas pärast lennukõrguse saavutamist (38 000 jalga ehk 11 582,4 meetrit) kõrgust kaotama ning langes 8 minutit. Kell 10.53 kaotati lennukiga kontakt umbes 1800 meetri kõrgusel. Flightglobal kinnitab, et peaaegu kohe kui Germanwingsi Airbus 320 (teel Barcelonast Düsseldorfi) Vahemere kohal maksimaalse lennukõrguse saavutas, toimus lennukiga midagi, mille järel ta hakkas kiiresti kõrgust kaotama, laskumine algas juba enne Marseille’i õhuruumi jõudmist, purunes lennuk aga Alpides, Barcelonette’ küla lähedal. Lennuk oli teel Düsseldorfi. 144/6. Üsna pea selgus, et lennuõnnetuse põhjustas tahtlikult teine piloot, 27-aastane Andreas Lubitz, kellel olid ilmselgelt psüühilised probleemid, kuid kellel õnnestus sellest hoolimata tööd piloodina jätkata.

31.10.2015. Vene Metrojet 18 aastat vana Airbus A321 (EL-ETJ, tšarterlendlend 7K9268) kadus radaripildilt Siinai poolsaare kohal 23 minutit pärast õhkutõusmist Punase mere kaldalt Sharm El Sheiki lennuväljalt Eesti aja järgi kell 05.51, kui lennuk oli jõudnud 9500 m kõrgusele.

Vene Metrojet Airbus A321 rusud.

Lennuk oli teel Sankt Peterburi. Kohaliku meedia andmetel leiti lennuki vrakk Siinai poolsaare keskosast Arishi linna lähistelt. Egiptuse valitsuskabineti teatel oli hukkunute seas ka kolm Ukraina kodanikku. Hukkusid kõik 224 pardal olnud inimest, nende hulgas 17 last ja 7 meeskonnaliiget. Katastroofi põhjustas lennukisse sokutatud lõhkekeha.

19.05.2016. Pariisist startinud Egypt Airi A320-232 (SU-GCC, flight 804) kukub kell 2:33 Egpituse aja järgi 390 km kaugusel Kairost loode pool Vahemerre. 56/7. Teadmata põhjusel puhkes lennuki esiosas tulekahju, mis võis olla ka katastroofi põhjuseks.

3.07.2016. Dubai lennuväljal teeb telikut välja laskmata hädamaandumise Indiast Thiruvananthapuramist saabunud Emirates Boeing 777-300 (A6-EMW, flight EK521). Kõigil 282 reisijal ja 18 meeskonnal õnnestus juba põlema süttinud lennukist väljuda. Seejärel plahvatasid kütusetankid lennuki vasakus tiivas.

Emirates Boeing 777-300 põles rusudeks.

Üks tuletõrjuja hukkus. Lennuk hävis tules.

29.11.2016. Eesti aja järgi kella 5 paiku (kella 22 paiku kohaliku aja järgi) kukkus Kolumbias vahetult enne maandumist Rionegro rahvusvahelisele lennuväljale alla Boliivia lennukompanii LaMia tšarterlennuk Avro RJ85 (CP-2933), mille pardal oli 72 reisijat ja 9 meeskonnaliiget. Reisjate hulgas oli Brasiilia jalgpallimeeskond Chapecoense (22 meest), kes oli teel Lõuna-Ameerika tugevuselt teise jalgpalli klubisarja finaalmängule Medellini klubi Atletico Nacionali vastu. Samuti 21 ajakirjanikku, kes pidid sündmust nvalgustama. Hukkus 77 inimest, 4 pääses eluga.

7.12.2016. Pakistanis kukub teel Chitralist pealinna Islamabadi alla Pakistan International Airlinesi ATR-42 (flight PK-661) 47 inimesega pardal. Lennuk kadus radariekraanidelt Haveliani lähedal. Lennuk tõusis Chitralist õhku kella 15 ajal kohaliku aja järgi ja side lennujuhtidega kadus kella 16.30 ajal veidi enne, kui lennuk pidi sihtkohta jõudma.

Merest väljatõstetud Tu-154 rusud.

25.12.2016. Pärast starti Sotši lennuväljalt kukub piloodi jämeda vea tõttu rannikust 1,5 km kaugusel Musta merre Vene õhujõudude kasutuses olnud Tu-154 (RA-85572), pardal 84 reisijat ja 8 meeskonnaliiget. Kell 5.40 kohaliku aja järgi startinud 33 aastat vana lennuki sihtkohaks oli Süürias Latakia linna juures asuv Vene õhubaas Hmeimim. Kaitseministeeriumi teatel oli reisijate seas sõdureid, samuti 64 inimest Vene relvajõudude Aleksandrovi nimelisest laulu- ja tantsuansamblist. Reisijate nimekirjas oli ka ansambli juht Valeri Halilov. Hukkunut hulgas oli ka Vene kaitseministeeriumi kultuuriosakonna ülem Anton Gubankov. Lennukis oli ka 9 ajakirjanikku, 6 Vene telekanalitest Pervõi ja NTV ning 3 kaitseministeeriumi meediaväljaandest Zvezda.

16.01.2017. Kõrgõzstanis kukub piloodi vea tõttu alla Hongkongist Istanbuli teel olnud Türgi ACT 14 aastat vana kaubalennuk Boeing 747, mille tagajärjel hukkus vähemalt 37 inimest, kellest neli olid lennuki meeskonnaliikmed ja ülejäänud maapinnal. Lennuk kukkus elumajadele Manasi lennuvälja lähedal umbes 25 km kaugusel pealinnast. Hävis vähemalt 15 hoonet ning hukkunute hulgas oli teadete kohaselt ka mitu last. Lennukil oli Manasis ette nähtud plaaniline vahemaandumine. Lennuk kukkus alla Datša-Suu külas Sokuluki linnaosa lähedal.