Lennuõnnetused 1971–1980

30 minutit lugemist

Lennukompaniide lühendid

Trans World Airlines – TWA (USA, ühines 2001. aastal American Airlines’ga)
American Airlines – AA
United Airlines – UA (USA)
Eastern Air Lines – EAL (USA, lõpetas tegevuse 2001)
Pan-American World Airways – Pan Am (lõpetas tegevuse 1991)
Société anonyme belge de la navigation aérienne – SABENA (lõpetas tegevuse 2001)
Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – KLM (Holland)
Japan Air Lines – JAL
Scandinavian Airlines – SAS

(NB! Arv enne kaldkriipsu märgib hukkunud reisijate arvu ja arv pärast kaldkriipsu hukkunud meeskonnaliikmete arvu)

Kui keegi soovib mingi lennuõnnetuse kohta internetist üksikasjalikumat infot, siis otsimise hõlbustamiseks on sõna „reis” asendatud sõnaga „flightö. Piisab, kui näiteks sisestada American Airlines Boeing 707-123B (N7506A, flight AA1), kui vajalikud viited eri infoallikatele käes.

-1971-

  2.01.1971. Tripoli lähedal kukub maandumisel alla Egypt Air’ Comet 4. 16 hukkunut.
18.01.1971. Maandumisel Zürichi lennuväljale puudutab Bulgarian Airlinesi Il-18 (LZ-BED) vasaku tiivaga maad ja puruneb. 45 hukkunut. Pääseb vaid üks laps ja lennuki kapten.
22.01.1971. Surguti lähedal kukub alla Aerofloti An-12B (CCCP-11000, Komi). 13 hukkunut.
23.01.1971. Korean Air Linesi Fokker F-27  (HL5212) ärandaja tahtis, et lennuk lendaks Põhja-Koreasse. Lõuna-Korea õhujõudude lennukid sundisid Fokkeri maanduma. Ärandaja tappis ennast käsigranaadiga, kusjuures hukkus ka teine piloot. 58 inimest pääses eluga.
26.03.1971. JamAiri DC-3 (VT-ATT) kukub alla Indias Gauhati lähedal. 15 hukkunut.
31.03.1971. 13 km kaugusel Vorošilovgradi lennuväljast kukub alla Aerofloti An-10 (CCCP-11145, flight 1969). 57/8. Viibides maandumisel u 600 m kõrgusel, murdus lennuki paremast tiivast 13 m² tükk koos kaldtüüriga.
23.05.1971. Maandumisel Rijeka (Jugoslaavia) lennuväljale satub Aviogenex’i Tu-134A (YU-AHZ, flight 130) 300 m kõrgusel tugevasse vihmasajusse ja turbulentsesse õhuvoolu ning puruneb maandumisrajal suure maandumiskiiruse tõttu. 83 pardal olnud inimesest pääsevad ainult üks reisija ja neli meeskonnaliiget.
  6.06.1971. Californias Duarte lähedal põrkavad 5000 m kõrgusel kokku Hughes Air West’i DC-9-31 (N9345, flight 706) ja USA mereväe hävituslennuk F-4B Phantom II (151458). Mõlemad lennukid kukkusid San Gabrieli mäele. Hukkusid kõik reisilennukis viibinud 49 inimest, samuti hävituslennuki piloot.
  7.06.1971. Allegheny Airlinesi Convair CV-580 (N5832, flight 485) kukub maandumisel New Haveni lennuväljale (Connecticut) alla umbes 2 km kaugusel stardiraja algusest. 31 lennukis olnud inimesest hukkub 28.
13.06.1971. Tagasilennul Mururoa atollilt Hawaiile kukub USA õhujõudude transpordilennuk C-135B Stratolifter (61-0331) Vaiksesse ookeani. 24 hukkunut.
28.06.1971. Charter DC-3 (N90627) kukub alla Shelter Cove’i lähedal Californias. 17 hukkunut, 7 pääseb.
   3.07.1971. Hokkaido kohal kukub piloodi ja maapealsete talituste navigeerimisvea tõttu alla Jaapani Toa Domestic Airlinesi NAMC YC-11A-227 (JA8764, flight 533). 64/4.
25.07.1971. Irkutski lennuväljal puruneb kõval maandumisel Aerofloti Tu-104 (CCCP-42405, Lääne-Siber). 97 hukkunut. 29 pääseb vigastustega.

All Nippon Airways’i Boeing 727-281 rusud (30.07.1971).

30.07.1971. Jaapanis Morioka lähedal põrkavad kokku All Nippon Airways’i Boeing 727-281 (JA8329, flight 58) ja Jaapani õhujõudude hävituslennuk North American F-86F Sabre (92-79342). Hukkusid kõik reisilennukis olnud 162 inimest. Sõjalennuki piloodil õnnestus end langevarjuga päästa.
 21.08.1971. Ungari Malevi Il-18 (LZ-BED) kukub maandumisel Kopenhageni lennuväljale merre. 28 inimest hukkus, 3 pääses.
  4.09.1971. Alaskal Juneau lähedal kukub navigeerimisvea tõttu alla Alaska Airlinesi Boeing 727-193 (N2969G, flight 63). 104/7.
  6.09.1971. Paninternationali BAC 1-11 (D-ALAR, flight 112) on sunnitud vahetult pärast starti Hamburgi lennuväljalt tegema hädamaandumise. 22 reisijat hukkus, 99 pääses.
  2.10.1971. Belgias Aarsele lähedal kaotab BEA Vickers Vanguard 951 (G-APEC, flight 706) kõrgus- ja pöördetüürid ning kukub alla. 55/8.
10.10.1971. Pärast starti Moskva Vnukovo lennuväljalt kukub alla Aerofloti Tu-104 (CCCP-42490, Ukraina, flight 773). 25 hukkunut.
10.11.1971. Merpati Nusantara Airlinesi Vickers Viscount (PK-MVS) kukub Padangi lähedal (Indoneesia) India ookeani. 62/7.
12.11.1971. Vinnitsa lähedal kukub alla Aerofloti An-24B (CCCP-46809, Ukraina). 52 hukkunut.
  1.12.1971. Saratovi lähedal kukub alla Aerofloti An-24B (CCCP-46788). 57 hukkunut.
24.12.1971. Puerto Inca lähedal kukub alla Lineas Aereas Nacionales SA (LANSA) Lockheed 188A Electra (OB-R-941, flight 508), mis oli teel Limast Iquitosesse. Lennuki pardal oli 86 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. 6400 m kõrgusel merepinnast (3000 m kõrgusel maapinnast) rebenevad äikesepilve tugevad õhuvoolu lennukil tiivad küljest. Ellu jäi ainult üks reisija – 17-aastane Juliane Koepcke, kes rändas 10 päeva mööda džunglit, enne kui kohtus kohalike jahimeestega, kes toimetasid ta lähimasse asulasse.

-1972-

  7.01.1972. Ibiza saarel põrkab maandumisel piloodi vea tõttu vastu mäge Hispaania Iberia Caravelle VI-R (EC-ATV, flight 602). 104 hukkunut.

Jugoslovenski Aerotransport DC-9 rusud. (Loe ka: Taevast kukkunud)

26.01.1972. Stockholmi lennuväljalt startis Jugoslovenski Aerotransport DC-9 (YU-AHT, flight 367), sihtkohaks Belgrad. Pärast Saksa DV piiri ületamist Tšehhoslovakkia piirist 10 km kaugusel plahvatas lennuki eesmises pagasiruumis pomm (kuigi seda pole tänini tõestatud). 27 inimest hukkus. Ainuke ellujäänu oli 22-aastane stjuardess Vesna Vulovic (1950–2016). Ta on ainuke inimene, kes on nii suurelt kõrguselt kukkudes ellu jäänud. Hiljem on oletatud, et lennuk hakkas õhus lagunema märksa madalamal kõrgusel, mida näib tõestavat ka rusude jaotumine suhteliselt väikesel maa-alal. Igal juhul ei dermetiseerunud lennuk 10 km kõrgusel, sest vastasel juhul oleks Vesna hetkega teadvuse kaotanud ja surnuks külmunud. (Loe eraldi lugu: Taevast kukkunud)
  3.03.1972. Mohawk Airlines’i Fairchild-Hiller FH-227B (N7818M, flight 405) kukub mootoririkke tõttu alla umbes 6 km enne Albany (USA) lennuvälja, purustades ühe maja. 48 hukkunut, surma saab ka üks elanik maa peal.
14.03.1972. Araabia Ühendemiraatides Al Fujayrah lähedal põrkab maandumisel pilootide navigeerimisvea tõttu vastu mäge Taani Sterling Airways’i Caravelle Super 10B (OY-STL, flight 296). 106/6.
19.03.1972. Egypt Airi DC-9-32 (YU-AHR, flight 763) kukub maandumisel alla umbes 6 km kaugusel Adeni lennuväljast. 21/9.
  4.05.1972. Bratski lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87778, Ida-Siber, flight 608). 18 hukkunut.
  5.05.1972. Sitsiilias Carini lähedal põrkab pilootide süü tõttu vastu Longa mäge Roomast Palermosse startinud Alitalia DC-8-43 (I-DIWB, flight 112). 108/7.
18.05.1972. 24 km kaugusel Harkovi lennuväljast kukub alla Aerofloti An-10A (CCCP-11215, flight 1491). 115/7. Hukkunute hulgas oli ka andekas 28-aastane andekas parodist Viktor Tšistjakov. Umbes 1700 m kõrgusel paindusid mõlemad tiivad peaaegu üheaegselt ülespoole ja murdusid kere küljest lahti. Vana ja väsinud lennuk oli olnud õhus ühtekokku 15 485 tundi. See oli viimane õnnetus An-10A tüüpi lennukiga ja ühtlasi selle lennukitüübi lõpp.
15.06.1972. Lõuna-Vietnamis Pley Cu lähedal kukub džunglisse Hongkongi Cathay Pacific Airways Convair 880M (N824TW). 71/10. Juurdluse käigus selgus, et 8800 m kõrgusel oli lennuki reisisalongi keskosas plahvatanud pomm. Vähemalt üks ohver ja mõned istmed olid sealjuures lennukist välja paiskunud. Plahvatus vigastas kütusetanki paremas tiivas, väljavoolanud kütus süttis ning lennuk hakkas õhus purunema. Hiljem süüdistati ühte tai politseiohvitseri selles, et ta oli Bangokis sokutanud pommi käsikohvrisse, et tappa oma kihlatu ja tütar, kuna tal oli uus väljavalitu. Mõlemad naised viibisid lennukis ning ohvitser oli enne väljalendu nende elu suure summa eest kindlustanud. Kahe aasta pärast mõisteti aga mees süütõendite puudumise tõttu õigeks.
14.06.1972. Maandumisel New-Delhi lennuväljale kukub pilootide vea tõttu alla JALi DC-8 (JA8012, flight 471). 86/11. 3 reisijat pääseb eluga.

Hawker Siddeley Trident 1C rusud.

18.06.1972. Täpselt 1 minut ja 46 sekundit pärast starti kukub Londoni Heathrow’ lennuväljast viie kilomeetri kaugusel asuvale põllule BEA kolme mootoriga Hawker Siddeley Trident 1C (G-APRI, flight 548). Päästemeeskondadel õnnestus küll kiiresti leegid summutada, kuid kõik lennukis olnud 112 reisijat ja kuus meeskonnaliiget said surma. See oli esimene lennuõnnetus Briti õhusõidu ajaloos, kus hukkus üle 100 inimese. 51-aastase kapteni Stanley Key surnukeha autopsia näitas, et mees oli stardi ajal tundnud kas väga tugevat valu rinnus või oli koguni juhise taga kokku vajunud. Veel selgus, et ees- ja tagatiivad olid pärast starti liiga vara sisse tõmmatud. Selle tagajärjel oli lennuki stardikiirus umbes 110 km võrra ettenähtust väiksem. Seega oli lennuõnnetuse otseseks põhjuseks meeskonna ebapiisav väljaõpe ja vajalike kogemuste puudumine, võimalik ka, et kapteni terviserike.
29.07.1972. Avianca DC-3 (HK-1341/HK-107) kukub alla Colombias Villavicencio lähedal. 38 hukkunut.
14.08.1972. Pilootidele märkamata puhkeb 10 000 m kõrgusel teadmata põhjusel Saksa DV Interflugi Il-62 (DM-SEA, flight 601) sabaosas asuvas pagasiruumis tulekahju, millest tingituna murdub pöörde- ja kõrgustüür kere küljest lahti. Juba 10 000 m kõrgusele tõusnud lennuki piloot otsustas lennuväljale tagasi pöörduda. Siis katkes raadioside. Umbes 30 minutit pärast starti Berliini Schönefeldi lennuväljalt kukub juhitavuse kaotanud IL-62 alla u. 15 km kaugusel lennuväljast. 148/8.
16.08.1972. Burma Airwaysi DC-3 (XY-ACM) kukub alla Myanmaris (Birma) Sandoway lähedal. 28 hukkunut, 3 pääseb.
31.08.1972. Smelovski lähedal kukub alla Aerofloti Il-18 (CCCP-74298, Kasahstan, flight 558). 101 hukkunut. 7200 m kõrgusel puhkes lennuki ühes pagasruumis tulekahju. Meeskond üritas asjatult teha hädamaandumist.
  1.10.1972. Pärast õhkutõusmist Adleri lennuväljalt kukub 4 km kaugusel rannikust Musta merre Aerofloti Il-18B (CCCP-75507, Moskva, flight 1036). 108 hukkunut. Lennuk oli teel Moskvasse.
13.10.1972. Maandumisel Moskva Šeremetjevo lennuväljale kukub Aerofloti Il-62 (CCCP-86671) umbes 5 km enne maandumisraja algust alla. 164/10. Lennuk lendas marsruudil Pariis-Leningrad-Moskva.
27.10.1972. Prantsusmaal Noiretable’ lähedal kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla Prantsuse Air Inter’i Vickers Viscount 724 (F-BMCH, flight 696). 75/5. 8 reisijat pääseb vigastustega.
28.10.1972. Moskva lähedal kukub jäätumisest tingitud mootoririkke tõttu alla JAL-i DC-8 Super 62 (JA8040, flight 446). 53/9. 8 reisijat ja 6 meeskonnaliiget pääsevad vigastustega.
  3.12.1972. Vahetult pärast starti Los Rodeose (Tenerife saar) udusse mähkunud lennuväljalt kukub alla juhitavuse kaotanud Hispaania Spantax Convair 990A Coronado (EC-BZR). 148/7.
8.12.1972. UA Boeing 737-200 (N9031U, flight 553) kukub alla maandumisel Chicago lennuväljale. 43 inimest hukkus, samuti 2 maapealse teeninduse töötajat. 18 pääseb. See oli esimene inimohvritega õnnetus Boeing 737 tüüpi lennukiga.
  8.12.1972. Pakistan International Airlinesi Fokker F-27 (AP-AUS, flight 631) kukub alla maandumisel tugeva äikesetormi ajal Rawalpindi lennuväljale. Lennuk murdus kolmeks. 22/4.
23.12.1972. Norras kukub maandumisel Oslo lennuväljale alla Braathhens SAFE Fokker F-28 (lend 239). 40 hukkunut, 5 pääseb.
29.12.1972. Miami (Florida) lähedal kukub alla EAL-i Lockheed L-1011-1 Tristar (N310EA, flight 401). Hiljem selgus, et kontroll-lamp, mis näitas ninateliku asendit, oli läbi põlenud. Lisaks oli lennuk tunduvalt madalamal kui mõõteriistad seda näitasid. Piloodid olid ninatelikuga nii ametis (tegelikult oli telik välja lastud), et ei pööranud maa lähedusest hoiatavale signaalile mingit tähelepanu. 98/5. 65 reisijat ja 8 meeskonnaliiget pääsevad eluga.

– 1973 –

22.01.1973. Petuhhovo lähedal kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-46276, Põhja-Kaukasus, flight 6263). 39 hukkunut.
22.01.1973. Maandumisel Kano (Nigeeria) lennuväljale kukub halva nähtavuse tõttu alla Alia Royal Jordanian Airlinesi Boeing 707-3D3C (JY-ADO). 173/3. 33 ellujäänu hulgas oli nii ameeriklasest kapten kui ka kuus meeskonnaliiget.
29.01.1973. Egypt Airi Il-18D (SU-AOV, flight MS741) põrkab maandumisel Nikosia (Küpros) lennuväljale 783 m kõrgusel vastu mäge. 30/7.
19.02.1973. Maandumisel Praha lennuväljale kukub pilootide jämedate juhtimisvigade tõttu alla Moskvast saabunud Aerofloti Tu-154 (CCCP-85023). 66 hukkunut, 34 pääseb vigastustega. See oli esimene inimohvritega lennuõnnetus Tu-154-tüüpi lennukiga.
21.02.1973. Aerovias Urraca DC-3 (HP-560) kukub alla Panamas Cerro Horqueta lähedal. 22 hukkunut, 6 pääseb.
21.02.1973. Iisraeli hävituslennukid tulistavad Siinai kohal alla navigeerimisvea tõttu kursilt kõrvale kaldunud Libyan Arab Airlinesi Boeing 727-224 (5A-DAH, flight 114). Põlema süttinud lennuk teeb hädamaandumise kõrbes. 105/8. Neli reisijat ja esimene piloot pääsevad vigastustega. Iisraeli valitsus tunnistas, et reisilennuki allatulistamine polnud põhjendatud ning maksis hukkunute omastele rahalist kompensatsiooni.
24.02.1973. Startimisel Ura Tõibe lennuväljalt kukub sellest 40 km kaugusel alla Il-18B (CCCP-75712, Tadžikistan, flight 630). 79 hukkunut.
28.02.1973. Semipalatinski lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87602, Kasahstan, flight X-167). 32 hukkunut.
  3.03.1973. Balkan Bulgarian Airlinesi Il-18 (LZ-BEM, flight 307) puruneb Moskva Šeremetjevo lennuväljal. 17/8.

5.03.1973. Prantsusmaal Nantes’i lähedal La Planche’i kohal 8800 m kõrgusel põrkavad kokku kaks Hispaania lennukit: Lineas Aereas de Espana DC-9 (EC-BII, flight 504) ja Spantax SA Transportes Aereos Convair 990A Coronado (EC-BJC). Hukkusid kõik DC-9 pardal viibinud 68 inimest. Convair kaotas ainult tiivaotsa ja maandus õnnelikult ühele sõjaväelennuväljale.

10.04.1973. Maandumisel Basel-Mulhouse’i (Šveits) lennuväljale kukub erakordselt halva nähtavuse ja pilootide navigeerimisvea tõttu alla Inglise Invicta International Airlinesi Vickers Vanguard 952 (G-AXOP, flight 435). 104/4. 37 ellujäänust saab 35 reisijat ja üks stjuardess vigastada; üks stjuardess pääseb tervelt.
11.05.1973. 84 km kaugusel Semipalatinskist kukub alla Aerofloti Il-18B (CCCP-75687, Aserbaidžaan, flight 6551). 63 hukkunut.
18.05.1973. 97 km kaugusel Tšitaa Kadala lennuväljast kukub alla Aerofloti Tu-104B (CCCP-42379, tehasenumber 8350403, Ida-Siber, flight 109). Lennuk oli alustanud reisi Moskvast Domodedovo lennuväljalt, sihtkohaks Tšitaa. Lennuk tegi kolm vahemaandumist Tseljabinskis, Novosibirskis ja Irkutskis. Kui lennuk oli alustanud laskumist Tšitaa lennuväljale, ilmus pilootide juurde keegi 33-aastane aserbaidžaan Tengizom Rzaev, kes nõudis pommiga ähvardades, et lennuk suunduks Hiinasse. Kell 3.30 teatas lennuki komandör sellest dispetserile. Täpselt 2.25 minuti hiljem jõudis surmavalt haavatud Rzaev panna pommi plahvatama. Lennukis viibinud miilits, 22-aastane nooremseersant Vladimir Ježikov tulistas terroristi selga. Kuul tabas Rzaevit 8 ribi kohalt ja tungis mehe südamesse. Sel hetkel u 6600 m kõrgusel olnud lennuk kadus radariekraaanidelt. Hukkusid kõik pardal olnud 9 meeskonnaliiget ja 72  reisijat, nende hulgas 4 last. Endavalmistatud pommi mille võimsus oli ekvivalentne 5,5–6 kg trotüüliga. Hiljem leiti Ežikovi püstol, mille salvest puudus üks kuul. Alles pärast seda traagilist juhtumit hakati kõigil lennuväljadel läbi vaatama nii reisijaid kui ka pagasit. Kuni selle ajani oleks võinud iga suvaline hull võtta lennukisse kaasa pommi, tuli- või külmrelva.
31.05.1973. Indian Airlinesi Boeing 737 (VT-EAM, flight 440) kukub alla Palami lennuväljale (New Delhi) lähenemisel. 48 hukkunut, 17 pääseb.
30.06.1973. Ammani lähedal kukub alla Aerofloti Tu-134A (CCCP-65668, flight 512). 85 hukkunut, 9 pääseb.
  3.07.1973. Pariisis kukub demonstratsioonlennul alla Nõukogude Tu-144 (CCCP-77102). Hukkub 6-liikmeline meeskond, samuti 8 inimest maa peal.

VARIG-i Boeing 707-345C rusud.

11.07.1973. Brasiilia VARIG-i Boeing 707-345C (PP-VJZ, flight RG 820) teatas enne maandumist Pariisi Orly lennuväljale, et lennuki pardal on tulekahju. 15 km enne sihtpunkti täpsustas kapten, et kogu lennuk on tuld ja suitsu täis. Boeing maandus umbes viis kilomeetrit enne lennuvälja, kusjuures telik purunes kohe. Lennuk libises veel umbes 500 m, kaotades sealjuures kõik neli mootorit. Kuigi päästemeeskonnad jõudsid kohale juba mõne minuti pärast, põles lennuk täielikult ära. 124 reisijast pääses eluga ainult üks. 17 meeskonnaliikmest õnnestus kümnel põlevast lennukist eemale joosta. Uurimise käigus oletati, et tulekahju võis puhkeda ühes tagumises tualettruumis kas lühise või mõne suitsetaja lohakuse tagajärjel. Tegelikku põhjust ei õnnestunudki välja selgitada. Hiljem seadsid paljud lennukompaniid reegliks, et lennuki tualettruumides peab olema tulekindel sisustus ning absoluutne suitsetamiskeeld.
22.07.1973. Papeete (Polüneesia) lähedal kukub teadmata põhjusel Vaiksesse ookeani Pan Am’i Boeing 707-321B (N417PA, flight 816). 68/10. Üks reisija pääseb raskete vigastustega.
31.07.1973. Maandumisel Bostoni (Massachusetts) lennuväljale kukub halva nähtavuse ja pilootide navigeerimisvea ning dispetšeri süü tõttu alla Delta Airlinesi DC-9 (N975NE, flight 723). 83/6.
13.08.1973. Maandumisel La Coruýa (Hispaania) lennuväljale kukub halva nähtavuse ja piloodi süü tõttu alla Hispaania AVIACO Sud Caravelle 10-R (EC-BIC). 79/6.
18.08.1973. Bakuu lähedal kukub alla Aerofloti An-24B (CCCP-46435). 56 hukkunut, 8 pääseb.
11.09.1973. Jugoslav Airlinesi Sud Aviation Caravelle (YU-AHD, flight 769) põrkab Montenegros Kolašini lähedal vastu Maganiki mäge. 41 hukkunut.
30.09.1973. Aerofloti Tu-104B (CCCP-42506, Usbekistan, flight 3932) kukub alla pärast õhkutõusmist Sverdlovski lennuväljalt. 100/8.
13.10.1973. Aerofloti Tu-104 (CCCP-42486, Gruusia, flight 964) kukub alla maandumisel Moskva Domededovo lennuväljale. 122 hukkunut. (Teistel andmetel 119.)
  3.11.1973. Bostoni lähedal kukub maandumisel alla kaubalennuk Boeing 707. 4 hukkunut.
17.11.1973. Air Vietnami DC-3 (XV-NIE) kukub alla Quang-Ngai lähedal. 27 hukkunut.
  7.12.1973. Maandumisel Moskva Domodedovo lennuväljale kukub alla Aerofloti Tu-104B (CCCP-42503, Gruusia, flight 964). 16 hukkunut, 59 pääseb.
16.12.1973. Vilniusest Moskvasse startinud Aerofloti Tu-124B (CCCP-45061, Leedu) kukub alla. 51 hukkunut.
22.12.1973. Vahemaandumisel Tangeris (Maroko) põrkab Belgia Sobel Air SA Caravelle VI-N (OO-SRD) halva nähtavuse tõttu 700 m kõrgusel vastu mäenõlva. 99/7.
23.12.1973. Pärast starti Sknõlivi lennuväljalt kukub alla Aerofloti Tu-124 (CCCP-45044, Moskva, flight 5398). 17 hukkunut

– 1974 –

  6.01.1974. Mukahhevo lähedal kukub alla Aerofloti An-24B (CCCP-46357, Ukraina, flight H-75). 24 hukkunut.
26.01.1974. Startimisel Izmiri (Türgi) lennuväljalt kukub jäätunud tiibade tõttu alla THY-i Fokker-VFW.28 Fellowship Mark 1000 (TC-JAO). 62/4.
30.01.1974. Maandumisel Pago Pago (Samoa) lennuväljale pimeduses ja tugevas vihmasajus ning kapteni vea tõttu kukub Pan Am’i Boeing 707-321B (N454PA, flight 806) džunglisse. 97/10. Neli reisijat pääseb eluga.

Turk Hava Yollari DC-10 lend kestis kõigest 9 minutit.

 3.03.1974. Pariisi Orly lennuväljalt startinud Turk Hava Yollari DC-10-10 (TC-JAV, flight 981) tagumine pagasiruumi luuk eraldub, puruneb reisisalongi tagaosa põrand ja selle all asuvad juhtmed. Juhitamatu lennuk kukub alla. Hukkuvad kõik DC-10 pardal olnud 346 inimest. Kogu lend kestis vaid 9 minutit. Luugi eraldumisest kuni lennuki vastu maad kukkumiseni kulus kõigest 77 sekundit.
22.04.1974. Maandumisel Ngurah Rai (Indoneesia) lennuväljale kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla Pan Am-i Boeing 707-321C (N446PA, flight 812). 96/11.
27.04.1974. Leningradis kukub Pulkovo lennuväljalt startides ühe mootori süttimise tõttu alla Aerofloti Il-18 (CCCP-75559, Leningrad). 118 hukkunut.
23.05.1974. Kiievi lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87579, Ukraina, flight H-166). 29 hukkunut.
10.07.1974. Kairo lennuvälja lähedal kukub alla Egiptuse õhujõudude Tu-154 (SU-AXB). 6 hukkunut.
  8.09.1974. Kreekas kukub Kephallenia lähedal merre TWA Boeing 707-331B (N8734, flight 841). 79/9. Õnnetuse asjaolude uurimisel selgus, et 8500 m kõrgusel lennanud Boeingu tagumises pagasiruumis oli plahvatanud lõhkekeha. Üks Palestiina vabastusorganisatsioon võttis vastutuse toimunu eest endale. (Palestiinlasi oli põhjust uskuda, sest kaks nädalat enne seda tragöödiat oli sokutatud pomm TWA sama reisinumbriga lennukisse, kuid lõhkeseadeldise süütemehhanism ei hakanud tööle). Pomm olevat sokutatud Boeingu pardale Ateena lennuväljal, mis oli tuntud oma „liberaalsete” julgeolekumeetmete tõttu. Pealegi kontrolliti tollal vaid käsipagasit. Pärast seda terroriakti hakkas TWA nõudma, et edaspidi kontrollitaks kõigi reisijate pagasit. Võttis aega mis võttis, kuid aja jooksul seati see nõue sisse maailma kõigil suurematel (eriti rahvusvahelistel) lennuväljadel.
11.09.1974. USA-s Charlotte’i lähedal (Põhja-Carolina) kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla EAL-i DC-9 (N8984E, flight 212). 80/2. 8 reisijat ja teine piloot saavad vigastada, üks stjuardess pääseb aga tervelt.
15.09.1974. Maandumisel Phan Rangi lennuväljale kukub alla Lõuna-Vietnami Boeing 727-121C (XV-NJC, flight 706). Lennuk oli teel Da Nangist Saigoni. Boeing kukkus alla umbes 300 m kõrguselt, plahvatas ja süttis põlema. 67/8. Õhupiraat oli tõenäoliselt märganud, et piloot ei täida tema korraldust lennata Põhja-Vietnami pealinna Hanoisse ning lõhkas kaks käsigranaati.

Lufthansa Boeing 747-130D piloodid unustasid enne startimist tagatiivad välja lasta. Väike näpukas maksis 55 inimese elu.

20.11.1974. Startimisel Nairobi lennuväljalt kukub pilootide vea tõttu (ei lastud välja esi- ja tagatiibu, mistõttu lennuki tiivad ei saavutanud vajalikku tõstejõudu) alla Lufthansa Boeing 747-130D (D-ABYB, flight 540) „Hessen“. Lennuki pardal oli 153 reisijat ja 14 meeskonnaliiget. Hukkus 55 reisijat ja 4 stjuardessi. 54 reisijat sai vigastada, 44 reisijat ja 3 meeskonnaliiget pääsesid koguni terve nahaga. See oli esimene inimohvritega õnnetus seda tüüpi lennukiga.
  1.12.1974. Berryville’i (Virginia, USA) lähedal põrkab halva nähtavuse juures 510 m kõrgusel vastu Weathe’i mäge TWA Boeing 727-231 (N54328, flight 514). Õnnetuse põhjustas dispetšteenistuse puudulik koostöö pilootidega. 85/7.
  4.12.1974. Maandumisel Colombo (Sri Lanka) lennuväljale põrkab Hollandi tšarterkompanii Martinair Holland NV DC-8-55F (PH-MBH, flight 138) pilootide navigeerimisvea tõttu 1400 m kõrgusel ja 70 km kaugusel lennuväljast vastu mäge. Hukkuvad kõik 182 palverändurit ja 9 meeskonnaliiget.
22.12.1974. Viis minutit pärast startimist Maturini (Venezuela) lennuväljalt kukub teadmata asjaoludel alla Venezuela AVENSA DC-9-14 (YV-C-AVM, flight 358). 69/6.
29.12.1974. An-24 (YR-AMD) kukub alla Rumeenias 22 km kaugusel Sibiust. 28/5.

– 1975 –

  8.01.1975. Satean DC-3 (FAC-688) kukub alla Colombias Docello lähedal. 30 hukkunut.
  9.01.1975. Golden West Airlinesi De Havilland Twin Otter (N6383, flight 261) põrkab kokku Cessna 150-ga (N11421) Whittieri lähedal Californias. 14 hukkunut.
30.01.1975. Turkish Airlinesi Fokker F-28 (TC-JAP, flight 345) kukub pärast ebaõnnestunud maandumist Marmara merre. 14 hukkunut.
  3.04.1975. Pärast starti Saigoni lennuväljalt kukub alla USA transpordilennuk C-5-Galaxy, pardal vietnami orvud. 155 hukkunut.
  4.04.1975. USA Southern Airwaysi DC-9 (N97S, flight 932) mõlemad mootorid seiskuvad maandumisel Hope’ lennuväljale (Georgia). Piloot üritab maanduda maanteele. 62 hukkunut, 23 pääseb. Maanteel hukkub veel 8 inimest.

24.06.1975. EAL-i Boeing 727-225 (N8845E, flight 66) maandumisel Kennedy lennuväljale New Yorgis muudab tuul äkki suunda ning lennuk puudutab 730 m kaugusel maandumisrajast signaaltulede maste ja puruneb. 109/6. Seitse reisijat ja kaks stjuardessi pääsevad vigastustega.

15.07.1975. Batumi lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87475, Armeenia, flight E-15). 40 hukkunut.
31.07.1975. Maandumisel Taipei lennuväljale (Taiwan) satub Far East Air Transporti Vickers Viscount 837 (B-2029) keeristormi ja kukub alla. 27 hukkunut, 48 pääseb.
  3.08.1975. Maandumisel Agadiri (Maroko) lennuväljale põrkab Jordanina Airlinesi Boeing 707-321C (JY-AEE) 1500 m kõrgusel vastu mäeharja ja puruneb. 181/7.
15.08.1975. Krasnovodski lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87323, Aserbaidžaan, flight A-53). 23 hukkunut, 5 pääseb.
20.08.1975. Maandumisel Damaskuse lennuväljale kukub teadmata põhjusel alla Ceskoslovenske Aerolinie Il-62 (OK-DBF). 115/11. Kaks reisijat pääsevad raskete vigastustega.
  1.09.1975. Saksa DV Interflugi Tu-134 (DM-SCD, flight 1107) kukub maandumisel Leipzigi lennuväljale pilootide vea tõttu alla (lennuki üks tiib põrkab vastu raadiomasti) ja puruneb. 34 pardal olnud reisijast hukkub 26, seitse saab vigastada.
30.09.1975. Ungari Malévi Tu-154 (HA-LCI, flight 240) kukub maandumisel alla Beiruti lähedal. 60 hukkunut.
23.10.1975. Austraalias Queenslandis kukub keeristormi ajal alla de Havilland Heron (VH-CLS). 8/3.
30.10.1975. Praha Ruczyne lennuvälja lähedal suvilate rajoonis kukub alla Inex-Adria Avioprometi DC-9-32 (YU-AJO, flight 450). 120 pardal olnud inimesest hukkub 75, 45 saab vigastada.
17.11.1975. 25 km kaugusel Galist kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-46467, Põhja-Kaukasus, flight 6274). 38 hukkunut.
18.11.1975. Aviateca DC-3 (TG-AGA) kukub alla Guatemalas Peten State’i lähedal. 15 hukkunut, 7 pääseb.
20.11.1975. Harkovi lähedal kukub alla Aerofloti An-24B (CCCP-46349, Valgevene). 19 hukkunut, 31 pääseb.

– 1976 –

    1.01.1976. 40 km kaugusel Al Qaysumahist kukub kõrbe kohal alla Liibanoni Middle East Airlines Boeing 720B (OD-AFT, flight 438). 81 hukkunut. Tõenäoliselt plahvatas 11 300 m kõrgusel lennanud Boeingu eesmises pagasiruumis võimas pomm.
    3.01.1976. Pärast starti Moskva Vnukovo lennuväljalt süttib ja kukub alla Aerofloti Tu-134A (CCCP-45037. Põhja-Kaukasus, flight 2003). 61 ohvrit.
    9.02.1976. Irkutski lähedal kukub alla Aerofloti Tu-104A (CCCP-42327, Lääne-Siber, flight 3739). 24 hukkunut, 81 pääseb.
    6.03.1976. Voroneži lähedal kukub pärast lennuki dehermetiseerumist alla Aerofloti Il-18E (CCCP-75408, Armeenia, flight 909). 109/12. Seitse inimest hukkub maa peal lennuki rusude all. Lennuk oli teel Moskvast Jerevani.
27.04.1976. AA Boeing 727-23 (N1963, flight 625) kukub alla maandumisel St. Thomase lennuväljale. 88 pardal olnud inimesest hukkub 37.
15.05.1976. Šernigovi lähedal kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-46534, Ukraina, flight 1802). 52 hukkunut.
  1.06.1976. Aerofloti Tu-154 (CCCP-85102, flight 418) põrkab Ekvatoriaal-Guineas Bioko saarel vastu mäge. 45 hukkunut.
28.07.1976. Czechoslovakia Airlinesi Il-18B (OK-NAB, flight 001) kukub alla Bratislava lähedal. 76 hukkunut, 2 pääseb.
  9.09.1976. Nõukogude Liidus Anapa lähedal põrkavad kokku Aerofloti lennukid An-24 (CCCP-46518, Ida-Siber, flight 7957) ja JAK-40 (CCCP-87772, Põhja-Kaukasus, flight 31). Kõik AN-24 pardal olnud 46 inimest hukkusid, Jak-40, pardal 14 reisijat ja 4 meeskonnaliiget, maandus kindlalt.

British Airways’i Hawker Siddeley Trident 3B rusud (10.09.1976).

10.09.1976. Zagrebi lähedal põrkab British Airways’i Hawker Siddeley Trident 3B (G-AWZT, flight 476), pardal 54 reisijat, 6 lennusaatjat ja 3 meeskonnaliiget, kokku Jugoslaavia Inex-Adria Avioprometi reisilennukiga DC-9 (YU-AJR, flight JP550), mille pardal oli 108 reisijat, 3 lennusaatjat ja 2 pilooti. Hukkusid kõik mõlemas lennukis viibinud inimesed.
19.09.1976. Turkish Airlinesi Boeing 727-2F2 (TC-JBH, flight 452)kukub maandumisel Antalya lennuväljale alla Karatepe lähedal. 146/8.
  6.10.1976. 15 km kaugusel Barbadose rannikust kukub Kariibi merre Kuuba Empresa Consolidada Cubana de Aviacion DC-8-43 (CU-T1201, flight 455). 48/25. Lennuki reisisalongi tagumises osas plahvatanud pomm põhjustas tulekahju, mida ei õnnestunud enam kustutada. Süüdlasi ei õnnestunud tabada.
12.10.1976. Mõni minut pärast starti Bombay (Mumbay) lennuväljalt kukub mootori süttimise tõttu alla Indian Airlinesi Sud Caravelle VI-N (VT-DWN, flight 171). 89/6.
13.10.1976. Lloyd Aereo Boliviano kaubalennuk Boeing 707-131F (N730JP) kukub pärast starti alla elava liiklusega maanteele Santa Cruzis (Boliivia). Hukkuvad 3 meeskonnaliiget ja maa peal 88 inimest, nende hulgas ühe põhikooli lapsed ja mõned jalgpallimängijad. Tolle ajani rängim lennuõnnetus Boliivias.
17.12.1976. Kiievi lähedal kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-46722, Ukraina, flight H-36). 48 hukkunut, 7 pääseb.
28.11.1976. 29 km kaugusel Moskva Šeremetjevo lennuväljast kukub alla Aerofloti Tu-104A (CCCP-42471, flight 2415). 72 hukkunut.
19.12.1976. Türgis Isparta lähedal põrkab pilootide navigeerimisvea tõttu 1130 m kõrgusel vastu mäge THY-i Boeing 727-2F2 (TC-IBH). 147/8.
25.12.1976. Maandumisel Bangkoki lennuväljale kukub umbes 2 km enne maandumisraja algust alla Egypt Air’ Boeing 707-366C (SU-AXA, flight 864). Õnnetuse peapõhjuseks oli halb nähtavus ja asjaolu, et kontrolltorn ei andnud piloodile piisavalt infot ilmastikutingimuste kohta. 44/9; 19 inimest saab maa peal surma lennuki rusude all.

– 1977 –

13.01.1977. 3,5 km kaugusel Alma-Atõ lennuväljast kukub ühe mootori süttimise tagajärjel alla Aerofloti Tu-104 (CCCP-42369, Kaug-Ida, flight 3843). 90/6.
15.02.1977. Usbekistanis kukub alla Aerofloti Il-18 (CCCP-75520, Usbekistan, flight 5003). 77 hukkunut.
  1.03.1977. Alyemda C-47A (70-ABF) kukub alla Jeemenis Adeni lennuvälja lähedal. 19 hukkunut.
27.03.1977. Tenerife saarel Santa Cruzi linna lähedal asuval Los Rodeose lennuväljal sõidab tihedas udus startiv Hollandi KLM Boeing 747-206B (PH-BUF, flight 4805) otsa ruleerivale Pan Am’i Boeing 747-121-le (N736PA, flight 1736). Mõlemad lennukid purunevad, süttivad ja hävivad tules. Hollandi lennukis hukkuvad kõik 234 reisijat ja 14 meeskonnaliiget. Ameerika lennukis olnud 380 reisijast hukkus 317 ja 16 meeskonnaliikmest 9 kohe. 70 pääses eluga, neist 9 suri alles mitu päeva või kuud hiljem. Ühtekokku hukkus 583 inimest.
30.03.1977. Ukrainas Ždanovi lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87738, flight H-925) 27/8.

Southern Airways DC-9-31 rusud.

  4.04.1977. Atlanta (Georgia) lähedal sööstab Southern Airways DC-9-31 (N1335U, flight 242) äikesepilve, mõlemad mootorid seiskuvad, sest imesid suurel hulgal sisse vihmavett ja rahet. Seejärel teeb lennuk hädamaandumise – ebaõnnestunult: 63 lennuohvrit ja 9 inimest hukkub maa peal rusude all. 20 reisijat ja mõlemad stjuardessid pääsevad vigastustega.
10.04.1977. Taxi Aerero el Venado DC-3 (HK-556) kukub alla Colombias Bogota lähedal. 35 hukkunut.
19.04.1977. Eestis Tapa vallas Moe külas toimunud lennuõnnetuses hukkub 21 Nõukogude Liidu armee lennuväeohvitseri. Tegemist on suurima ohvrite arvuga lennukatastroofiga Eesti pinnal, kuid selles ei hukkunud ühtki eestlast. Nõukogude Armee õhujõudude reisilennuk An-24T, mis tõi Pärnu lennuväljalt Tapale, Tapa lennuvälja lennuraja remondi ajaks lennukeid SU-9 Pärnu toimetanud sõjaväelendureid, riivas tiivaga tihedas udus Moe piiritustehase 32 meetri kõrgust telliskorstent. Lennuki üks mootor süttis pärast lööki kohe põlema, lennuk paiskus seejärel seliliasendis lähedalolevale põllule. Katastroofis hukkusid kõik reisijatena pardal olnud 655. hävituslennuväepolgu 15 lendurit ja 6 An-24 meeskonnaliiget.
27.04.1977. Aviateca Convair 240 (TG-ACA) kukub alla Guatemala City lähedal. 28 hukkunut.
14.05.1977. Dan-Airi Boeing 707-321C (G-BEBP) kukub alla Zambias Lusaka lähedal. 6 hukkunut.
27.05.1977. Aerofloti Il-62M (CCCP-86614, flight 331) kukub alla lähenemisel Havanna lennuväljale.70 pardal olnud inimesest hukkub 68, üks inimene saab surma maa peal. See on Kuuba lennunduse ajaloos inimohvrite arvult kuues õnnetus.
29.07.1977. Startimisel Vitimi lennuväljalt kukub alla Aerofloti Avia 14M (CCCP-52096, Ida-Siber, flight B-2). 39 hukkunut, 1 pääseb.
27.09.1977. Japan Airlinesi DC-8-62 (JA8051, flight 715) kukub alla maandumisel Sultan Abdul Aziz Shahi lennuväljale. 34 hukkunut, 45 pääseb.
19.11.1977. Madeiral puruneb maandumisel vihmast märjale maandumisrajale Portugali TAP-i Boeing 727-282 (CS-TBR, flight 425). 125/6. 31 reisijat ja 2 stjuardessi pääsevad vigastustega.
  2.12.1977. Benghazi lähedal kukub alla Bulgaarialt liisitud Tu-154 (LZ-BTN) 59 hukkunut, 106 pääseb.
  4.12.1977. Tõenäoliselt vaimuhaige kaaperdaja laskis lennu ajal maha Malaysia Airlinesi Boeing 737-2H6 (9M-MBD, flight 653) kapteni ja teise piloodi. Pinangist startinud lennuk oli teel Kuala Lumpuri. Lennuk sööstis peaaegu vertikaalselt alla ja kukkus u 50 km kaugusel Johor Baharust edelas alla. 93/7.
13.12.1977. Air Indiana DC-3 (N51071) kukub alla Evansville’ lähedal (Indiana). 29 hukkunut.
18.12.1977. SA de Transport Aérieni Sud Aviation SE-210 Caravelle 10R (HB-ICK, flight 730) kukub maandumisel Maderia lennuväljale merre. 36 hukkunut.

– 1978 –

  1.01.1978. Pärast starti öiselt Mumbai lennuväljalt kukub kapteni süü tõttu 3 km kaugusel rannikust Araabia merre Air India Boeing 747-237B (VT-EBD, flight 855). 190/23. Lennuk oli teel Dubaisse.
11.02.1978. Pacific Westerni Boeing 737-200 (CFPWC) kukub alla. 42 ohvrit.
16.03.1978. Balkan Bulgariani Tu-134 (LZ-TUB) kukub alla Gabare küla lähedal. 66/7.

KAL-i Boeing 707-321B-l õnnestus teha hädamaandumine kinnikülmunud järvele.

20.04.1978. Nõukogude Liidus Põhja-Karjala piirkonnas satub nõukogude õhuruumi Lõuna-Korea Air Lines’i Boeing 707-321B (HL7429, flight KAL 902), mis oli teel Pariisist Anchorage kaudu teel Souli. Nõukogude hävitaja Su-15 tulistab reisilennuki pihta raketi, mis tabab lennuki vasakut tiiba, mille tagajärjel 3 meetri pikkune tükk tiiva küljest rebitakse. Üks mootor lakkab töötamast. Lennuk laskus 1520 m kõrgusele ja hakkas otsima sobivat paika hädamaandumiseks. 40 minuti jooksul ei suutnud nõukogude hävitajad pilvedes lendavat Boeingut leida. Lõpuks teeb lennuk Karjalas Louhi lähedal hädamaandumise kinnikülmunud järvele. Kõik 97 reisijat ja 12 meeskonnaliiget pääsesid eluga.
25.09.1978. San Diego lennuvälja lähedal umbes 750 m kõrgusel põrkab väikelennuk Cessna 172M (N7711G) kokku maanduva USA Pacific Southwest Airlinesi Boeing 727-214-ga (N533PS, flight 182). 20 sekundit hiljem kukub vigastatud reisilennuk ühele San Diego tänavale. Hukkusid kõik Boeingu pardal olnud 135 reisijat ja 7 meeskonnaliiget, samuti väikelennuki mõlemad piloodid. Lennukirusude all sai surma seitse linnaelanikku. Nn. San Diego katastroofi on erialastes väljaannetes suure põhjalikkusega analüüsitud. Kokkupõrke vahetuks põhjuseks peetakse asjaolu, et Boeingu piloot kaotas väikelennuki silmist ega teatanud sellest dispetšerile. Samuti leiti süüdi olevat väikelennuki piloot, kes ei pidanud kinni määratud kursist ega informeerinud dispetšerit kursimuutusest. Eksitavad olid ka dispetšeri enda korraldused.
  7.10.1978. Sverdlovski lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87437, Kasahstan, flight 1080). 38 hukkunut.
23.10.1978. Aerofloti An-24 (CCCP-46327, flight 6515) kukub Šivaši lahte. 26 hukkunut.
15.11.1978. Maandumisel Colombo (Sri Lanka) lennuväljale kukub pilootide süü tõttu alla Indoneesia Loftleidir Icelandic Airlinesi DC-8 Super 63CF (TF-FLA, flight LL 001). 171/13. 79 pääseb.
23.12.1978. Maandumisel Punta Raisi (Sitsiilia) lennuväljale kukub pilootide süü tõttu merre DC-9-32 (I-DIKQ, flight 4128). 103/5. Kaluritel õnnestub päästa 21 reisijat.
28.12.1978. USA-s Portlandi (Oregon) lähedal kukub alla United Air Linesi DC-8-61 (N8082U, flight 173). 10 hukkunut, 179 pääseb.

– 1979 –

17.03. 1979. Moskvas Vnukovo lennuvälja lähedal kukub alla Aerofloti Tu-104 (CCCP-42444, Ukraina, flight 1691). 58 inimest hukkub, 61 pääseb.
25.05.1979. AA DC-10-10 (N110AA, flight 191) Chicago O’Hare kaotab lennuväljalt startimisel mootori. Saja meetri kõrgusele tõusnud lennuk kukub alla. Hukkus 273 inimest.
11.07.1979. Garuda Indonesia Fokker F28 (PK-GVE, flight 553) kukub alla maandumisel Medani lennuväljale. 61 hukkunut.
11.08.1979. Ukrainas Dniprodzeržinski lähedal põrkavad dispetšeri süü tõttu 8400 m kõrgusel kokku kaks Aerofloti lennukit – Valgevene, Tu-134 (CCCP-65735, flight 7880), pardal 84 inimest ja Moldaavia Tu-134 (CCCP-65816, flight 7628), pardal 94 inimest. 7628 lendas marsruudil Tšeljabinsk-Voronež-Kišinjov ja 7880 lendas Taškent-Gurjov-Donetsk-Minsk. Ühtekokku hukkus 178 inimest, nende hulgas 36 last. Samuti jalgpallimeeskond Pahtakor (14 mängijat, teine treener, administraator ja arst).
Vt YouTube: Авиакатастрофа футбольной команды “Пахтакор” под Днепродзержинском. 11 августа 1979 года.

Air New Zealandi DC-10-30 rusud Antarktikas (28.11.1979).

29.08.1979. Kirsanovi lähedal kukub alla Aerofloti Tu-124B (CCCP-45038, flight 5484). 63 hukkunut.
  3.09.1979. Amderma lähedal kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-46269, flight A-513). 40 hukkunut, 3 pääseb.
31.10.1979. Maandumisel México lennuväljale puruneb USA Western Airlinesi DC-10-10 (N903WA, flight 2605). 78 reisijast ja 11 meeskonnaliikmest hukkub 72.
26.11.1979. Pool tundi pärast starti Dzidda (Saudi Araabia) lennuväljalt puhkeb Pakistan International Airlinesi Boeing 707-340C (AP-AWZ, flight 740) pardal teadmata põhjusel tulekahju ja lennuk kukub alla. 145/11.
28.11.1979. Uus-Meremaa Air New Zealandi huvireisi teinud DC-10-30 (ZK-NZP, flight 901) piloodid kaotavad täielikult orientatsiooni, lennuk kaldub kursist 44 km kõrvale ja põrkab 500 m kõrgusel merepinnast vastu Erebuse vulkaani nõlva. Täiesti arusaamatuks jääb, mis asjaoludel piloodid nii madalale laskuma. Hukkuvad kõik lennukis olnud 237 resijat ja 20 meeskonnaliiget. Air New Zealandi DC-10 oli esimene reisilennuk, mis kukkus alla kuuenda kontinendi kohal. Pärast seda katastroofi keelati igasugused huvilennud Antarktika kohal.

– 1980 –

21.01.1980. Maandumisel Teheranis Mehrabadi lennuväljale kukub halva nähtavuse ja lennujaama dispetšerteenistuse lohakuse tõttu (isegi radar oli välja lülitatud!) alla Iran Airi Boeing 727-86 (EP-IRD, flight 291). 120/8.
27.02. 1980. Maandumisel Manila lennuväljale puruneb ja põleb rusudeks China Airlines Boeing 707 (B-1826, flight C1811) pardal 11 meeskonnaliiget ja 124 reisijat. 2 reisijat hukkub.
14.03.1980. Varssavi lähedal kukub mootoririkke tõttu alla Poola LOT-i Il-62 (SP-LAA, flight 007). 78/10.
12.04.1980. Transbrasili Boeing 727-27C (PT-TYS, flight 303) kukub alla Brasiilias Florianópolise lähedal. 55 hukkunut, 3 pääseb.
25.04.1980. Maandumisel Los Rodeose lennuväljale põrkab pilootide navigeerimisvea tõttu Dan-Air Services’i Boeing 727-46 (G-BDAN, flight 1008) vastu mäge 1660 m. 138/8.
12.06.1980. 44 km kaugusel Dušanbest põrkab vastu mäge Aerofloti Jak-40 (CCCP-CCCP-87689, Tadžikistan, flight W-88). 29 hukkunut.

Põlenud Lockheed L-1011-200 TriStar Riyadhi lennuväljal (19.08.1980).

27.06.1980. 25 km kaugusel Ustica saarest (Itaalia) kukub Türreeni merre Aerolinee Itavia DC-9-15 (I-TIGI, flight 870). 77/4. Alles 10 aastat hiljem selgus, et 7500 m kõrgusel lennanud lennukit oli tabanud õhk-õhk tüüpi rakett, mille oli välja lasknud NATO-õppustest osavõtnud hävituslennuk.
7.07.1980. Pärast starti Alma-Atõ lennuväljalt kukub alla Aerofloti Tu-154B (CCCP-85355, Kasahhi, flight 4225). 156/10 hukkunut. Lennuk oli teel Alma-Atõst Simferoopolisse.
19.08.1980. Saudi Arabian Airlinesi Lockheed L-1011-200 TriStar (HZ-AHK, flight 163) pagasiruumis puhkeb pärast starti Riyadhi lennuväljalt tulekahju. Lennuk maandub küll edukalt, kuid selle asemel, et teha kiirpidurdamine kasvõi rehvide purunemise hinnaga, juhtisid piloodid lennuki ruleerimisrajale ja lasksid mootoritel veel 3 minutit töötada. Ka ei kiirustanud piloodid andma käsku uste avamiseks. Kõik lennukis olnud 287 reisijat ja 14 meeskonnaliiget lämbusid mürgises suitsus.
12.09.1980. Florida Commuter Airlinesi DC-3 (N75KW) kukub Bahama lähedal Atlandi ookeani. 34 hukkunut.

Tunnuspildil: 25.05.1979. American Airlinesi DC-10-10 (N110AA, flight 191) kaotab Chicago O’Hare lennuväljalt startimisel mootori. Saja meetri kõrgusele tõusnud lennuk kukub alla. Hukkus 273 inimest.

NB! Loe ka:
Taevast kukkunud
Õnnetus BEA lennukiga Trident (1972)
VARIG-i Boeing 707 kukub alla Pariisi lähedal (1973)
DC-10 kukub alla Pariisi lähedal (1974)
Esimene inimohvritega õnnetus lennukiga Boeing 747 (1974)
Lennunduse ajaloo ohvriterohkeim lennuõnnetus Tenerifel 27. märtsil 1977
Nõukogude hävitajate jaht Korea reisilennukile Boeing 707 (1978)
Katastroof Ar-Riyādi lennuväljal (1980)
Nõukogude ülehelikiirusega reisilennuki Tu-144 kuulsusetu epopöa