Pilootide viimased sõnad enne lennuõnnetust

4 minutit lugemist

Pärast lennukatastroofe on nn mustade kastide andmete uurimisel muuhulgas täheldatud, et valdava osa lääne pilootide viimased sõnad on palved. Vene omadest pole palvetanud mitte ükski, nende viimased sõnad on valdavalt iseloomulikud ropud vene sõimusõnad.

3.05.1985. Aeroflot, reis 8381 (Ukraina, ühtekokku 94 hukkunut).
TU-134A komandör: „O bljad, što eto takoje?“ (Oi, lits, mis see on?)
TU-ga kokku põrganud AN-26 komandör: „Tupolev, sa tuled liiga madalalt!“
2.08.1985. Delta Airlines, Lockheed L-1011-1 Tristar, reis 191 (Dallas, 137 hukkunut).
Push it way up! (Lükake see ülespoole!)
12.08.1985. Japan Airlines, Boeing 747SR-46, reis 123 (Osutaka, Jaapan, 520 hukkunut).
All hydraulics failed … (Kõik hüdraulilised süsteemid on välja langenud…)
31.08.1986. Compania Mexicana de Aviacion SA, Boeing 727-264, reis 498 põrkas kokku väikelennukiga Piper PA-28-181 Archer II (California, Cerrito lähedal, 82 hukkunut).
Oh, fuck! … This can’t be! (Oh, neetud! … See ei saa olla!)
9.05.1987. Poola LOT, IL-62MK, reis 5055 (Varssavi lähedal, 183 hukkunut).
„Dobranoc! Do widzenia! Cześć! Giniemy!” (Head ööd! Nägemiseni! Hüvasti! Me sureme!)
28.11.1987. South African Airways, Boieng 747, reis 295 (India ookean, 159 hukkunut).
We have, er, a smoke problem and we’re doing an emergency descent… (Meil on probleem suitsuga ja me üritame teha hädamaandumise…)
31.08.1988. Delta Airlines, Boeing 727, reis 1141 (Dallas, 14 hukkunut).
We got an engine failure. We’re not gonna make it! Full power! (Meil on mootoririke. Me ei saa seda teha! Täisvõimsus!)
24.02.1989. United Airlines, Boeing 747, reis 811 (Honolulu lähedal, 9 hukkunut)
What the hell was that? I don’ know… (Mis kurat see oli? Ma ei tea…)
7.07.1989. Surinam Airways, DC-8-62, reis 764 (176 hukkunut).
That’s it… I’m dead… (Kõik, ma saan surma…)
19.07.1989. United Airlines, DC-10-10, reis 232 (Sioux, 112 hukkunut).
Nah, I can’t pull’em off or we’ll lose it… that’s what’s turning ya… (Ei, ma ei saa neid välja lasta [ilmselt oli mõeldud tagatiibu] või me kaotame… see pöörab…)
4.10.1992. Iisraeli EL AL kaubalennuk Boieng 747, reis 1862 (Amsterdam, 72 hukkunut).
Going down… eh, 1862… going down… going down… (Kukume alla… äh, 1862… kukume alla… kukume alla…)
13.03.1993. Japan Airlines, kaubalennuk Boeing 747, reis 46E. (3 hukkunut)
Lost number one and two… (kaotasime esimese ja teise mootori)
18.08.1993. American Airways, DC-8-61, reis 808.
There it goes… there it goes… Oh no! (See läheb… see läheb… Oh ei!)
26.04.1994. Taivani China Airlines, A300, reis 140 (Nagoya, Jaapan. 264 hukkunut, 7 vigastatut).
It’s OK… It’s OK… Don’t hurry… don’t hurry… (Kõik on korras… Kõik on korras… ära kiirusta… ära kiirusta…)
8.09.1994. US Air, Boeing 737, reis 427 (Pittsburgh, 131 hukkunut).
Hang on! What the hell is this? (Oota, mis põrgu see on?)
13.12.1994. American Eagle, reis 3379. (15 hukkunut, 10 pääses)
Why’s that ignition light on? We just had a flame-out? (Miks see süütetuli põleb? Meil oli just mootori seiskumine?) Flame-out tähendab äraseletatult mootori seiskumist piisava õhu juurdevoolu tõttu)
21.08.1995. Atlantic Southeast Airlines, Embraer 120 RT, reis 529 (USA, Goergia osariik, 10 hukkunut).
Amy, I love you! (Amy, ma armastan sind!)
20.12.1995. American Airlines, Boeing 757, reis 965 (Kolumbias Buga lähedal, 159 hukkunut).
Uh… where are we? (Ah, kus me oleme?)
11.05.1996. Valujet, DC-9, reis 592 (Everglades, Miami, 109 hukkunut).
Uh… smoke in the cocpit, smoke in the cabin! (Ah… suits kokpitis, suits reisisalongis.)
16.02.1998. China Airlines, A300-600R, reis 676 (Taipei, Taiwan, hukkusid kõik 196 lennukis olnud inimest + 6 rusude all).
Oh my God! … Oh my God!… (Oh mu jumal! … Oh mu jumal!)
1.06.1999. American Airlines, MD-82, reis 1420 (Little Rock, hukkus kapten ja 10 reisijat)
Ah fuck… we’re offcourse… we’re way off! (Neetud, me oleme kursist kõrvale kaldunud… kursist väga kõrval!)
31.10.2000. Singapore Airlines, Boeing 747-400, reis 006 (Taipei, Taiwan, 179-st pardal olnust hukkus 83).
Fuck! Something there… (Neetud! Midagi seal…)
4.07.2001. Vladivosto Kavia, TU-154, reis 352 (Ukraina mereväe õppustel tulistati TU-154 Musta mere kohal raketiga kogemata alla, 75 hukkunut.)
That’s all guys… Fuck! (See on kõik, kutid … neetud!)
11.09.2001. United Airlines, reis 93 (Lääne-Pennsylvania, terroriakt, 44 hukkunut).
When they all come, we finish it off… (Kui nad kõik tulevad, meil on lõpp…)
12.11.2001. American Airlines, A300B4-605R, reis 587 (New York, 255 hukkunut).
What the hell are we into… We’re stuck in it! Oh fuck what’s that? (Mis pagana pärast me oleme… Oleme selles kinni! Oh neetud, mis see on?)
22.06.2003. Brit Airlines, reis 5572.
I have nothing in front of me… (Minu ees ole midagi…)
3.01.2004. Egiptuse Flash Airlines, Boeing 737, reis 604 (Sharm el-Sheik, 148 hukkunut.)
See what the aircraft did! (Vaata, millega lennujuhid hakkama said!)
27.08.2006. Comair FL, RJ-100, reis 5191. (Lexingtoni Blue Grass, 49 hukkunut. Eluga pääses vaid lennuki kapten).
That’s weird eith no lights… (See on kummaline, et pole tulesid…)
10.04.2010. Poola presidendi lennuk TU-154 kukkus pilootide süü tõttu alla Smolenski lähedal (95 hukkunut).
Kl 10:40:59,3–10:41:04,6 müra, mida tekitas lennuki vasak tiib, kui see põrkas vastu kasetüve.
10:41:00,3 Teine piloot: Kurwa mac! (Neetud lits!)
10:41:01,4 TAWS: Pull up, pull (Võta kõrgust, kõrgust.)
10:41:03,4: Lennudispetšer: Uxod na vtoroi krug! (Minge teisele ringile)
10:41:04,6 (tuvastamata isiku hääl): Kurwaaa… (Lits…)
7.09.2011. Jak-42D. 44 hukkunut.
„Vsjo! Pizdez!“ (Kõik! Putsis!)

TAWS – Terrain awareness and warning system (maapinna läheduse eest hoiatav süsteem)

Tunnuspildil: 25.01.1990. Avianca Airlines, Boeing 707-321B, reis 052 (New York, 73 hukkunut).
Flame out! Flame out on engine number four… (Leegid väljas! Leegid mootoris number neli…)

NB! Loe ka:
Alla tulevad nad alati!