Nii sünnib mood!
Moest kirjutatakse ja kõneldakse palju. Mood elab ja muutub. Moodide tekkimine on sageli seotud järeleaimamisega neile, kes asuvad ühiskonna ladvikus. Siin on tõukejõuks kuulsuste eeskuju matkimine. Järgmine näide on klassikaline.
Kord lubas Walesi prints ühe küllusliku lõuna järel endale vabaduse avada vesti alumine nööp; et ülimaks viisakuseks oli mitte märgata etiketi vastu eksimisi, avas peo peremees samuti oma vesti viimase nööbi, sedasama tegid ka kõik teised külalised ja uus mood oligi tekkinud.
Mitte alati pole moes olev nägus. Eilne mood ajab meid naerma, kuid aastakümnete tagune mood, kui see on uuesti moodi tulemas, vaimustab meid. Ka tänapäeval tekivad muutused moes sageli eeskuju mõjul.
Küllap on iga televaataja spordivõistluste ülekannete ajal märganud, et jalg- või korvpalluri pükste alt paistavad välja teised, tihedalt reitele liibuvad püksid. Peab tunnistama, et sellised topeltpüksid näevad üpris tobedad välja. Kuid mis parata – mood!
Topeltpüksid võttis kasutusele USA tennisist Andre Agassi 1990. aasta suvel, kui ta hakkas tennisisti klassikaliste valgete (pildil küll mustade) lühikeste pükste all kandma kirevavärvilisi jalgratturipükse. Ameerikast levis uus mood välgukiirusel Euroopasse.
On’s topeltpükstel ka mingi praktiline eesmärk?
Agassi sõnul on topeltpüksid „tõeliseks toeks“. Jääb ainult üle küsida, mis siis mehe keha küljest ära kukkuda võiks? Kas riist on mutriga keha küljes või?