Lennuõnnetused 1991–2000
Trans World Airlines – TWA (ühines 2001. aastal American Airlines’ga)
United Airllines – UA (USA)
Pan-American World Airways – Pan Am (lõpetas tegevuse 1991)
Eastern Air Lines – EAL (USA, lõpetas tegevuse 2001)
Société anonyme belge de la navigation aérienne – SABENA (lõpetas tegevuse 2001)
Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – KLM (Holland)
Japan Air Lines – JAL
Scandinavian Airlines – SAS
Polskie Linie Lotnicze – LOT
Viação Aérea Rio-Grandense – VARIG (Brasiilia)
(NB! Arv enne kaldkriipsu märgib hukkunud reisijate arvu ja arv pärast kaldkriipsu hukkunud meeskonnaliikmete arvu.)
Kui keegi soovib mingi lennuõnnetuse kohta internetist üksikasjalikumat infot, siis otsimise hõlbustamiseks on sõna lend (ka reis) asendatud sõnaga flight. Piisab, kui näiteks sisestada American Airlines Boeing 707-123B N7506A flight AA1, kui vajalikud viited eri infoallikatele on käes.
– 1991 –
1.02.1991. Tõenäoliselt lennudispetšeri süü tõttu ja radari rivist väljalangemise tagajärjel sõidab Los Angelese lennuväljal US Airi Boeing 737-300 (N388US, flight 1493), mille pardal oli 89 inimest, otsa startivale SkyWest Airlinesi väikelennukile Fairshild Metroliner (N683AV, flight 5569). Raske Boeing lömastas väikese lennumasina, milles viibinud 12 inimest hukkusid. Põlema süttinud Boeingus sai surma 22 reisijat. Ekspertide arvates oleks neist vähemalt 17 võinud eluga pääseda.
3.03.1991. Unitedi Boeing 737-200 (N999UA, flight 585) kukub alla Colorado Springsi lennuvälja lähedal. 25 ohvrit.
12.03.1991. ATI kaubalennuk DC-8-62H-AF (N730PL, flight 102) kukub alla startimisel New Yorgi JOhn Kennedy lennuväljalt. 5 ohvrit.
23.03.1991. Navoi lähedal kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-46472, Usbekistan). 34 hukkunut, 29 pääseb vigastustega.
5.04.1991. Atlantic Southeast Airlinesi Embraer 120RT Brasilia (N270AS, flight 2311) kukub alla maandumisel Brunswicki lennuväljale (Georgia). 23 hukkunut, nende hulgas Texase senaator Johhn Tower, tema vanem tütar ja astronaut Sonny Carter.
23.05.1991. Aerofloti Tu-154B-1 (CCCP-85097, Leningrad, flight 8556) teeb kõva maandumise Leningradi Pulkovo lennuväljale. 15 hukkunut, 166 pääseb.
26.05.1991. Austria lennukompanii Lauda Airi Boeing 767-3Z9ER (OE-LAV, flight 004) kukub alla Tai kohal pärast ühe mootori reverseerimisseadme iseeneslikku sisselülitumist. See on esimene inimohvritega katastroof Boeing 767 tüüpi lennukiga. 213/10
11.07.1991. Pärast starti Dzidda lennuväljalt lõhkevad Nationair Canada DC-8 Super 61 (C-GMXQ, flight 2120) kaks vasaku peateliku rehvi. Telikugondlis puhkenud tulekahju vigastas tähtsaid süsteeme ja lennuk kukkus alla. 247/14. Tegemist oli suurima ohvrite arvuga lennuõnnetusega DC-8-tüüpi lennukiga.
16.09.1991. Lenski lähedal kukub alla Aerofloti An-74 (CCCP-74002). 13 hukkunut.
16.08.1991. Indian Airlinesi Boeing 737-200 (VT-EFL, flight IC-257) kukub alla. 69 hukkunut.
7.11.1991. Mahhatškala lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87526, Põhja-Kaukasus). 34 hukkunut.
16.11.1991. Maandumisel halva ilmaga Amderma lennuväljale puruneb Aerofloti An-12 (Jakuutia). 20 hukkunut.
26.11.1991. Bugulma lähedal kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-47823). 42 hukkunut.
27.12.1991. SAS-i DC-9 (OY-KHO, flight 751) teeb pärast starti Arlanda lennuväljalt hädamaanumise külmunud lumisele põllule. Lennuki kere murdub kolmeks. Kõik 129 reisijat ja 6 meeskonnaliiget pääsesid eluga.
29.12.1991. China Airlinesi Boeing 747-2R7F (B-198, flight 358) kukub alla Taiwanil Wanli lähedal. Kõik 5 meeskonnaliiget hukkuvad.
– 1992 –
20.01.1992. Maandumisel halva nähtavuse juures Strasbourgi lennuväljale põrkab Air Inter’i A320-111 (F-GGED, flight 5148) piloodi navigeerimisvea tõttu vastu Mont St Odile mäge. 82/5. Kaheksa reisijat ja üks stjuardess pääsevad eluga.
22.03.1992. Startimisel New Yorgi La Guardia lennuväljalt kukub alla USAiri Fokker F-28-1000 (N485US, flight 405). 27, hukkunut, 24 pääseb.
6.06.1992. COPA Panama Boeing 737-200 (HP-1205CMP) kukub alla. 47 ohvrit.
20.07.1992. Tbilisi lähedal kukub alla Tu-154B (CCCP-85222). 28 hukkunut.
24.07.1992. Mandala Airlinesi Vickers Viscount 816 (PK-RVU, flight 660) kukub maandumisel Pattimura lennuväljale (Indoneesia) alla. 63/7.
31.07.1992. 40 km kaugusel Katmandust (Nepaal) kukub dispetšeri vea tõttu alla Thai Airways International’i A310-300 (HS-TID, flight 311). 99/14.
31.07.1992. Startimisel Nankingi lennuväljalt kukub mootoririkke tõttu alla China General Aviation Corporation’i Jak-42D (B-2755, flight 7552). 109/10. 17 reisijat pääsevad raskete vigastustega.
31.07.1992. Bangkokist startinud Thai Airways’i A310 (HS-TID, flight TG 311), mille pardal oli 99 reisijat ja 12 meeskonnaliiget, põrkab maandumisel Kathmandu (Nepal) lennuväljale vastu mäenõlva. 99/12.
28.09.1992. Maandumisel halva nähtavuse juures Katmandu lennuväljale põrkab Pakistan Airlinesi A300B4 (AP-BCP, flight 268) pilootide navigeerimisvea ja lennuvälja halva tehnilise varustatuse tõttu metsaga kaetud mäenõlva vastu. 155/12.
18.10.1992. Merpati Nusantara Airlinesi CASA/IPTN CN-235 (flight 5601) põrkab Garuti linna lähedal vastu Papandayani mäge (Indoneesia). 31 hukkunut.
24.11.1992. Maandumisel Kunagsi (Hiina) lennuväljale põrkab China Southern Airlinesi Boeing 737-3YO (B-2523, flight 3943) tõenäoliselt mootoririkke tõttu vastu mäge. 133/8.
21.12.1992. Äikesetormi ajal puruneb Portugalis Faro lennuväljale maandumisel Hollandi Martin Air’ DC-10-30CF (PH-MBN, flight 495), 340-st pardal olnud inimesest hukkub 68.
22.12.1992. Liibüas Tripoli lähedal põrkavad kokku Jamahirijya Lybyan Arab AirUnes ‘i Boeing Advanced 727-2L5 (5A-DIA, flight 1103) ja Liibüa õhujõudude hävituslennuk MiG-23. Kõik Boeingu pardal olnud 157 inimest said surma. Hävituslennuki piloodil õnnestus katapulteeruda.
– 1993 –
9.01.1993. Tihedas udus New-Delhi lennuväljale maanduv Indian Airlinesi poolt Usbekistanilt renditud Tu-154 (85533, flight IC-840) laskub raja kõrvale, takerdub pehmesse pinnasesse, teeb salto, kaotab ühe tiiva ja puruneb. Kõik 162 reisijat pääsevad eluga. Vigastada sai kuus reisijat ja kaks pilooti. Õnnetuse põhjustas asjaolu, et piloodid ei saanud aru dispetšeri ingliskeelsetest korraldustest, mis juhtisid lennukit hoopis teisele lennuväljale!
5.03.1993. Palair Macedonian Airlinesi Fokker 100 (PH-KXL, flight 301) kukub alla pärast starti Skopje lennuväljalt. 83 hukkunut, 14 pääseb.
26.04.1993. Indian Airlinesi Boeing 737-200 (VT-ECQ, flight 491) kukub alla õhkutõusmisel Aurangabadi lennuväljalt. 55 ohvrit, 63 pääseb.
19.05.1993. SAM Colombia Boeing 727-46 (HK-2422X, flight 501) põrkab vastu Pramo Frontino mäge. 132 hukkunut.
23.07.1993. Startimisel Yinchuani lennuväljalt sõidab üle stardiraja järve China Northwestern Airlinesi BA-146-300 (B-2716, flight 2119). 113 reisijast hukkus vähemalt 59. 48 sai vigastada.
26.07.1993. Asiana Airlinesi Boeing 737-500 (HL7229, flight 733) põrkab vastu Haenami mäge Lõuna-Koreas. 78 hukkunut, 32 pääseb. See oli esimene inimelusid nõudnud katastroof Boeing 737-500 tüüpi lennukiga.
22.09.1993. Transair Georgia Tu-154 (4L-85163) süttib maandumisel Suhhumi lennuväljale põlema. 108 hukkunut, 24 pääseb.
21.11.1993. Avioimpexi Jak-42 (RA-42390, flight 110) kukub alla maandumisel Macedonia lennuväljale. 116 hukkunut. Üks eluga pääsenu sureb 11 päeva pärast õnnetust saadud vigastuste tagajärjel.
– 1994 –
3.01.1994. Pärast starti kukub Irkutski lähedal põllule Baikal Avia Tu-154 (RA-85656, flight 130). 120 hukkunut.
26.04.1994. Maandumisel Nagoya (Jaapan) lennuväljale puruneb Taivani China Airlinesi A300B4-622R (B-1816, flight 140). 256 reisijast ja 15 meeskonnaliikmest hukkub 268.
6.06.1994. Hiinas kukub 8 minutit pärast Shanxi lennuväljalt õhkutõusmist alla Vene päritolu Tu-154M (B-2610, flight 2303). 146/13.
2.07.1994. US Airwaysi DC-9-31 (N954VJ, flight 1016) puruneb äikesetormi ajal Charlotte (Põhja-Carolina) lennuväljale maandudes. 37 hukkunut, 14 pääseb.
21.08.1994. Royal Air Maroc ATR-42-312 (CN-CDT, flight 630) puruneb Marokos Atlase mägedes. 44 hukkunut.
8.09.1994. USAiri Boeing 737-3B7 (N513AU, flight 427) kukub Pittsburghi (Pennsylvania) lennuvälja lähedal veidi enne maandumist alla. 133 hukkunut.
31.10.1994. 50 km Chicagost edelas kukub alla American Eagle’i Super ATR 72-212 (N401AM, flight 4184). 68 hukkunut.
29.12.1994. Turkish Airlinesi Boeing 737-4Y0 (TC-JES, flight 278) kukub alla maandumisel Van Ferit Meleni lennuvälja lähedal. 69 reisijast hukkub 52, seitsmest meeskonnaliikmest viis.
– 1995 –
31.03.1995. Pärast starti Bukaresti lennuväljalt kukub piloodi vea tõttu alla Rumeenia Taromi A310-324 (YR-LCC, flight 371). 49/10.
9.08.1995. Aviateca El Salvador Boeing 737-200 (N125GU, flight 901) põrkab vastu San Vicente vulkaani nõlva. 65 ohvrit.
3.12.1995. Cameroon Airlinesi Boeing 737-200 (TJ-CBE) kukub alla. 71 ohvrit.
7.12.1995. Kaug-Idas, 8 km kaugusel Berezovaja linnast idas kukub alla Aerofloti Tu-154 (RA-85164, flight 3949). 89/8.
Vt YouTube: Авиакатастрофа Южно-Сахалинск – Хабаровск. 7 декабря 1995 года. Uzhno-Sakhalinsk–Khabarovsk.
13.12.1995. Banat Airi An-24 (YR-AMR, flight 166) kukub alla pärast starti Verona lennuväljalt. 45/4.
18.12.1995. Trans Service Airlifti Lockheed L-188C Electra (9Q-CRR) kukub alla pärast starti Jamba lennuväljalt (Angoola). 141 hukkunut, 3 pääseb.
20.12.1995. Kolumbia edelaosas Buga lähedal kukub mootoririkke tagajärjel mägipiirkonda American Airlinesi Boeing 757 (N651AA, flight 965). Hukkusid kõik pardal olnud 159 inimest.
– 1996 –
6.02.1996. Startimisel Puerto Plata rahvusvaheliselt lennuväljalt kukub 2000 m kõrgusele jõudnud Birgenairi tšarterlennuk Boeing 757-225 (TC-GEN, flight 301) pilootide vea tõttu Dominikaani Vabariigi rannikust 16 km kaugusel merre. 176/13.
29.02.1996. Viis minutit enne Arequipa lennuväljale maandumist põrkab tihedas udus vastu mäge Peruu Faucett’i Boeing 737 (OB-1451, flight 251). 117/6.
3.04.1996. USAF-i Boeing 737-200 (73-1149) kukub alla. 35 hukkunut.
11.05.1996. Kümmekond minutit pärast starti Miami lennuväljalt kukub pardal puhkenud tulekahju tõttu Evergladesi rahvuspargi sohu ValuJeti DC-9-32 (N904VJ, flight 592). Lennuk oli ehitatud 1969. a. 104/5.
17.07.1996. New Yorgi lähedal puruneb õhus TWA Boeing 747-131 (N93119, flight 800) ja kukub 11,5 minutit pärast starti 10 km kaugusel Long Islandist Atlandi ookeani. Tugev plahvatus murdis ära juhikabiini koos esimese klassi reisisalongiga. 212/17. Katastroofi asjaolude uurimiseks kulutati rohkem kui 23 miljonit dollarit, kuid õnnetuse põhjus jäi ikka ebaselgeks. Kõige tõenäolisemaks peeti kütuseaurude plahvatamist.
29.08.1996. Teravmägedel kukub maandumisel alla Vnukovo Airlinesi Tu-154M (RA-85621, flight 2801), pardal 129/12 inimest. Hukkusid kõik.
2.10.1996. Peruu pealinna Lima lennuväljalt startinud Aeroperu neli aastat vana Boeing 757-23A (N52AW, flight 603), mis asus teele Santiagosse Tšiilis, pardal 61/9 inimest, kukub Vaiksesse ookeani. Hukkusid kõik. Katastroofi põhjustas maapealse personali ühe töötaja lohakus. Enne lennuki pesemist pani ta kleeplindi avaustele, mille kaudu vastavad instrumendid mõõdavad lennuki kõrgust ja kiirust. Hiljem unustas mees kleeplindi kõrvaldada. Anduritele kleebitud linti ei märganud ka töötaja, kes pidi lindi eemaldamist kontrollima. Linti ei näinud ka lennuki kapten, kes kontrollis lennukit enne starti.
31.10.1996. Varsti pärast startimist Sao Paulo Congonhasi lennuväljalt kukub mootoririkke tõttu alla äärelinna majadele Brasiilia TAM-i Fokker F-28 Mk 0100 (PT-MRK, flight 402). 89/6. Maa peal hukkus lennuki rusude all veel vähemalt 8 inimest.
7.11.1996. 50 km kaugusel Lagosest (Nigeeria) kukub piloodi vea tõttu alla ADC Airlinesi Boeing 727-231 (5N-BBG, flight 86). 132/9.
23.11.1996. Ethiopian Airlinesi Boeing 767-260ER (ET-AIZ, flight 961) kukub alla Keenias Grande Comore saare lähedal vasakule tiivale kaldudes rannast kõigest 100 m kaugusel India ookeani. 163 reisijast ja 12 meeskonnaliikmest hukkub 127 (nende hulgas 3 ärandajat – 2 meest ja üks naine). Eluga pääsesid ka mõlemad piloodid.
– 1997 –
9.01.1997. Comairi Embraer EMB-120 Brasilia (N265CA, flight 3272) kukub lumetormi ajal alla Idas (Michigan). 26/3.
18.03.1997. Põhja-Kaukaasias kukub alla Stravopolskaya Aktsionernaya An-24 (RA-46516, flight 1023) 44/6.
8.05.1997. China Southern Airlinesi Boeing 737-31B (B-2925, flight 3456) teeb kõva maandumisel Shenzheni lennuväljale. 35 hukkunut, 39 pääseb.
5.08.1997. Guamis kukub tugeva vihmasaju ajal maandumisel Won Pati lennuväljale sellest 5 km kaugusel alla Korean Airlinesi Boeing 747-300 (HL-7468, flight 801). 254 pardal olnud inimesest hukkub 228.
6.08.1997. Maandumisel Guami saarele kukub Agana lennuväljast 5 km kaugusel alla Korean Air Lines’i Boeing 747-300 (HL-7468, flight 801), pardal 237/17 inimest. Rusude vahelt toodi välja elusalt vaid 32 inimest, kellest viis hiljem surid. Õnnetuse peamiseks põhjuseks peetakse halbu ilmastikuolusid maandumispaiga lähedal. Lennuk oli ehitatud 1984. a., teinud 8433 lendu ja olnud õhus ligi 50 000 tundi.
10.08.1997. Formosa Airlinesi Dornier Do-228 (B-12556, flight 7601) puruneb maandumisel Beigani lennuväljale. 16 hukkunut.
3.09.1997. Kambodža pealinna Phnom Penhi lennuvälja lähedal kukub tihedas vihmasajus ja udus maandumisel alla naaberriigi Vietnam Airlinesi 1984. a. ehitatud Tu-134 (VN-A120, flight 815). 63/3. Kaks last ja kaks täiskasvanut pääsesid eluga.
13.09.1997. Saksa Luftwaffe Tu-154 (flight 074) põrkab Namiibias kokku USA õhujõudude C-141-ga (65-9405). 33 hukkunut.
26.09.1997. Indoneesias Sumatra saare põhjaosas kukub 40 km enne Medani linna lennuvälja alla Garuda A300-B4 (PK-GAI, flight 152). 222/12. Õnnetuse põhjuseks peetakse metsatulekahjudest tingitud halba nähtavust.
11.10.1997. Argentina-Uruguai piiril kukub tugeva äikesetormi ajal u. 450 km kaugusel Buenos Airesest alla Austral Lineasi DC-9-32 (LV-WEG, flight 2553) pardal 74 inimest. Hukkusid kõik. Lennuk oli teel Argentina kirdeosas asuvast Posadasest Buenos Airesesse.
6.12.1997. Irkutskis kukub vahetult pärast starti alla transpordilennuk An-124 (RA-82005). Hukkus 57 inimest, nende hulgas 23 lennukis viibinut. Lennukis purunes kaks Vietnami jaoks mõeldud Su-27 tüüpi hävituslennukit, mille väärtus oli 60 milj. dollarit.
15.12.1997. Araabia Ühendemiraatides kukub Sharajah’ lennuväljast 13 km kaugusel lõunas alla Tadžikistani Tadžikavia Tu-154 (EY-85281, flight 3183). 77/8. Kahest ellujäänust suri 20-aastane tadžiki neiu teel helikopteriga haiglasse. Vigastatud 37-aastane teine piloot j äi ellu.
17.12.1997. Kreekas, umbes 20 km kaugusel Saloniki linnast, kukub alla marsruudil Kiiev-Odessa-Saloniki lennanud Ukraina Aerosweet’i Jak-42 (UR-42334, flight 241), mis oli reisil. 62/8. 20. detsembril toimus uus õnnetus allakukkunud lennuki otsingutes osalenud Kreeka õhujõudude lennukiga C-130, mis põrkas varsti pärast õhkutõusmist vastu mäekülge. Viieliikmeline meeskond hukkus.
19.12.1997. Indoneesias Palembangi linna lähedal kukub alla Jakartast Singapuri teel olnud sihtkohamaa päritoluga SilkAir’ vaid kümme kuud vana Boeing 737-36N (9V-TRF, flight 185). 97/7.
28.12.1997. United Airlines Boeing 747-122 (N4723U) sattus selge ilmaga Vaikse ookeani kohal lennates tugevatesse turbulentsetesse õhuvooludesse. Pardal olnud 393 inimesest sai 19 reisijat vigastada, üks suri pärast maandumist Tokyos. Väändunud tiibade ja muude kerekahjustustega lennuk läks pärast maandumist mahakandmisele.
– 1998 –
2.02.1998. Manilast startinud Filipiinide Cebu Pacific Airi DC-9-32 (RP-C1507, flight 387) kukub alla maandumisel Mindanao saarel asuvale Cagayan de Oro lennuväljale. 99/5.
19.03.1998. Ariana Afghan Airlinesi Boeing 727-228 (YA-FAZ) kukub alla maandumisel Kabuli lennuväljale. 35/10.
20.04.1998. Veidi aega pärast õhkutõusmist Bogota lennuväljalt põrkab vastu Cerro El Cable mäge Ecuadori TAME lennuliinidele Air France’i kuulunud Boeing 727 (HC-BSU, flight 422), mille oli liisinud Prantsuse Air France. 43/10.
6.05.1998. Peruu õhujõudude Occidental Petroleum’i Boeing 737 (P4-NEN), pardal 87 inimest, kukub tormi ajal Andoase lennuväljale maandudes alla u. 5 km Occidentali džunglibaasist põhja pool. 13 inimest pääses eluga.
26.05.1998. Mongolian Airlinesi Harbin Y-12 (JU-1017) kukub 13 minuti pärast starti Erdeneti (Mongoolia) lennuväljalt alla. 26/2.
24.08.1998. Myanma Airwaysi Fokker F-27 (XY-AEN, flight 635) kukub alla maandumisel Tachileki lennuväljale. 32/4.
29.08.1998. Ecuadori pealinna Quito lennuväljal sööstab stardikiirendust tegev Kuuba Cubana Tu-154 (CU-T1264, flight 389) – pardal 76 reisijat ja 6 meeskonnaliiget –, üle stardiraja piirete, murdub pooleks ning plahvatab põlema. Koos kõrvaliste isikutega hukkus vähemalt 78, 39 sai vigastada.
2.09.1998. New Yorgi Kennedy lennuväljalt startinud Šveitsi Swissair’ MD-11 (HB-IWF, flight 111), kukub merre Kanada ranniku piiridesse jääva Nova Scotia lähistel. 215/14. Õnnetuse põhjuseks peetakse lennuki elektrijuhtmestikus lühise tagajärjel tekkinud tulekahju.
25.09.1998. Hispaania Paukn Airi BAe 146-100 (EC-GEO, flight 4101), mis oli teel Malagast Marokosse, kukub alla Maroko rannikul. 34/4.
29.09.1998. Lionair An-24RV (EW-46465, flight 602) kukub alla Sri Lankal. 48/7.
10.10.1998. Ligfnes Aériennes Congolaisesi 33 aastat vana (!) Boeing 727-30 (9Q-CSG) kukub alla lähenemisel Kindu (Kongo) lennuväljale. 38/3.
11.12.1998. Tai Thai Airways’i A310-324 (HS-TIA, flight 261), pardal 132/14 inimest, teel Bangkokist Surat Thani, puruneb maandumisel paduvihma ajal. 102 hukkunut. 45 inimest, nende hulgas 3 noort sakslast, pääsevad eluga.
– 1999 –
10.01.1999. Crossairi Saab 340 (HB-AKK, flight 498) kukub 2 minuti pärast starti Niederhasli (Šveits) lennuväljalt alla. 7/3.
24.02.1999. Hiina China Southwest Airlinesi Tu-154M (B-2622, flight 4509) kukub alla Hiina kaguosas. Hukkusid kõik 61 pardal viibijat.
5.03.1999. Maandumisel Indias Chennai lennuväljale ei tulnud välja Air France Boeing 747-2B3F (F-GPAN) ninatelik. Lennuk põles rusudeks.
7.04.1999. Turkish Airlinesi Boeing 737-400 (TC-JEP, flight 5904) kukub halva ilma ajal alla Hambilli lähedal. 6-liikikmeline meeskond hukkub.
31.08.1999. Buenos Airese lennuväljal sööstab stardirajalt välja ja süttib põlema LAPA Boeing 737-200 (LV-WRZ, flight 3142), pardal 95/6. Hukkus 63 inimest ja veel 2 maa peal.
31.10.1999. EgyptAir’ Boeing 767 (SU-GAP, flight 990), mis oli teel New Yorgist Kairosse, kukub New Yorgi lähedal merre. 202/14.
9.11.1999. TAESA DC-9-31 (XA-TKN, flight 725) kukub alla Mehhikos Uruapani lähedal. 13/5.
21.12.1999. Cubana Aviación DC-10 (F-GTDI, flight 1216) sõidab La Aurora lennuväljal stardirajalt välja. 16 hukkunut, 298 pääseb.
22.12.1999. Korean Air kaubalennuk Boeing 747-2B5F (HL7451) kukub alla Stanstedi lennuvälja lähedal. Hukkus 4 meeskonnaliiget.
– 2000 –
13.01.2000. Liibüas Marsa el-Bregas kukub alla Shorts 360-300 (HB-AAM). 23 hukkunut, 18 vigastatut.
31.01.2000. 32 km kaugusel California rannikust sööstab 5189 m kõrguselt peaaegu vertikaalselt alla Alaska Airlinesi MD-83 (N963AS, flight 261), pardal 83/5 inimest. Hukkusid kõik. Lennuk oli teel Mehhiko kuurortlinnast Puerto Vallartast Seattle’i. Õnnetuse põhjustas lohakast tehnohooldusest tingitud stabilisaatori tiguajami rike, mille tagajärjel kõrgustüür kiilus kinni lennuki laskumise asendis. Sellest hetkest alates ei olnud võimalik enam katastroofi ära hoida. Lennuk oli ehitatud 1992. aastal ja olnud õhus 26 584 t.
31.01.2000. Elevandiluurannikul kukub alla Kenya Airways’i A310 (5Y-BEN, flight 431), pardal 179 inimest. 9 pääses eluga. Abidjanist Lagosesse teele asunud lennuk kukkus alla kohe pärast õhkutõusmist u 2 km kaugusel rannikust merre. Lennuk oli valmistatud 1986. aastal.
31.01.2000. Californias Point Magus kukub alla Alaska Airliensi MD-83 (N963AS). 88 hukkunut.
16.02.2000. Viimane inimohvritega lennuõnnetus DC-8-tüüpi lennukiga. Kaubalennuk DC-8-71F kukub vahetult pärast starti Sacramento Mather’i lennuväljalt alla. Hukkusid kõik kolm meeskonnaliiget.
30.03. 2000. Sri Lankal Anuradhapuras kukub alla Sri Lanka õhujõudude An-26 (UR-7917). 40 hukkunut.
18.04.2000. Filipiinide Air Philippines Boeing 737-200 (RP-C3010, flight 541), pardal 124/7 inimest, kukub alla Davao linna lähedal. 131 ohvrit.
8.07.2000. Aerocaribe Aerospace Jetstream 31 (N912FJ, flight 7831) kukub alla Mehhikos Juarezi lähedal. 17/2.
22.06.2000. Hiinas Wuhanis kukub alla Wuhan Airlinesi Xian Tunshuji Y7-100C (B-3479). 44 hukkunut, 7 saab surma maa peal.
8.07.2000. Mehhikos Villahermosas kukub alla Aerocaribe British Aerospace J-32 (N912FJ). 19 hukkunut.
17.07.2000. Alliance Air’ Boeing 737-200 (VT-EGD, flight 7412), mis oli teel Calcuttast New Dehlisse kukub vahemaandumisel Indias New Dehlist u 1000 km kaugusel asuva Patna linna elamurajooni, 2 km enne maandumisraja algust. 58 pardal olnud inimesest hukkus 55. Veel neli hukkus maapinnal.
25.07.2000. Pariisi lennuväljalt startiv ülehelikiirusega Concorde (F-BTSC, flight 4590) sõidab üle metalliriba, mille kaotas eelnevalt startinud DC-10 (metalliriba oli pärit moorori nr. 1 reverseerimisseadme küljest). Lennuki üks rehv lõhkeb, selle tükid vigastavad tiivas asuvat kütusetanki, kütus voolab välja ja süttib. Põlev lennuk kukub peaaegu vertikaalselt alla. 109 ohvrit. 4 inimest hukkub maa peal.
23.08.2000. Araabia Gulf Air’ A320-212 (A40-EK, flight 072), teel Bahreinist Kairosse, kukub mõne minut pärast õhkutõusmist Manama lennuväljalt Pärsia lahte. 143 hukkunut. Lennuk oli ehit. 1994. a. ja olnud õhus 17 200 tundi. Tolleks ajaks oli kogu maailmas kasutusel 840 A320 tüüpi lennukit.
25.10.2000. 25 km kaugusel Batumist põrkab kursist kõrvalekaldunud Vene õhujõudude Il-18D (RA-74295) 1365 m kõrgusel vastu Mtirala mäe nõlva. Lennuk oli teel Moskva lähedasest Tšakalovskist Batumi. 73/11. Hukkunute hulgas oli ka 18 naist ja 9 last.
31.10.2000. Angolas plahvatab õhus Saurimo linna lähedal An-26 (D2-FDI) ja kukub alla. 44/5 ohvrit.
5.11.2000. Cameroon Airlines Boeing 747-2H7B (TJ-CAB) Pariisi maanduisel ei hakka ühe mootori revers tööle ja lennuk sööstab maandumisrajalt välja. Lennuk läks mahakandmisele.
15.11.2000. Angolas Luandas kukub alla Asa Pesada An-24 (D2-FCG). 40 hukkunut, 1 inimene saab surma maa peal.
Tunnuspildil: 12.03.1991. ATI kaubalennuk DC-8-62H-AF (N730PL, flight 102) kukub alla startimisel New Yorgi John Kennedy lennuväljalt. 5 ohvrit.
NB! Loe ka:
Piloodi 15-aastane poeg kukutab alla reisilennuki (1994)
SASi DC-9 maandub külmunud põllule (1991)
Tulekahju Swissair’i MD-11 pardal (1998)
Concorde’ lõpp (2000)
Lennuõnnetused 2001–2010 (galerii)
Lennuõnnetused 2011–2020
Lennuõnnetused alates 2021. aastast