Lennuõnnetused 1961–1970
Lennukompaniide lühendid
Trans World Airlines – TWA (USA, ühines 2001. aastal American Airlines’ga)
United Airlines – UA (USA)
Eastern Airlines – EAL (USA, lõpetas tegevuse 2001)
Pan-American World Airways – Pan Am (lõpetas tegevuse 1991)
British Eagle International Airlines – BEA (lõpetas tegevuse 1968)
Société anonyme belge de la navigation aérienne – SABENA (lõpetas tegevuse 2001)
Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – KLM (Holland)
Japan Air Lines – JAL
Scandinavian Airlines – SAS
(NB! Arv enne kaldkriipsu märgib hukkunud reisijate arvu ja arv pärast kaldkriipsu hukkunud meeskonnaliikmete arvu)
Kui keegi soovib mingi lennuõnnetuse kohta internetist üksikasjalikumat infot, siis otsimise hõlbustamiseks on sõna lend (ka reis) asendatud sõnaga flight. Piisab, kui näiteks sisestada American Airlines Boeing 707-123B N7506A flight AA1, ja vajalikud viited eri infoallikatele (sageli mitmes keeles) on kokäes.
-1961-
2.01.1961. CSA Czechoslovak Airlines Avia Il-14-32A (OK-MCZ) kukub alla startimisel Ruzyne rahvusvaheliselt lennuväljalt. 10 hukkunut.
15.02.1961. Brüsseli lähedal kukub maandumisel tõenäoliselt lennuki juhtimissüsteemi rikke tõttu alla SABENA Boeing 707-329 (OO-SJB, flight 548). 61/11. Üks talupoeg hukkub rusude all.
28.03.1961. Nürnbergi lähedal kukub alla Ceskoslovenske Aerolinie Il-18 (OK-OAD). 52 ohvrit.
10. 05.1961. Ida-Alžeerias kukub alla Air France’i Lockheed 1649A Starliner (F-BHBM, flight 406). 69/9. Katastroofi kõige tõenäolisemaks põhjuseks peeti nitrotselluloosi sisaldava põrgumasina plahvatust. Küll jäi aga välja selgitamata, kes ja mis eesmärgil selle terroriakti sooritas.
30.05.1961. Viis minutit pärast starti Lissaboni lennuväljalt kaotab Hollandi KLM-i DC-8 (seeria 53, PH-DCL, flight 897) meeskond kontrolli lennuki üle ja see kukub Atlandi ookeani. 47/14. Lennuk vajus 30 m sügavusel merepõhja ja hiljem toodi suurem osa lennukirusudest välja.
8.07.1961. Aerofloti Il-14P (CCCP-41848, flight 411) kukub alla Sosnovõi Bori lähedal. 9 hukkunut, 17 pääseb.
1.09.1961. Viis minutit pärast starti Chicago Midway lennuväljalt kukub kõrgustüüri rikke tõttu alla TWA Lockheed 049 Constellation (N86511, flight 529). 73/5.
10.09.1961. Iirimaal Limericki lähedal kukub ööpimeduses kapteni vea tõttu alla USA President Airlinesi DC-6B (N90773). 85 hukkunut.
12.09.1961. Marokos Rabati lähedal kukub piloodi vea tõttu alla Air France’i Sud-Aviation’i Caravelle III (F-BJTB, flight 2005). 71/6.
8.11.1961. Richmondi (Indiana) lähedal kukub kolme mootori rikke ja pilootide saamatuse tõttu alla Imperial Airlinesi Lockheed 094E Constellation (N2737A, flight 201/8). 77 hukkunut. Eluga pääsevad ainult lennuki kapten ja pardamehaanik.
7.12.1961. Casablanca lähedal kukub alla Ceskoslovenske Aerolinie Il-18 (OK-PAF). 72 hukkunut.
-1962-
1.03.1962. American Airlinesi Boeing 707-123B (N7506A, flight AA1) kukub kaks minutit pärast starti New Yorgi lennuväljalt pöördetüüri rikke tõttu Jamaica Bay lahte. 87/8.
4.03.1962. Kamerunis Douala lähedal kukub kõrgustüüri rikke tõttu alla Inglise Caledonian Airways’i DC-7C (G-ARUD, flight 153). 101/10.
16.03.1962. USA The Flying Tiger Line’i Lockheed 1049H Super Constellation (N6921C) kukub teadmata põhjusel Filipiini merre. Hukkuvad kõik 93 sõdurit ja 11 tsiviilmeeskonnaliiget.
27.03.1962. Cubana Il-14 (CU-T819, flight 853) kukub alla pärast starti Antonio Maceo lennuväljalt. 22 hukkunut.
22.05. 1962 kukub Unionville lähedal (Missouri) alla Continental Air Lines Boeing 707-124 (N70775, flight 11). 37/8. FJB korraldatud juurdluse käigus selgus, et üks reisija oli enesetapmise eesmärgil võtnud lennukisse kaasa dünamiidilaengu. Mees tappis end selleks, et tema naine saaks kätte suure kindlustussumma.
3.06.1962. Pariisis Orly lennuväljalt startiv Air France’i Boeing 707-328 (F-BHSM, flight 007) teeb avarii. Hetkel, kui kiirusega 320 km/h mööda stardirada kihutav lennuk saab ninateliku maast lahti, alustab meeskond ootamatult pidurdamist. Boeing sõitis suure hooga stardirajalt välja, purunes ja süttis põlema. Hukkus 130 inimest. Vigastustega pääsesid ainult kaks masina sabaosas viibinud stjuardessi. Lennuki startimisel tekkis juhise liigutamisel niivõrd suur takistus, et piloot arvas kõrgustüüri olevat blokeeritud. Õnnetuse asjaolude uurimisel selgus, et kõrgustüür oli valesti trimmitud. Hiljem korraldatud test näitas, et lennuk oleks võinud startida ka valesti trimmitud kõrgustüüriga. Paraku puudus aga piloodil vajalik info stardi kriitilises faasis ainuõige otsuse vastuvõtmiseks. Veel selgus, et kõrgustüüri vale asend oli tingitud servomootori väljalangemisest, mille ülesütlemise põhjus aga ei selgunud.
13.06.1962. Aerofloti Il-14M (CCCP-91536) kukub alla maandumisel Odessa lennuväljale. 35 hukkunut.
22.06.1962. Lääne-Indias Basse-Terres 500 m kõrgusel põrkab Air France’i Boeing 707-328 (F-BHST, flight 117) vastu mäge. Õnnetuse põhjustas maapealse lennutalituse navigeerimisvead ja lennuki raadiokompassi vale näit. 103/10.
30.06.1962. Krasnojarski lähedal kukub alla Tu-104A (CCCP-42370). 84 hukkunut.
6.07.1962. Taškendi lennuvälja lähedal kukub alla Aerofloti Il-14M (CCCP-61628, flight 213). 32 hukkunut.
7.07.1962. Indias Junnari (Maharashtra) lähedal kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla Alitalia (AZ) DC-8-43, (I-DIWD, flight 771). 85/9.
20.08.1962. Panair do Brasil DC-8-33 (PP-PDT) kukub alla pärast starti Rio de Janeiro-Galeao lennuväljalt, pardal 120 inimest. 14 hukkunut.
25.10.1962. Moskva Šeremetjevo lennuväljalt startides kukub alla Tu-104B (CCCP-42495). 11 hukkunut.
23.11.1962. Le Bourget’s kukub alla Malevi Il-18D (HA-MOD). 21 hukkunut.
27.11.1962. Peruus Lima lähedal põrkab maandumisel teisele ringile läinud Brasiilia VARIG-i Boeing 707-441 (PP-VJB, flight 810) pilootide navigeerimisvea tõttu vastu mäge. 80/17.
-1963-
1.02.1963. Ankara kesklinna kohal põrkavad vähem kui 2000 m kõrgusel kokku Liibanoni Middie East Airlinesi turbopropellerlennuk Vickers Viscount 754 (OD-ADE) ja Türgi õhujõudude transpordilennuk DC-47 (CBK-28). Peale mõlemas lennukis viibinud 17 inimese hukkus maa peal 87 linnaelanikku, 50 sai vigastada.
3.06.1963. 210 km kaugusel Anette saarest (Alaska) kukub Northwest Airlinesi DC-7C (N290) Vaiksesse ookeani. Võimalikuks õnnetuse põhjuseks peeti kas lennuki jäätumist või tugevaid turbulentseid õhuvoole. Hukkuvad kõik pardal olnud 95 sõdurit ja 6 tsiviilmeeskonnaliiget.
13.07.1963. Irkutski lähedal kukub alla Aerofloti Tu-104B (CCCP-42492, flight 12). 33 hukkunut, 2 pääseb.
28.07.1963. United Arab Airlinesi de Havilland Comet 4C (SU-ALD, flight 869) kukub maandumisel Bombay (Mumbay) lennuväljale 15 km kaugusel rannikust merre. Lennuk oli teel Tokiost Kairosse. Õnnetuse põhjuseks peetakse asjaolu, et lennuk sattus tugevatesse turbulentsetesse õhuvooludesse ja piloot kaotas kontrolli lennuki üle. 55/8.
21.08.1963. Hommikul stardib Tu-124 (CCCP-45021) Ülemiste lennuväljalt regulaarsele lennule Tallinn-Moskva. Õhkutõusnud lennukil ei õnnestunud ninatelikut lõpuni sisse tõmmata. Tallinnas oli udu ja sinna tagasi pöörduda ei saanud, sellepärast suunasid lennujuhid lennuki Leningradi, et maanduda Pulkovo lennuväljale.
Pulkovos tehti ettevalmistusi lennuki maandumiseks kõhule betoonraja kõrval. Kohal olid tuletõrje- ja kiirabiautod. Lennuk jäi tiirlema lennuvälja lähistel 500 m kõrgusel, et kulutada paagid kütusest tühjaks — et lennuk oleks maandumisel kergem ja et vähendada tuleohtu. Lennuki meeskond üritas lennuki garderoobi eesriiet hoidva toru abil lahti taguda kinnikiilunud telikut, aga see ei õnnestunud.
Kaheksandal ringil, kui lennuk oli lennuväljast 21 km kaugusel ja kütusenäidikute järgi kütust lennuväljani jõudmiseks piisavalt, seiskus vasak mootor kütuse lõppemise tõttu. Lennukil lubati lennata otse üle linna lennuväljale, aga kohe varsti seiskus ka teine mootor. Lennuk alustas laskumist kesklinna kohal poole kilomeetri kõrgusel.
Lennuväljani jõuda oli võimatu. Ei jäänud muud üle, kui üritada maanduda Neeva jõele. Lennuki komandör andis juhtimise üle teisele piloodile, kes oli teeninud merelennuväes ja kellel oli vette maandumise kogemus. Lennuk lendas üle Maloohtinski prospekt 6 maja ning 4 meetri kõrguselt üle ehitamisel oleva Aleksander Nevski silla ja maandus 14 sekundit pärast mootorite seiskumist vette raudteesilla lähedal. Jõgi on selles kohas 400 m lai. Vesi hakkas küll tungima vigastuste tõttu lennukisse, aga jõel sõitnud aurupuksiir vedas lennuki kalda äärde ning kõik 45 reisijat ja lennuki 7-liikmeline ekipaaž pääsesid lennukist elusa ja tervena. Muide, lennuki pardal viibis ka hilisem Vene patriarh Aleksius (1929–2008!
24.08.1963. Kutaisi lennuvälja lähedal kukub alla Aerofloti Il-14P (CCCP-61617, flight 663). 32 hukkunut.
4.09.1963. Šveitsis Dürrenäschis kukub tehnilise rikke tõttu alla Swissair AG Sud-Aviation’i Caravelle (HB-ICV, flight 306) III. 74/6.
17.10.1963. Egyptian Air Force Il-14 kukub mootori süttimise tagajärjel alla Assuanis. 14 hukkunut.
20.10.1963. Aerofloti Il-14M (CCCP-04197) kukub alla Graham Belli saare lähedal. 7 hukkunut.
29.11.1963. 25 km kaugusel Montreali lennuväljast kukub pilootide vea tõttu alla Trans-Canada Air Lines’i DC-8-54F (CF-TJN, flight 831). 111/7.
8.12.1963. Elktoni (Maryland) lähedal kukub välgulöögi tagajärjel alla Pan Am’i Boeing 707-121 (N709PA, flight 214). 73/8.
-1964-
18.02.1964. Indias kukub alla Indian Air Force Il-14. 13 hukkunut. Lennuki rusud leti alles sama aasta mais.
25.02.1964. Viis minutit pärast starti kukub Partchartraini järve USA EAL DC-8-021 (N8607, flight 304), mis oli teel Mexico Cityst New Yorki. 51/7.
29.02.1964. Innsbrucki lähedal põrkab halva nähtavuse juures piloodi vea tõttu 2500 m kõrgusel vastu mäge BEA Bristol Britannia 312 (G-AOVO, flight 802). 75/8.
1.03.1964. Zephyr Cove (Nevada) lähedal kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla USA Paradise Airlinesi Lockheed 049 Constellation (N86504, flight 901A). 81/4.
9.07.1964. Novosibirskis teeb kõva maandumise Aerofloti Tu-104B (CCCP-42476). Ohvreid ei olnud.
2.09.1964. Sahhalinil kukub alla Aerofloti Il-18B (CCCP-75531). 87 hukkunut.
2.10.1964. Hispaanias Trevelezi (Granada) lähedal põrkab pilootide navigeerimisvea tõttu 2000 m kõrgusel vastu mäge Prantsuse UTA DC-6B (F-BHMS). 73/7.
19.10.1964. Jugoslaavias kukub alla Aerofloti Il-18 (CCCP-75668). 33 hukkunut.
28.11.1964. Surami lähedal kukub alla Aerofloti Il-14P (CCCP-41883, flight F-51). 7 hukkunut, 8 pääseb.
-1965-
6.02.1965. Tšiilis, 50 km kaugusel Santiagost kukub lennuki kapteni vea tõttu alla Tšiili LAN-i DC-6B (CC-CCG, flight 107). 80/7.
8.02.1965. New Yorgi lähedal kukub dispetšeri desorienteerivate korralduste tõttu (oli tekkinud kokkupõrkeoht teise lennukiga) Atlandi ookeani USA EAL-i DC-7B (N849D, flight 663). 79/5.
20.05.1965. Kairo lähedal kukub teadmata põhjusel alla Pakistan International Airlinesi Boeing 720B (AP-AMH, flight 705). 108/10.
8.07.1965. Kanadas Briti Columbias kukub alla Canadian Pacific Air Line’i Douglas DC-6B (CF-CUQ, flight 21), mis oli teel Vancouverist Prince Georgiasse. Tõenäoliselt oli üks reisija ennast tagumises tualettruumis elukindlustuse väljapetmise eesmärgil ennast õhku lasknud. 46/6.
3.08.1965. Kuibõsevi lähedal kukub alla Aerofloti Tu-124 (CCCP-45026). 25 hukkunut.
8.11.1965. Constance (Kentucky) lähedal kukub pilootide vea tõttu alla American Airlinesi Boeing 727-23 (N1996, flight 383). 53/5.
11.11.1965. USA-s Salt Lake City lennuväljal puruneb United Airlines’i Boeing 727-22 (N7030U, flight 227). Piloodi süü tõttu oli lennuki maandumiskiirus ettenähtust kolm korda suurem! Kui saamatu piloot oma viga märkas, oli juba hilja. Lennuk prantsatas maha 100 m enne stardiraja algust, murdis peateliku ja libises veel 850 m mööda maad edasi, enne kui peatus. Kogu lennuki kere põles ära. Kuigi ükski lennukis viibinutest vastu Boeingu maad põrkamisel viga ei saanud, hukkus leekides 43 reisijat. 48 ellujäänu seas oli 35 vigastatut, nende hulgas ka kõik kuus meeskonnaliiget. Ohvreid oleks olnud vähem, kui üks stjuardess oleks jõudnud temale ettenähtud kohale. Aja jooksul on saanud kogu maailma tsiviillennunduses reegliks, et lennuki startimisel ja maandumisel peavad kõik lennusaatjad istuma avarii- või peaväljapääsude vahetus läheduses.
25.11.1965. Trans Caribbean Airways DC-8-54-F (N8784R) hävib tulekahjus Florida lennuväljal.
-1966-
1.01.1966. Aerofloti Il-14P (CCCP-61618) kukub alla. 23 hukkunut.
24.01.1966. Austria Alpides põrkab kapteni navigeerimisvea tõttu tihedas udus 4000 m kõrgusel vastu mäge Air India Boeing 707-437 (VT-DMN, flight 101). 106/11.
16.02.1966. Komis Pehhora lähedal kukub mootori süttimise järel alla Aerofloti Il-14M (CCCP-52058). 26 hukkunut.
17.02.1966. Aerofloti Tu-114 (CCCP-76491) kukub alla pärast starti Šeremetjevo lennuväljalt. 21 hukkunut, 42 pääseb eluga.
5.03.1966. Jaapanis Gotemba lähedal satub Inglise BOAC-i Boeing 707-436 (G-APFE, flight 911) tugevasse õhuvoolusesse ning puruneb õhus. 113/11.
22.04.1966. Ardmore (Oklahoma) lähedal tabab maandumisel kaptenit südameatakk ning American Flyers Airline Corporation’i Lockheed 188C Electra (N183H) kukub alla vahetult enne maandumisraja algust. 83/5. 15 inimest saab vigastada.
1.09.1966. Jugoslaavias Lubljana lähedal kukub pilootide vea tõttu alla Britannia Airways’i Bristol Britannia 102 (G-ANBB). 92/6.
22.11.1966. Aden Airways DC-3 (VR-AAN) kukub umbes 20 minutit pärast starti 1800 m kõrgusel toimunud plahvatuse tõttu alla 210 km kaugusel Adenist idas. 27/3. Keegi oli toonud käsipagasis lõhkekeha reisisalongi.
24.11.1966. Bratislava lähedal kukub oletatavasti piloodi vea tõttu alla Bulgaaria TABSO Il-18 (LZ-BEN). 74/8.
24.12.1966. Aeronaves de Mexico DC-8-51 (XA-NUS) teeb hädamaandumise Mexico Cityle lähenedes kuivanud Texcoco järvele; kõik 109 pardal olnud inimest jäid ellu, kuid lennuk hävis.
-1967-
16.02.1967. Manados kukub alla Garuda Lockheed L-188C Electra (PK-GLB, flight GA708), pardal 84 inimest. 22 hukkunut.
5.03.1967. Lake Centrali Convair 340 (flight 527) kukub alla Marseilles’ lähedal (Ohio). Hukkuvad kõik 38 pardal olnud inimest.
5.03.1967. Varig Airlinesi Douglas DC-8-33 (flight 837) kukub pilootide vea tõttu alla Roberts International Airporti lähedal. 71 reisijast ja 19 meeskonnaliikmest hukkub 50, samuti viis inimest maa peal.
12.03.1967. Aerofloti Il-14P (CCCP-61657, flight 1799) kukub alla Jakutski lähedal. 15 hukkunut, 4 pääseb.
30.03.1967. Delta Air Lines DC-8-51 (N802E) kukub treeninglennul alla New Orleansis Hiltoni hotelli lähedal. 19 hukkunust sai surma 13 maa peal.
20.04.1967. Maandumisel Nicosia lennuväljale kukub pilootide valearvestuse tõttu alla Šveitsi Globe Air AG-i Bristol Britannia 313 (HB-ITB) . 117/9. Kolm reisijat ja üks stjuardess pääsevad eluga.
3.06.1967. Prantsusmaal Prats-de-Mollo-la-Preste (Roussiloni provints) lähedal põrkab Inglise Air Ferry DC-4 (G-APYK) dispetšeri ja pilootide navigeerimisvigade tõttu 1500 m kõrgusel vastu kaljut. 83/5.
4.06.1967. Maandumisel Manchesteri (Inglismaa) lennuväljale kukub kahe mootori rikke ja lennuki mitme konstruktsioonivea tõttu alla British Midland Airways Canadair C-4 (G-ALHG). 69/3. 10 reisijat ja 1 stjuardess pääsevad eluga.
19.07.1967. Hendersonville’i (Põhja-Carolina) lähedal põrkavad 1800 m kõrgusel kokku Piedmont Airlinesi Boeing 727-22 (N68650, flight 22) ja LanseAir’ väikelennuk Cessna 310 (N3121S). Hukkusid kõik reisilennuki pardal olnud 74 ja väikelennukis viibinud 3 inimest.
5.09.1967. Ceskoslovenske Aerolinie Il-18 (OK-WAI) kukub alla Kanadas Ganderi lennuvälja lähedal. 37 hukkunut, 32 pääseb.
12.10.1967 kukkus Türgi edelaranniku lähedal merre BEA lennuk De Havilland Comet 4B (G-ARCO, flight 284). 59/7. Rusude hoolikas uurimine näitas, et lennuk oli langenud sabotaažiakti ohvriks. Kuid ka seekord jäid süüdlased tabamata. Üsnagi tõenäoliseks peeti versiooni, mille kohaselt võis olla tegemist enesetapuga kindlustussumma väljapetmiseks, sest kaks reisijat olid oma elu kindlustanud ebatavaliselt suure summa eest, kusjuures üks võimalikest kahtlusalustest sai oma kindlustuspoliisi kätte alles vahetult enne väljalendu.
16.11.1967. Aerofloti Il-18B (CCCP-75538) kukub alla Sverdlovski lähedal. 130 hukkunut.
20.11.1967. Covingtoni (Kentucky) lähedal põrkab TWA Convair 880 (N821TW, flight 128) pilootide vea tõttu vastu mäge. 65/5. Kümme reisijat ja kaks stjuardessi pääsevad eluga.
-1968-
29.02.1968. Bratski lähedal kukub alla Aerofloti Il-18D (CCCP-74252). 82 hukkunut.
5.03.1968. Basse-Terre (Guadeloupe, Lääne-India) lähedal kukub pilootide vea tõttu alla Air France’i Boeing 707-328C (F-BLCJ, flight 212). 52/11.
24.03.1968. Iirimaal Wexforde’i sadama lähedal kukub teadmata põhjusel alla Iiri Aer Lingus’i Vickers Viscount 803 (EI-AOM, flight 712). Kõige tõenäolisemaks õnnetuse põhjuseks peeti lennuki tugevasse õhuvoolusesse sattumist. 57/4.
8.04.1968. BOAC Boeing 707-465 (G-ARWE, flight 712) pidi lendama kahe vahemaandumisega (Zürichis ja Singapuris) Sydneysse. 20 sekundit pärast starti kuulevad piloodid tugevat pauku. Üks mootor oli süttinud ja 90 sekundit pärast süttimist eraldus tiiva küljest. Pilootidel õnnestub siiski teha hädamaandumine. Reisjate evakueerimisel hukkub mürgises suitsus neli reisijat ja üks stjuardess. 38 reisijat saab erinevaid vigastusi. Lennuki pardal oli 116 reisijat ja 11 meeskonnaliiget. Lennuk põles rusudeks. (Vt. tunnuspilti.)
20.04.1968. Startimisel Windhoeki (Namibia) lennuväljalt kukub kapteni vea tõttu alla South Africa Airlinesi Boeing 707-344C (ZS-EUW, flight 228/129). 111/12. Viis reisijat pääsevad vigastustega.
3.05.1968. Dawsoni (Texas) lähedal satub USA Braniff International Airways’i Lockheed 188A Electra (N9707C, flight 352) pilootide süü tõttu äikesepilve, puruneb õhus ning kukub põlevana alla. 80/5.
2.08.1968. Alitalia DC-8-43 (I-DIWF, flight 660) kukub pilootide vea tõttu maandumisel alla Milano lähedal. 95 pardal olnust hukkub 13.
3.09.1968. Maandumisel Burgasi lennuväljale kukub alla Bulairi Il-18 (LZ-BEG). 47 hukkunut, 42 pääseb.
11.09.1968. D’Antibes’ neeme (Prantsusmaa) lähedal puhkeb Air France’i Caravelle III (F-BOHB, flight 611) pardal tulekahju ja lennuk kukub Vahemerre. 89/6.
12.12.1968. Maandumisel Marquetia (Venezuela) lennuväljale kukub teadmata põhjusel 15 km kaugusel rannikust Kariibi merre Pan Am Boeing 707-321B (N494PA, flight 217). Võimalik, et piloot laskis ennast eksitada linnatuledest. Selline optiline illusioon öises pimeduses jätab mulje, et lennuk asub kõrgemal kui ta tegelikult on. 42/9.
-1969-
5.01.1969. Inglismaal Horley lähedal (Surrey krahvkond) kukub maandumisel alla Ariana Afghan Airlinesi Boeing 727-113C (YA-FAR, flight 701). Lennuk oli teel Kabulist Londonisse Gatwicki lennuväljale. 62 reisijast hukkus 48 ja kaks majaelanikku. Kaheksast meeskonnaliikmest sai surma viis. Õnnetuse põhjuseks peetakse pilootide jämedaid vigu lennuki juhtimisel.
13.01.1969. SAS-i DC-8-62 (LN-MOO, flight 933) kukub maandumisel Los Angelese lähedal Santa Monica lahte. 45 pardal olnud inimesest hukkub 15, 17 saab vigastada.
16.03.1969. Startimisel Grano del Oro (Venezuela) lennuväljalt kukub pilootide vea tõttu alla Venezuela VIASA DC-9 (YV-C-AVD, flight 742). 74/10; 71 inimest saab surma lennuki rusude all, rohkem kui 100 vigastada.
20.03.1969. Maandumisel Assuani (Egiptus) lennuväljale puruneb piloodi vea tõttu United Arab Airlinesi Il-18D (SU-APC). 93/7
2.04.1969. Poolas Krakovi lähedal kukub alla Poola LOT-i An-24 (SP-LTF, flight 165). 53 hukkunut.
4.06.1969. Maandumisel Mexico City lennuväljale põrkab Compania Mexicana de Aviacion’i Boeing 727-64 (XA-SEL, flight 704) piloodi vea tõttu 1800 m kõrgusel vastu mäge. 72/7.
23.06.1969. Aerofloti Il-14M (CCCP-52018, flight 831) põrkab kokku sõjaväe transpordilennukiga An-12 (08525). 120 hukkunut.
26.08.1969. Moskva lähedal kukub alla Aerofloti Il-18B (CCCP-75708, flight 1770). 16 hukkunut, 96 pääseb.
1.09.1969. Aerofloti Il-14P (CCCP-61731, flight 55) põrkab vastu mäge. 22 hukkunut, 5 pääseb.
20.09.1969. Vietnamis Hoi Ani lähedal põrkavad umbes 100 m kõrgusel kokku maanduvad Lõuna-Vietnami reisilennuk DC-4 (XV-NUG) ja USA õhujõudude hävituslennuk F-4E Phantom II (67-393). 77 reisijast hukkus 75, maa peal sai surma veel kaks inimest. Hävituslennuki piloodil õnnestus katapulteeruda.
20.11.1969. Nigeerias Ikeja lähedal kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla Nigeria Airways’i BAC VC-10 (5N-ABD, flight 825). 76/11.
3.12.1969. Venezuelas Caracase lähedal kukub teadmata põhjusel 10 km kaugusel rannikust Kariibi merre Air France’i Boeing 707-328B (F-BHSZ, flight 212). 41/11.
8.12.1969. Kreekas Keratea lähedal põrkab lennukoridorist kõrvalekaldunud Olympic Airways’i DC-6B (SX-DAE, flight 954) 600 m kõrgusel vastu mäge. 85/5.
-1970-
13.01.1970. Polynesian Airlinesi DC-3 (5W-FAC) kukub alla Lääne-Samoas Faleola lähedal. 32 hukkunut.
28.01.1970. 40 km kaugusel Batagaist kukub alla Aerofloti An-24 (CCCP-47701, Jakuutia). 34 hukkunut.
29.01.1970. Maandumisel Murmanski lennuväljale kukub alla Aerofloti Tu-124B (CCCP-45083, flight 145). 11 hukkunut, 27 pääseb.
4.02.1970. Aerolineas Argentinase Hawker Siddeley HS 748 (LV-HGW, flight 707) kukub alla Argentinas Lomas Alta lähedal. 37 hukkunut.
6.02.1970. Lähenemisel Samarkandi lennuväljale põrkab 32 km kaugusel lennuväljast vastu mäge Aerofloti Il-18B (CCCP-75798, Usbekistan). 92 hukkunut.
15.02.1970. Pärast starti Santo Domingo lennuväljalt kukub mootoririkke tõttu 3 km kaugusel rannikust Kariibi merre Compania Dominicana de Aviacion Capor A DC-9-32 (HI-177). 97/5.
21.02.1970. Šveitsis Würenlingeni lähedal kukub pärast pommiplahvatust alla Swissairi Convair CV 990 „Baselland“ (HB-ICD, flight 330). 38/9. Lennuk oli teel Zürichist Tel Avivi Iisraelis.
1.04.1970. Pärast kokkupõrget meteoroloogilise õhupalliga kukub 20 km kaugusel Tugutšinist alla Aerofloti An-24 (CCCP-47751, Lääne-Siberi, flight 1661). 45 hukkunut.
2.05.1970. Saint Croixi lähedal (USA Neitsisaared) kukub kütuse lõppedes merre ALM-i DC-9 (N935F, flight 980), pardal 57 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. 23 inimest hukkub, nende hulgas 4 meeskonnaliiget, 40 pääseb vigastustega. Lennuk oli teel New Yorgist Sint Maartenisse.
1.06.1970. Tripoli lähedal kukub alla Tu-104B (OK-NDD). 13 hukkunut.
26.06.1970. Teheranist startinud Alitalia DC-8 (I-DIWL, flight AZ713) viibis 9000 m kõrgusel u 8 km kaugusel Damaskusest, kui lennukis oli kuulda tugevat lööki, mille tagajärjel lennuk laskus u 900 m. Mootori nr 1 väljalülitamisega maandus lennuk siiski kindlalt sihtlennuväljal Beirutis. Keegi pardal viibinud 84 reisijast ja 10 meeskonnaliikmest viga ei saanud, kuid DC-8 kahjustused olid tugevad. Vasakus tiivas oli u 0,6 m läbimõõduga auk ja mõlemad mootorid olid pikitud sadade metallikildudega. Polnud mingit kahtlust, et lennukit oli tabanud rakett, mis oli tõenäoliselt välja lastud Süüria hävitajalt MiG-17.
3.07.1970. Hispaanias Arbuciase lähedal põrkab dispetšeri süü tõttu 1200 m kõrgusel vastu mäge Inglise Dan-Air Services’i Comet 4 (G-APDN, flight 1903). 105/7.
9.08.1970. Peruus Cuzco lähedal kukub piloodi vea tõttu alla Peruu LANSA Lockheed 188A Electra (OB-R-939, flight 502). 91/8.
12.08.1970. China Airlinesi NAMC YS-11 (B-156, flight 206) põrkab äikesetormi ajal Taipei lennuvälja lähedal vastu Yuani mäge. 14 hukkunut, 17 pääseb.
2.09.1970. Dnepropetrovski lähedal kukub alla Aerofloti Tu-124 (CCCP-45012, Leedu, flight 3630). 37 hukkunut.
3.09.1970. Leninabadi (nüüd Khujand) lähedal kukub alla Aerofloti Jak-40 (CCCP-87690, Tadžikistan). 21 hukkunut.
6.09.1970. Palestiina vabadusvõitlejad ärandavad EL Al-i Boeing 707 (flight 219), Pan Am-i Boeing 747 (flight 93), Swissiairi DC-8 (flight 100), TWA Boeing 707 (flight 741) ja 9. septembril BOAC-i Vickers VC10 (flight 775). Kõik lennukid lastakse maa peal õhku. Flight 93 oli esimene Boeing 747 tüüpi lennuk, mis hävis terroriakti tagajärjel.
15.09.1970. Alitalia DC-8-62 (I-DIWZ, flight 618) puruneb John F. Kennedy lennuväljale maandumisel. Kõik 156 pardal olnut pääsevad, kuid lennuk läheb mahakandmisele.
28.09.1970. Cruzeiro DC-3 (PP-CBV) kukub alla Brasiilias Sena Madureira lähedal. 32 hukkunut.
14.11.1970. Huntingtoni (Lääne-Virginia) lähedal kukub pilootide navigeerimisvea tõttu alla Southern Airways’i DC-9-31 (N97S, flight 932). Lennuki pardal viibis 36-liikmeline jalgpallimeeskond, viis treenerit ja peatreener, 28 saatjat ja 5-liikmeline meeskond. Hukkusid kõik.
27.11.1970. Capitol International Airwaysi DC-8-63CF (N4909C) ei suuda Anchorage (Alaska) lennuväljalt startides kõrgust koguda ja sõidab stardirajalt välja. 47 inimest hukkub, 182 pääseb.
31.12.1970. Leningradi lähedal kukub pärast startimist Pulkovo lennuväljalt mitme mootori seiskumise tagajärjel alla Aerofloti Il-18 (CCCP-75773, Armeenia, flight 3012). 6 hukkunut, 80 pääses. Lennuk oli teel Jerevani.
Tunnuspildil: 8.04.1968. Põlev BOAC Boeing 707-465 Londoni lennuväljal pärast hädamaandumist.
NB! Loe ka:
Lennuõnnetused 1981–1990 (galerii)
Lennuõnnetused 1991–2000 (galerii)
Lennuõnnetused 2001–2010 (galerii)
Lennuõnnetused 2011–2020
Lennuõnnetused alates 2021. aastast