Kuidas hommikul pohmellist lahti saada

4 minutit lugemist

Hommikul valutab pea lausa hullumoodi, isu pole ollagi Ja tuju on igatahes allapoole nulli. Tuttav tunne kõigile, kes eelmise! õhtul ülemäära pidutsenud.

Räägitakse, et pohmelli vastu polevatki rohtu, see tuleb lihtsalt hambad ristis üle elada. Nii see nüüd muidugi ei ole. Siinkohal mõned järeleproovitud ja igati tõhusad vahendid, mis on leidnud kasutamist ja heakskiitu mujalgi maailmas.
Niisiis, kui juba peoks läheb … tuleks meeles pidada üldtuntud tõde0 – mitte juua mitut erinevat liiki alkoholi segamini ja mitte alustada dessertveini ja šampanjaga. Enne lauda istumist oleks hea sisse võtta lusikatäis taimeõli või süüa (juua) ära üks toores muna. Et mitte liiga kiiresti purju jääda, tuleks süüa rohkesti keedetud kartulit. Mõned asjatundjad väidavad, et alkoholi peaks tarvitama koos piimatoodetega. Alkoholi võimsa vaenlasena katab piim mao limaskesta justkui kilega, takistades sel moel alkoholi imendumist verre.
Küllaltki efektiivselt toimib ka selline kainestav vahend: Kolm neljandikku klaasi tomatimahla, 2 spl hapukoort, toores muna ja peenestatud muskaatpähkel. Ka kapsast on ajast aega peetud alkoholi vaenlaseks. Juba vanad roomlased närisid arvukate toidukordade vaheajal kohusetundlikult kapsalehti, et vältida purju jäämist.
* Kui pärast lauasistumist on selge, et järgmine hommik tõotab raskeks kujuneda, tuleks teha nii: enne magamajäämist puhasta magu, juues ära soodalahuse (1 spl soodat segatud l liitri keedetud veega), seejärel võta l aspiriin ja 6 tabletti aktiviseeritud sütt. Hommikul, voodist tõusmata, masseeri laupa, nägu, kõrvu ja tee mõned ettevaatlikud pearingid. Siis käi duši all (soe ja jahe vesi vaheldumisi), veel parem on aga vann meresoolaga.
* Suurepärane vahend pohmelli vastu on ka kuum hapukapsas. Prantslased söövad aga taolistel juhtudel küüslaugusuppi. Selle valmistamine on väga lihtne: taldrikule panna tükk leiba, lisada paras kogus peenekshakitud küüslauku, valada see üle keeva veega ning lüüa sisse üks toores muna.
* Kui tunned, et koidikuni kestnud pidu on ärgates veel kontides ja pea on raske veel ka hommikul, siis esmalt alusta oma päeva tubli veesõõmuga, milleks sobivad hästi nii Gruusia mineraalvesi Borjomi kui ka Saksa mineraalvesi Appollinaris või Portugalist pärit Campilho. Naturaalne mineraalvesi aitab puhastada keha jääkainetest ja toksiinidest ning taastada keha vedelikuvarud.
* Hommikueineks valmista endale üks korralik omlett, sest munad sisaldavad tauriini, mis soodustab kahjulike ainete organismist eemaldumist. Lisa munale rohkelt juurvilju, mis sisaldavad kehale vajalikke antioksüdante.
* Kui vähegi võimalik ja jaksad, siis mine tööle jala või kasuta ühistransporti ja välju mõned peatused varem, et saaksid enne kontorisse minemist veidi värsket õhku hingata. Igal juhul väldi autojuhtimist.
* Kui tunned end halvasti ja väsinuna ning mõlgutad mõtteid kohvist, siis ole pigem ettevaatlik ning kaalu oma otsust hoolega. Kofeiinirikkad joogid annavad küll energiat ja parandavad töövõimet, kuid kofeiin pigem viib organismist vett välja, võib tekitada maoärritust ning teeb enesetunde ärevaks. Veel võib ärritust tekitada happeliste jookide joomine, nagu apelsini-, greibi- või sidrunimahl. Iivelduse korral tasuks vältida piimatooteid, mis süvendavad seda veelgi.
* Vahepalaks söö banaani, mis sisaldavad kaaliumi. Nimelt on kaalium vajalik neerudest mürgiste ülejääkide eraldamise stimuleerimiseks, veel suurendab kaaliumi vaegus organismis iiveldustunnet ja krampe.
* Igaüks, kel eelmine öö on lühikeseks jäänud, teab, mis on pärastlõunane väsimus. Eriti saabub väsimustunne ja soov uinak teha peale lõunaeinet. Kui tunned end loiuna, püsiv raskustunne kõhus tekitab soovi pikali heita, siis tõuse toolilt püsti, liigu veidi ringi, venita kergelt. Näiteks lehitse värsket ajalehte püsti seistes. Samuti võid pesta puhtaks näiteks kontori kraanikaussi kuhjunud kohvitassid. Igasugune füüsiline aktiivsus parandab vereringet ja annab lisaenergiat.
* Peale hilist söömist ja ka suuri toidukoguseid võib seedetegevus olla järgmisel päeval veel ärritunud, siis soovitame vältida karastusjooke ja eelista pigem mineraalvett, mis on naturaalne lahusti ja kergendab tunduval seedimisprotsessi. Mineraalvett ei ole soovitav juua enne alkoholi tarbimist või söömist ega ka vahepeal. Kõige parem on seda teha peale söömist ja alkoholi tarbimist – ainult nii on kasutegur maksimaalne.
* Peale tööpäeva võta ette tee joogasaali, sest kergemad hingamisharutused ja mediteerimine abistab hapnikul paremini vereringes liikuda ja südamel hapnikurikast verd pumbata. Mediteerimine vabastada meeled ja aitab lõõgastuda.

 

* * *

Punane vein kaitseb hambaid
Hea uudis veinisõpradele – teadlased väidavad, et punane vein on kasulik hammastele. Veini komponendid nimega polüfenoolid, mis vähendavad kolesterooli, hoiavad ka igemeid tervetena. Kanada Quebeci Lavali ülikooli teadlased avastasid, et polüfenoolid aitavad ära hoida igemete paistetust. 65 protsenti üle 50-aastastest inimestest kannatab igemete paistetuse käes, mis ühtlasi lõhub hammaste ümber olevat luud ning see omakorda põhjustab hammaste väljakukkumist

Viina ,,parim enne”
Kuni 1999. aastani oli Venemaal viina kvaliteedi garantiiaeg 12 kuud, erisortidel (sisaldavad eeterlikke õlisid ja aromaatset piiritust) 6 kuud. Alates 2000. aastast kahekordistati mõlemat, erinõudega, et viina säilitataks 15–30kraadises temperatuuris ja õhuniiskusega kuni 85%. Õigesti säilitatud kvaliteetviina 100 grammi peab sisaldama 235 kg/cal.

* * *

Kui oled ära joonud 50 g 40° st vodkat, lehkad viina-aurudest 1–1,5 tundi, 100 g – 3–3,5 tundi, 250 g – 7–8 tundi. 100 g konjaki „väljatuulutamiseks” kulub 4 tundi, sama koguse šampanja jäljed kaovad juba tunni möödudes. Pudel 6°st õlut rikub su hingeõhu pooleks tunniks, sama koguse 3–4°se odrajoogi jälgi pole aga üldse tunda.

MAAJA

0

Your Cart