Mida arvab Piibel meestevahelisest armastusest
Oleneb kust kohast Piibel lahti lüüa. 3. Moosese raamatus 20:13 on kirjas: Kui mees magab mehega, nagu magatakse naise juures, siis on nad mõlemad teinud jäledust; neid karistatagu surmaga, nende peal on veresüü. (Ja nüüd tahavad needsamad kristlased ja isegi vaimulikud mehi vaata et vägisi omavahel paari panna!) Tõsi, Piibel ei ütle midagi selle kohta, kuidas tuleks talitada siis, kui mees magab mehega kui mehega…
Üsna huvitav ja mitmeti mõistetav lugu on aga Saamueli raamatus. Nimelt Taaveti ja Joonatani sõprus, millest kunagi juttu ei tehta ja mida ükski papp, preester ega presbüter kunagi kantslist ei tsiteeri ega kommenteeri isegi mitte poole sõnaga. Pole vaja olla geniaalne psühholoog või idamaa tark, mõistmaks, mis Taavetit ja Joonatani tegelikult ühendas ja miks nad teineteist rohkem armastasid kui oma hinge.
1. Saamueli raamat 18 Joonatani ja Taaveti sõprus: Ja kui ta kõneluse Sauliga oli lõpetanud, siis oli Joonatani hing nagu ühte köidetud Taaveti hingega ja Joonatan armastas teda nagu oma hinge.
2. Ja Joonatan tegi Taavetiga liidu, sest ta armastas teda nagu oma hinge.
3. Ja Joonatan võttis ära oma ülikuue, mis tal seljas oli, andis Taavetile, nõndasamuti oma muud riided ühes oma mõõga, ammu ja vööga.
4. Ja Saul rääkis oma pojale Joonatanile ja kõigile oma sulaseile, et nad surmaksid Taaveti; aga Sauli pojale Joonatanile meeldis Taavet väga.
20:17: Ja Joonatan vannutas veel Taavetit vastastikuse armastuse juures, sest ta armastas teda, nagu ta armastas oma hinge.
Ja nüüd pange tähele Sauli sõnu: 20:30: Siis Sauli viha süttis põlema Joonatani vastu ja ta ütles temale: „Sina vastuhakkaja värdjas! Kas ma ei tea, et sa oled valinud Iisai poja häbiks enesele ja häbiks oma ema häbemele! [—]
20:41: Kui poiss oli läinud, tõusid Taavet üles lõuna poolt ja heitis silmili maha ning kummardas kolm korda; siis nad suudlesid teineteist ja nutsid üheskoos, Taavet kõige rohkem.
25:33: Õnnistatud olgu su (Abigail) mõistus ja õnnistatud ole sa ise, et sa täna mind oled takistanud veresüüsse sattumast ja iseennast oma käega aitamast! (Ilmselt hoiatas Abigail Taavetit onaneerimise kui patu eest.)
Pärispauk tuleb Teises Saamueli raamatus, kus kirjas Taaveti kaebelaul Sauli ja Joonatani pärast (Joonatan hukkus lahingus).
1:26: Mul on sinu pärast kitsas käes, mu vend Joonatan! Sa olid mulle väga kallis! Naiste armastusest imelisem oli sinu armastus minu vastu!
Taavet ei suutnud sõbra kaotusest toibuda ja ta soovis sõbra mälestust sellega alal hoida, et võttis kostile sõbra vigase poja.
4:4: Joonatanil, Sauli pojal, oli poeg, jalust vigane, kes oli viieaastane, kui Jisraelist tuli sõnum Sauli ja Joonatani kohta; siis võttis ta hoidja tema sülle ja põgenes, aga rutulisel põgenemisel laps kukkus maha ja jäi lonkama; ta nimi oli Mefiboset.
9:6: Kui Mefiboset, Sauli poja Joonatani poeg, tuli Taaveti juurde, siis ta heitis silmili maha ja kummardas. Ja Taavet ütles: „Mefiboset!“ Ja ta vastas: „Vaata, su sulane on siin“. Ja Taavet ütles temale: „Ära karda, sest ma tahan tõesti teha sulle head su isa Joonatani pärast ja anda sulle tagasi kõik su isa Sauli põllud! Ja sa ise saad alaliselt minu lauas leiba süüa.“
Kas on veel midagi lisada?
MAAJA
NB! Loe ka:
Homoseksuaalsus – tungid ja kompleksid
Homoseksuaalsed praktikad
Suhtumine homoseksualismi – teoloogiast seksuoloogiani
Kas osaleda seksirevolutsioonis või jääda kappi?
Homoseksuaalne subkultuur Saksamaal