Aloha Airlines’i Boeing 737 kaotab osa keresektsioonist

0 minutit lugemist

Mitte alati ei lõpe hädamaandumine suure tulekahjuga, lennuki purunemise või arvukate inimohvritega.

29. aprillil 1988 lendas Aloha Airlines’i Boeing 737-297 (N73711, flight 243) Hilost Honolulusse, pardal 86 reisijat ja 6 meeskonnaliiget. Kui lennuk lendas umbes 7300 m kõrgusel Vaikse ookeani kohal, eraldus ootamatult osa otse kabiini taga asuvast ülemisest poolümarast keresektsioonist. Stjuardess Clarabelle Lansingi kandis tugev õhuvool lennukist välja, tema surnukeha ei leitud enam kunagi. Sakslasest piloot Robert Schornstheimer aga ei kaotanud pead ning tal õnnestus Boeing maandada Maui saarel. 7 inimest sai raskesti vigastada, 57 kergemalt.
Avarii põhjustas metalliväsimus ja rooste eaka lennuki keres. Roostetamist oli aga soodustanud pidevad stardid ja maandumised soolastes meretuultes. Igal juhul oli selline avarii lennunduses ainulaadne. Muide, lennuk oli 19 aastat vana ja teinud 89 680 lendu, olles õhus olnud ühtekokku 35 000 tundi! Spetsialistid aga leiavad, et seda tüüpi lennuki maksimaalseks eaks on 75 000 lendu. Selle avarii tagajärjel eemaldasid Ameerika lennukompaniid liiklusest oma kõige vanemad reisilennukid ja muudeti rangemaks lennukite tehnilise hoolduse nõuded.
1990. aastal vändati selle juhtumi põhjal film „Katastrophenflug 243”.

 

 

0

Your Cart