Spantaxi DC-10 puruneb startimisel

1 minutit lugemist

13. september 1982 tegi Madridist saabunud Spantaxi DC-10, mis oli tavalisel liinilennul New Yorki, Malagas vahemaandumise, et siis oma teekonda jätkata. Hoovõtul märkas meeskond tugevat vibratsiooni ja katkestas stardi. Kiirusega 160 km/h kihutas DC-10 rajalt välja, põrutas vastu betoonehitist, kus asus lennukite maandumist juhtiv süsteem, kaotas parempoolse mootori, sõitis siis hooga üle maantee, purustas ühe maja, neli sõiduautot ja ühe veoauto ning süttis põlema.
380 reisijast ja 13 meeskonnaliikmest hukkus 48 reisijat ja 3 meeskonnaliiget. Umbes 100 reisijat sai vigastada. Ohvreid olnuks tunduvalt vähem, kui paljud reisijad poleks aega raisanud sellele, et iga hinna eest isiklikke asju kaasa haarata. Süttinud lennukist väljapääsemisel on teatavasti iga sekund kallis.
Hiljem selgus, et vibratsiooni oli põhjustanud ninateliku parempoolse ratta lohakalt protekteeritud rehvi protektori osaline purunemine. Piloot pidas ekslikult lennukit juhitamatuks ja katkestas stardi.
Õnnetuse asjaolusid uurinud eksperdid leidsid, et piloodi otsus start katkestada ei olnud küll kooskõlas eeskirjadega, kuid siiski mõistetav, sest piloodil oli otsuse tegemiseks väga vähe aega. Ka polnud meeskonda informeeritud, et  ninateliku rehv oli viga saanud ja ära parandatud.
Uurimisel selgus, et rehvi protektor oli lohakalt protekteeritud, selle kummikihtide vahel olid õhumullid.

0

Your Cart