Afganistanis ahistavad endised väepealikud noori poisse

5 minutit lugemist

Neid nimetatakse bacha bereesh – „habemeta poisid”. Jutt on Põhja-Afganistani murdeealistest poistest, kes riietuvad tüdrukuteks ja tantsivad oma meessoosijate korraldatud pidudel.

See on igivana komme ning poisid ei ole mitte ainult tantsijad, vaid pahatihti ka seksiorjad jõukatele ja võimukatele meestele, kellest paljud on endised relvastatud üksuste juhid. Nad riietavad oma poisid tüdrukuriietesse, kuhjavad üle kingitustega ja naudivad nende noori kehasid. Afganistani politsei võitleb selle kombe vastu kõigest väest. Väepealike käitumine on ajanud raevu ka islami vaimulikud. Nende meelest tuleks poisipidajad kividega surnuks loopida, sest anaalseks on islamiseaduse järgi kogunisti keelatud. (Kes seda küll kontrollib?)
Afganistan on ühiskond, kus mees- ja naissugu on teineteisest rangelt eraldatud. Nii pole seal ka midagi ebatavalist selles, et mehed tantsivad pulmades jms. pidudel teiste meestega. Põhja-Afganistanis on aga endised ohvitserid ja bandiidikomandörid läinud sellest üldlevinud kombest kaugemale, pidades tantsupoisse ja korraldades neile lausa võistlusi.

„Poisid on rõivastatud naiseriietesse, neil on kunstrinnad ja jalgade küljes kellukesed,” räägib 38-aastane (2008. aastal) ärimees Mohammad Yawar, endine Talibani vastu võidelnud modžaheed, kes elab riigi põhjaosas Pul-e Khumri linnas. „Iga poiss püüab võistlusel parim olla.” Sellel kombel, mida nimetatakse bacha bazi („poistemäng”), on Põhja-Afganistanis pikk ajalugu. Vahel ei piirdu see pelga tantsimisega.„Mulle meeldib väga poisse kallistada. Nende ihu ja lõhn ajavad mind hulluks,” ütleb Yawar. Ta jutustab poisist, kelle ta kolm aastat tagasi töö juurde appi palkas. „Algul oli ta kõigest 15-aastane. Ta polnud teenistust ega ulualust. Mina andsin talle mõlemad,” räägib Yawar, näidates poisi pilti. „Ma ei ole abielus ja nii kukkus välja, et poiss hakkas mulle ka naise eest olema. Ma riietan ta tüdrukuks ja lasen tal enda kõrval magada. Ma naudin teda ja ta on mulle kõik,” lausub Yawar fotot suudeldes.

Prestiižiküsimus
Kõige ilusama ja kõige paremini tantsiva poisi omamine on uhkuseasi.
„Igaüks tahab, et tal oleks nõtkeim ja kauneim poiss,” seletab endine modžaheedide komandör, kes soovib jääda anonüümseks. „Aeg-ajalt tuleme me kokku ja laseme oma poistel tantsida. Kelle poiss tantsib kõige ilusamini, see võidab.”

Pedofiilial on Idamaades pikad traditsioonid.

Taolisi pidusid korraldavad endised modžaheedide komandörid Pul-e Khumris ja ümbruskonnas umbes korra nädalas.
„Poisipidamine on saanud meile iseenesestmõistetavaks asjaks,” seletab Enayatullah, 42-aastane (2008. aastal) maaomanik Baghlani provintsist. „Igaühel, kes tahab teiste ees uhkustada, peab olema oma poiss.”
Kunagi oli Enayatullah abielus. „Ma olin palju kodust ära,” jutustab ta. „Poiss käis minuga kaasas ja ma hullasin temaga igal öösel. Mul polnud enam tahtmist koju minnagi. Viimaks otsustas armukade naine mu maha jätta. Ma ei kahetse seda, sest poisiga on palju parem.”
Rikkurid tunnistavad, et kulutavad oma poiste peale palju raha ja külvavad nad üle kallite kingitustega.
„Olin kõigest 14-aastane, kui endine usbeki komandör sundis mind temaga seksima,” räägib tantsupoiss Shri Mohammad Sar-e Poli provintsist. „Hiljem lahkusin oma perekonna juurest ja sain tema sekretäriks. Oleme olnud koos juba kümme aastat, kuid ta armastab mind ikka veel ja magab minuga.”
Ahmad Jawad (17, 2008. aastal) on elanud oma peremehe, rikka maaomanikuga alles kaks aastat. „Olen sellega harjunud. Ma armastan oma isandat. Mulle meeldib tantsida, naiselikult käituda ja ka peremehega voodit jagada.”
Küsimuse peale, mida ta teeb, kui vanemaks saab, vastab Ahmad: „Kui ma suureks kasvan, saan ise tähtsaks meheks ja võtan endale poisi.”
Shir Mohammad hakkab aga 24-aastasena juba tantsupoisi kohta liiga vanaks jääma. „Ma olen nüüd täiskasvanud ja mul pole enam endiste aastate veetlust. Seepärast tegin ettepaneku, et abiellun oma isanda tütrega, ja isand nõustus.”

Vaesus
Paljud kohalikud elanikud soovivad, et tantsupoiste pidamise kombele tehtaks lõpp, kuid nad on skeptilised selle võimalikkuse suhtes, sest paljud poisipidajad on võimukad ja hästirelvastatud ekskomandörid. Jahan Shah, kes elab Pul-e Khumris, ütleb, et riik peaks nende islami- ja moraalivastaste tegude vastu karme meetmeid võtma.
„Sellesse sigadusse on segatud sadu poisse. Sellele tuleb lõpp teha,” nõuab ta.
Põhja-Afganistani politsei- ja julgeolekuametnikud kinnitavad, et nad on poisipidajate vastutuselevõtmiseks oma parima andnud.
„On kurb nentida, et see komme, mille juurde käib poiste tantsitamine, seksuaalne kuritarvitamine ja mõnikord isegi müümine, on kestnud aastaid,” ütleb Kunduzi provintsi julgeolekuülem, kindral Asadollah Amarkhil. „Me oleme selle vastu võitlemiseks teinud kõik, mis meie võimuses.”
Amarkhil seletab, et vaesus, mis on Afganistanis pärast ligi 30 sõja-aastat üleüldine, sunnib murdeealisi poisse orjusse.
„Me oleme võtnud väga rangeid meetmeid, lõpetamaks poiste elude rikkumist ja karistamaks mehi,” ütleb kindral. „Me selgitame välja, kus need mehed ja poisid kogunevad, ning siis läheme sinna ja vahistame nad.”
Baghlani vanemprokurör Hafizullah Khaliqyari sõnul lähevad poiste seksuaalses kuritarvitamises süüdimõistetud vangi vähemalt 15 aastaks. „Praegu on meie menetluses 25 sellise jõleda käitumise juhtu. Me teeme kõik, et süüdlasi karistataks seaduse täie rangusega.”
Islami õpetlastele on sellest siiski vähe.
„Need mehed on saatana enda käsilased,” selgitab Mawlawi Mohammad Sadiq Sadiqyar, õpetlane ja vaimulik tähtsas Põhja-Afganistani linnas Mazar-i-Sharifis. „Islamiseaduse kohaselt tuleks nad kividega surnuks loopida.”
Mõned poisipidajad õigustavad end aga sellega, et naised ei paku neile huvi.
„Ma tean, et see on amoraalne ja islamivastane, aga kuidas saaksin teisiti elada? Mulle ei meeldi naised, tahan ainult poisse,” ütleb 35-aastane Chaman Gul Takhari provintsist.

2008, MAAJA

NB! Loe ka:
Nunnadest lapserüvetajad