Suurushullustus laevaehituses – „Harmony of the Seas“ ja „Icon of the Seas”

2 minutit lugemist

Kruiisilaeva „Harmony of the Seas’i“ pikkus on 362 meetrit, kõrgus 70 meetrit ja laius 66 meetrit, veeväljasurve 227 000 tonni. Laeval on 18 tekki, neist 16 on reisijate tekid. Laev läks maksma üle 900 miljoni euro.

„Harmony of the Seas“ võib pardale võtta kuni 8500 reisijat ja meeskonnaliiget. Laeval on 3D-kino, kasiino, spaa ja jõusaal, veepark, kaks ronimisseina ning üle 10 000 naturaalse taime – sealhulgas on märkimisväärne, et pardal on ka park, milles kasvab poolsada samuti naturaalset puud. Omapärane on laeval asuv joogikoht nimega Bionic Bar, kus jooke vehivad teha kaks robotit.
Hiiglane asus esimesele reisile 23. mail 2016, reisisihiks Rotterdam.

„Harmony of the Seas“ meenutab pigem hiiglaslikku ujuvat hotell-kaubamaja-spaad kui laeva.

Laev ehitati Saint-Nazaire’is Prantsusmaal ning selle omanikuks on USA kruiisifirma Royal Caribbean Cruises Ltd. Firmal on juba praegu kaks hiiglaslikku kruiisialust nimedega „Allure of the Seas“ ja „Oasis of the Seas“, mis on nende uuest õest vaid õige pisut, paar meetrit lühemad.
Kui 23. mail 2016 algas teekond Rotterdami, siis laeva ametlikuks kodusadamaks sai Barcelona. 2016. aasta juunis algasid nädalapikkused kruiisid Vahemerel väljumistega Barcelonast ja Rooma külje alt Civitavecchia sadamast. Suve lõpus sõitis „Harmony of the Seas“ üle Atlandi ning alustas kruiise Kariibi merel väljumistega Florida sadamatest.
Kui „Harmony of the Seas“ on suurim reisilaev läbi aegade, siis üldarvestuses suurim alus, mis eales ehitatud, praegu enam merd ei sõida. Selleks oli tanker nimega „Seawise Giant“, mille pikkus on 458 meetrit. See laev ei saanud oma suuruse tõttu sõita läbi ei Panama ega Suessi kanalist. Vähe sellest, isegi La Manche’i väin oli liiga kitsas ja madal.
Iraani-Iraagi sõja ajal sadamas seisnud „Seawise Giant“ lasti Iraagi õhurünnaku ajal põhja, ent tõsteti pärast madalast veest üles, remonditi ja nii sõitis see merd 2009. aastani, mil läks lammutamisele.
Hetkel teenistuses olevatest laevadest peaks olema maailma suurim konteinerlaev „Barzan“, mille pikkus on 400 meetrit. See on ehitatud Lõuna-Koreas ja kuulub araabia ettevõttele United Arab Shipping Company (UASC).
Võrdluseks veel mõned kuulsad laevad pikkuse järgi: Kolumbuse lipulaeval „Santa Maria“ oli pikkust vaid 40 meetrit. Fernão de Magalhãesi ümbermaailmareisi laevastikust jõudis ainsana kodusadamasse tagasi vaid 21 meetri pikkune „Victoria“. Paljude eestlaste jaoks esimeseks välismaa-käigu sümboliks olnud „Georg Otsa“ pikkus oli 134 meetrit. Traagiliselt hukkunud „Titanicu“ pikkus oli 269 meetrit ning parvlaeva „Estonia“ pikkuseks 157 meetrit.

„Icon of the Seas“

2021. aasta oktoobris alustati Meyer Turku laevatehases uue superlaeva ehitamist. Üldse kavatsetakse ehitada 3 seda tüüpi laeva. Esimene laev veesati 2022. aasta detsembris.
Pikkus: 365 m
Laius: 67 m
Süvis: 8,3 m
Tekkide arv: 20
Veeväljasurve: 250 8000 brt
6 diiselmootori koguvõimsus: 33 296 kW
Kiirus: 25 sõlme (46 km/h)
Reisijate arv 5620 (kahestes kajutites)
Kajutid: 2805
Maksimaalne reisijate arv: 7600
Meeskond: 2350
Laeva maksumus: 1,1 miljardit $