Cadillac nr. 1 – USA presidendi superauto

5 minutit lugemist

USA presidendi autolt põrkavad tagasi isegi soomustläbistavad juhitavad mürsud. Isegi 100 m sügavusel võib autos mitu päeva vastu pidada. Satelliidi vahendusel on president alati ühenduses USA kõigi komandokeskustega. Õhutõrjerakett põrkab vastu autokatust ning lõhkeb, tekitades tohutu tulepilve! Saja meetri raadiuses varisevad hooned kokku nagu kaardimajakesed. Kuid USA presidendi auto sõidab edasi, nagu poleks midagi juhtunud.

Rünnak kuulipildujatega mõlemalt küljelt! Üks valang tabab otse autoakent. Kuid auto sõidab edasi! Üks terrorist viskab käsigranaadi ja see plahvatab otse auto esiosa all! Auto sõidab edasi! USA presidendi soomustatud auto on parim, mis eales ehitatud. Isegi vee all on võimalik selles 48 tundi vastu pidada! Presidendi uue auto kõrval on kõik James Bondi sõidukid armetud logud.

Terroristidel on omavahel raadioside ja sihik-binoklid. Pommid on paika pandud ja kümne sekundi põrast sõidab mööda USA presidendi auto! „Üheksa, kaheksa, seitse…“ loeb pealik. Kõigepealt ilmub nähtavale mitu eskortmootorratast, seejärel presidendi limusiin, salateenistuse saateautod ja veel kümme mootorratast. Six, five, four... Mees granaadiheitja juures on võtnud objekti sihikule. Nüüd tuleb kolonn lõhemale! Three, two, one, zero! Läbilõikav vile, seejärel tabab presidendi autot granaat! Üheaegselt kostavad automaadivalangud, peaaegu kümne meetri pikkuse musta limusiini all plahvatavad käsigranaadid. Kuid ei midagi, auto sõidab edasi nagu poleks midagi juhtunud! Sealjuures polnud tegemist mitte õppelõhkeainega. auto eemaldub kiirust kogudes sündmuskohalt… Ükski president pole veel sellist rünnakut ise kogenud. Vastav õppus on aga tegelikkuses läbi viidud. Autos viibis aga dublant. USA president võib ennast oma presidendilimusiinis täiesti turvaliselt tunda. Limusiin sõidab Valge maja garaaži juurde. Avanevad kolmekordsed soomusuksed. Kompuuter kontrollib autost väljujaid. Superlimusiin veereb garaaži.
USA presidendi auto on unikaalne sõiduvahend. Kuulikindlad rehvid, soomusklaas ja satelliitside. Kuid see pole veel kõik. Sees pakub auto kõike, mida on võimalik ühte sõidukisse paigutada. President istub auto tagumisel parempoolsel pühvlinahast istmel. Külmik on mahukas ja alati kõikmõeldavaid hõrgutisi täis. Mitu monitori annavad edasi uudiseid kogu maailmast või teevad otselülituse presidendi büroosse.
Kuna pole välistatud gaasirünnak presidendi autole, juhitakse masinasse vaid puhastatud õhk, – äärmise vajaduse korral peatatakse nupulevajutamisega õhu juurdevool ja värsket õhku pumbatakse autosse masina all asuvatest balloonidest. Selline varinat töötati välja puhuks, kui auto peaks sattuma vee alla. Superautos on võimalik kaks päeva kuni saja meetri sügavusel vastu pidada. Piisab ka toiduvarudest. Muidugi ei ole president autos kunagi ainult koos juhiga. Autos viibib alati ka üks salateenistuse agent, sekretär või isiklik nõuandja, välisreisidel sageli ka presidendi abikaasa. Kuna autos on kaheksa istekohta (uuemas mudelis 7 kohta), ei ole seal kunagi kitsas.

Andmed USA presidendi uue Cadillaci kohta, mis oli kasutusel juba Barack Obama ajal

Pikkus: u 7 m, laius rohkem kui 2 m, kõrgus u 1,80 m (normaalset kasvu mees võib peaaegu püsti autosse siseneda).
Kaal: ligi 9 tonni (olenevalt erivarustusest ja relvastusest)
Võimsus: 6,6 l V8 mootor, kuni 1000 hj. Häda korral naerugaasi sisseprits, mis annab lühikeses ajaks järsu kiirenduse. (Naerugaas jahutab tõhusalt põlemiskambreid nii saavad need rohkem hapnikku)
Kiirus: alla 100 km/h

Kere: terve auto korpus on valmistatud 12,7 cm pakksusest titaansulamist (üksikasjalik koostis on salastatud). Kahekordse kere vahel on kiht keraamilisi plaate, mis peavad vastu ka väga kõrgele plahvatuse tekitatud kuumusele. Auto aknad on 14 cm paksusest kuulikindlast klaasist. Purunemiskindlad rehvid. Selline masin peaks vastu ka tuumaplahvatuse lööklainele. Reisisalong on täiendava seatinakihi abil kaitstud radioaktiivse kiirguse eest (täpsemalt läbiva gammakiirguse eest).
Elektrisüsteem: Kogu süsteem on dubleeritud. Lühise korral lülitub sisse avariisüsteem.
Soomustus: kuuli-, miini- tankirusika- ja pommikindel. Auto põhi 14 cm paksusest soomusplaadist (titaan, kevlar). Uste paksus 15 cm,
Ellujäämise süsteem: Gaasikindel salong. Gaasikindlus saavutatakse ülerõhuga. Autos on filterseade õhu puhastamiseks, radar, elektrooniline navigatsioon, hapniku- ja kunstliku vereringe aparaat. Väike toiduvaru koosneb astronautide konservidest.  Kõik vajalik esmaabiks. Vähemalt auto presidendiosa (eraldatud juhiosast vaheseinaga) on õhu- ja veetihe. Autos on hapnikutagavara, nii et äärmise vajaduse korral võib president jääda suletud autosse rohkem kui üheks päevaks. Avada saab ainult juhi akent (varematel mudelitel sai president ka oma akent alla lasta ja käega lehvitada).
Relvastus: Relvaarsenali kuuluvad tõrjemürsud, segajad, keemia- ja biorelva tõrjevahendid. Seadeldis kunstliku udu tekitamiseks, pisar- ja närvigaasi heitjad, kaks kuulipildujat, laseriga juhitavad maa-maa tüüpi miniraketid, soomustläbistavate lõhkekehadega granaadiheitja, miinipanija. Seadmed, mis muudavad ohu korral auto taha jääva tee õliliuväljaks. Auto katusesse on monteeritud kaks kuulipildujat, kaks toru miniatuursete, kuid efektiivsete maa-õhk tüüpi rakettide jaoks. Isesuunduvad raketid stardivad automaatselt. Pagasiruumis on miinipaigaldaja ja granaadiheitja.

Pöörake tähelepanu ukse paksusele!

Kommunikatsioon: autonoomne kommunikatsioonisüsteem, pealtkuulamiskindel sidesüsteem, valjuhääldid peatugedes, otseühendus Pentagoni ja Brüsselis asuva NATO peakorteriga, „punane liin“ Moskvasse või Pekingisse helistamiseks. Nendele lisaks on telefonid ühendusepidamiseks USA armee juhtkonnaga. Nahkpolstris on süvend kuulsa aatomikohvri jaoks. Loomulikult on autos ka faksiaparaat. Kogu sidepidamine toimub satelliitide vahendusel. Kõik kõned šifreeritakse digitaalselt ning presidendi raadiokõneluste pealtkuulamine on võimatu.
Tuumarelva käikulaskmise keskus: Autos on kõrgtehnoloogiline kompuutersüsteem võimaliku tuumasõja puhuks. Enne süsteemi käivitamist peab president kasutama omaenda häält koodina, samuti tegema geenitesti süljega.
Istmete paigutus: 2–3–2
Eksemplaride arv: 12 (autod toimetatakse sihtpunkti kas laevade või transpordilennukitega)
Arendus: Cadillaci baasil koostöös Secret Service’ga. Auto hüüdnimeks on „The Beast“, ametlikult „Ground Force One“. Oli kasutusel juba Barack Obama ajal.
Hind: Arenduskulud 15,8 miljardit dollarit, ühe auto hind 1 miljon dollarit.

Saateauto nr. 2
See näeb välja täpselt samasugune nagu presidendi oma, on relvastus veelgi võimsam, kuid see-eest on seal „ainult“ kuus istekohta. Autos nr. 2 on väljaliikuv tuletorn, kust võib tule avada ühe soomustläbistavate mürskudega tulistava kahuriga ja nelja kuulipildujaga. Autos on veel 10 juhitavat raketti ja isegi õhutõrjekahur! Mitte kunagi ei istuks president võõrustajate pakutud autosse. Esiteks oleks see liiga riskantne, teiseks puuduksid tal vajalikud sidevahendid. Nii reisibki Cadillac nr. 1 alati koos presidendiga.

Autokolonni pikkus Genfis 16. juunis 2021: 29 sõidukit, 15 mootorratturit, 1 helikopter.